נדל"ן ותשתיות

ההבטחה של ליברמן? זה התאריך שלדבריו ירדו מחירי הדיור

בזמן שהאינפלציה מדאיגה את כל העולם, ותקציב 2023 עדין נמצא בסימן שאלה גדול, שר האוצר מבטיח תכנית חדשה בדיור, אך מודה כי המשבר הפוליטי מקשה עליו: "אף פעם לא תצליח ליישם מאה אחוז מהיוזמות"
מערכת ice |  5
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

בזמן שהאינפלציה בעולם עולה, מחירי המזון והדיור בארץ ממשכים לזנק, ועתידה של הקואליציה ותקציב 2023 לא ברור, שר האוצר אביגדור ליברמן שומר על אופטימיות ומצהיר: "לקראת סוף השנה אני מאמין שהמחירים (מחירי הדיור) יתחילו לרדת".
 

את הדברים אמר ליברמן בראיון למתן חודורוב במהדורה המרכזית של חדשות 13, כשבנוסף הבטיח להציג תכנית חדשה למלחמה במחירי הדיור כבר בתחילת חודש יוני, לאחר שכבר הציג תכנית לשלוש השנים הבאות רק באוקטובר האחרון. יש לציין כי בהמשך הריאיון חודורוב הזכיר כי מחירי הדיור עלו בכ-16% רק בשנה האחרון, ושר האוצר הבהיר כי הוא מתכוון לירידה בעליית מחירי הדיור, ולא במחירים עצמם.
 


נושא נוסף שעלה לאחרונה לכותרות וזכה לראשונה להתייחסות השר, הוא הפרסומים אודות הדרישה שהוצגה בפני האוצר לבטל את הפיקוח על מחיר הלחם, שלדברי היצרנים הפך לא רווחי עקב המחסור בחיטה ועליית המחירים הגלובלית. שר האוצר סירב לספק תשובה בנושא פעילות עתידית של משרדו בנושא והסתפק בהצהרה כי: "יש לנו כמה רעיונות ומחויבות לסולידריות חברתית".

באשר לדרישות ההסתדרות לעלות את שכר המינימום, הזכיר ליברמן כי: "השבוע עבר חוק שמעניק נקודת זיכוי ומענק עבודה למקבלי שכר מינימום, ולשאלת המראיין האם יש איזה עדכון לתכנית, עקב עליית המחירים, כאשר שכר המינימום צפוי לעלות רק ב-100 שקלים, השיב: "אנחנו לא מתעלמים אנחנו צריכים ללתת מענה".
 


ליברמן גם התייחס לנפילות שחוו חברות ציבוריות רבות בבורסה, וגרס כי הפתרון זה להמשיך להשקיע בהייטק: "מה שהכי מטריד זה הייטק , שם הייתה נפילה של 17%, זה הקטר של הכלכלה הישראלית. הדרך להתמודד עם זה זה לשדרג את הקטר שלנו", אמר.
 


שאלה נוספת אליה נדרש שר האוצר, היא העובדה שבעקבות לחצים מצד חבר ימינה, ח"כ ניר אורבך, הוא נאלץ לבטל את רפורמת "סבסוד מעונות יום למשפחות אברכים", המהווה חלק מרכזי במצע ישראל ביתנו ומטרתה לעודד חרדים לצאת לשוק העבודה: "דחינו את זה בשנה, אף פעם לא תצליח 100 אחוז מהיוזמות ליישם" הודה השר, והוסיף: "אנחנו לא ויתרנו החוכמה של הקואליציה זה שאתה חייב לפעמים להתפשר".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הצבעתי ליברמן, אם הוא לא יביא הישג בדיור, הוא מחוק!
    ארז 05/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ילדיי לא יכולים לקנות דירה!! המחירים עולים עולים ועולים ורק עשירי ההייטק קונים. ילדיי גם עובדים בהייטק אבל רחוקים שנים מהבסיס למשכנתא
    סגור
  • 4.
    חחח..48 שעות והמחירים יורדים כמו הנייה וסכר אסואן (ל"ת)
    בבר 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כנסו
    איש פשוט וחכם 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לברמן לא מבין כלום בכלכלה ועובד על כולם בעיניים.שום דבר לא ירד גם אם הריביות יעלו,כמו גם השכירויות כמובן!! שלא יעבדו עליכם ולא יספרו סיפורים.אם משלמים על ליסינג פרטי15 אחוז שנתית, אז גם ישלמו על הדירות וזאת עובדה.ליברמן כמו בנט ולפיד נוכלים ודואגים לקופה,לקרוע אותנו במחירים ובעליות מחירים,גם כי 50 מליארדים למנורה עבאס!!
    סגור
  • 2.
    מחבל
    זוכמיר 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משאית מלט לכאורה על ראשו שלקלגס זה יעצור את המחיר
    סגור
  • 1.
    מחירי דיור
    אליקו 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פתרון אפשרילמחירי הדיור המטורפים הוא קודם כל להפסיק לשלם כל מחיר שדושים ,כל מי שקונה במחיר מטורף מוסיף שמן לדורה ,קצת תחשבו ,בא זוג עם מליון שח לוקח משכנתא של שלוש מליון ,מטורפים !!!@
    סגור