נדל"ן ותשתיות

"קידום פתרונות תחבורתיים": זו הפגישה החשובה של מרב מיכאלי

שרת התחבורה נועדה עם ראש העיר כפר יונה, שושי כחלון כידור, והשתיים דנו בפתרונות לעומסי התנועה היומיומיים בעיר. ומתי יפעל קו האוטובוס העירוני הראשון בעיר?
מערכת ice | 
שרת התחבורה, מרב מיכאלי, וראש העיר כפר יונה, שושי כחלון כידור
"המשימה שלנו היא לקדם ביחד פתרונות תחבורתיים עבור תושבות ותושבי כפר יונה. יותר מדי שנים של תכנון לא נכון הובילו לשכונות שלמות שנבנו בלי תשתית תחבורתית מתאימה, ובלי תוספות שירות בתחבורה הציבורית". כך אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, בפגישה שערכה בלשכתה בתל אביב עם ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור.
השרה הוסיפה: "בשיתוף פעולה של המשרד ושל העירייה, אנחנו נקדם את הפתרונות הדרושים לבעיות הבוערות ונמשיך להשקיע בפיתוח תשתיות תחבורה, בהן שבילי אופניים, נתיבי תחבורה ציבורית ופיתוח תחבורה עירונית, כמו קו האוטובוס העירוני הראשון בכפר יונה, שצפוי להתחיל לפעול בחודשים הקרובים".
בפגישה, שהתקיימה באווירה טובה וידידותית, הדגישה ראש העירייה בפני השרה את הצורך  הדחוף במתן פתרון לעומס התנועה היומיומי ברחוב העירוני, הצר מלהכילו, גילה שבשכונת גבעת אלונים, זאת לצורך כניסה ויציאה ממחנה "קריית צדק" (מ"ק 21).
בתוך כך, ביקשה כחלון כידור כי השרה תבחן את האפשרות לקדם בעדיפות עליונה את הפתרון שכבר הוצע על ידי העירייה, ועיקרו סלילת דרך גישה לכניסה החלופית למחנה הצבאי כאמור - דרך גישה שחברת נתיבי ישראל מכירה, אך טרם תכננה אותה - אשר מתבססת על תוואי כביש עוקף 57 צפון.
 
השרה מיכאלי השיבה כי ביצוע תכנון לדרך זו ייבחן על ידה. עוד הציעה השרה כי תבחן כפתרון זמני הפעלת מערך היסעים (שאטלים), אשר יפעל ברצף עד שעות הלילה הלוך-חזור מצומת השרון (בית ליד) לבסיס הצבאי, זאת במטרה להפחית את תנועת כלי הרכב ברחוב גילה ואת השימוש במקומות החנייה ברחוב.
ראש העירייה הסבירה, כי הפתרון הכולל עניינו כביש עוקף 57 צפון, שכידוע הושקעו בו עד עתה 800 מיליון שקלים, ומשום מה הוחלט להקפיאו. עוד הוסיפה כחלון כידור, כי הכביש נלקח בחשבון בתכנית המתאר של העיר, וכי הוא אמור לתת מענה גם לטובת כניסה ויציאה נוספת לשכונת יפה נוף.
השרה מיכאלי הדגישה, כי היציאה לדרך עם פרויקט העוקף נעשתה מבלי שהוא תוקצב באופן מלא, והבטיחה לקדם את הפרויקט, כולל אפשרות לסלול אותו במקטעים. זאת ועוד, ולאור בקשתה של ראש העירייה, הבטיחה השרה להגיע לביקור בכפר יונה, כדי להיחשף לאתגרים מקרוב.
 
בנוסף לסוגיות אלו, ביקשה ראש העירייה את התחייבותה של השרה לתקצוב ממצאי התכנית האסטרטגית לתחבורה שמקדמת העירייה עם משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון. כמו כן, ביקשה את התערבות השרה בהוספת קווי אוטובוס והפעלת הקו הפנימי בעיר כבר ב-1 בספטמבר, כדי לאפשר לתלמידות ולתלמידים להגיע לבית הספר בתחבורה ציבורית, וכדי כך להגביר את מודעותם/ן לעניין.
כחלון כידור: "אני מודה לשרה מיכאלי ולצוות המקצועי במשרד התחבורה על הגישה החיובית, ההקשבה לצרכי העיר ותושביה, ועל הנכונות לתת דעתם לשינוי ולשיפור המצב הקיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה