נדל"ן ותשתיות

בניין היסטורי בתל אביב עומד למכירה, כמה יעלה לכם?

בניין היסטורי ברחוב לילינבלום 13, שנבנה בשנת ההקמה של תל אביב, עומד למכירה על ידי בעליו בקרוב ל-50 מיליון שקלים. וגם: מי בעל הנכס? 
מערכת ice | 
לילינבלום 13 (צילום מסך מגוגל)
בניין היסטורי ברחוב לילינבלום 13 בתל אביב עומד למכירה על ידי בעליו, אזרחית זרה המעוניינת לנצל את נכסי הנדל"ן שלה בשוק הנדל"ן המבוקש ביותר בישראל.
אז כמה היא תעלה לכם? המחיר הבסיסי נקבע על 40 מיליון שקל (קצת פחות מ-12 מיליון דולר), או 105 אלף שקל למ"ר לבניין בשטח של 378 מ"ר, למרות שהמגרש כולל עוד 537 מ"ר של גינות ושטחים, כך פורסם השבוע בכתבה ב'דה מרקר'.
 
המבנה הוקם בשנת 1909, שנת ההקמה של תל אביב. הוא היה אחד מ-66 הבתים הראשונים בקרקע שהוקצו לאזור חדש בשם אחוזת בית, כלומר אחוזת בית או נחלה, שלימים הפכה לתל אביב.
מרדכי וייסר ורעייתו חנה היגרו מאוקראינה למה שהיה אז עדיין חלק מהאימפריה העות'מאנית ב-1905 והיו חלק מהקבוצה החלוצית של תל אביב. כשחולקו מגרשים בחלק הראשון של העיר, הם בנו את הבית בלילינבלום 13 במה שכונה "הסגנון האקלקטי" שתוכנן על ידי קבלן הבניין סמואל ווילסון. 
מי שירש את הבית היה משה וייסר, בנם של מרדכי וחנה, אלא שזה לא העריך את לילינבלום כאחד הרחובות הנחשקים בעיר. יש תיעוד של תלונה של משה לעיריית תל אביב בשנות ה-50 על מפעל דפוס והיתוך שהקים בחצר הקדמית שלו חצרים זמניים במקום.
לבית התווסף בשנת 2001 בניין משרדים אחורי, מה שהוביל לשיפוץ של הבניין כולו. ולמרות זאת, כשתל אביב הוגדרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו בשנת 2003, נראה כי לילינבלום 13, בניגוד למספר מבנים סמוכים לה, לא נכלל במפורש ברשימת המבנים לשימור. עם זאת, מדווחים כי זכויות בנייה מוגבלות בהתאם למידע על מכירת הבניין.
זמן קצר לאחר סיום העבודות, הושכרה הקומה הראשונה של הבניין על ידי מרכז הקבלה, שהעביר את רוב הקורסים התל אביביים שלו מהמרכז, למרות שכרגע נראה שהפעילות הופסקה. נאמר כי הוא שילם שכר דירה של 50,000 שקל בחודש. הקומה השנייה נשמרה כסדרת דירות – אחת מהן, בשטח של 110 מ"ר ומרפסת בשטח של 35 מ"ר, שלושה חדרים ושני חדרי רחצה וחצי, הוכרזה לאחרונה להשכרה ב-20 אלף שקל בחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה