נדל"ן ותשתיות

מהפכה בתשלומי המשכנתא: כך תחסכו אלפי שקלים

החוק שיחסוך לנוטלי המשכנתאות סכומים משמעותיים עבר בקריאה ראשונה בכנסת, לפיו עמלת פתיחת תיק משכנתא תוגבל ל360 שקל בלבד במקום אלפי השקלים שמשולמים כעת
מערכת ice | 
דיור (צילום Pixabay ,pexels)
המהפכה במשכנתאות יוצאת אל הדרך. אושר לקריאה ראשונה: עמלת פתיחת תיק משכנתא תוגבל ל- 360 שקלים בלבד, במקום אלפי שקלים שנגבים עכשיו. ח"כ חיים כץ יוזם החוק בירך: "הציבור לקוח שבוי. הבנק צריך להרוויח אבל במידה".
בתמיכת בנק ישראל, ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת חיים כץ וחוה אתי עטיה, הקובעת תקרה של עד 360 שקל בלבד לעמלה שמוסד בנקאי רשאי לגבות עבור פתיחת תיק הלוואה לדיור. מהלך, הצפוי לחסוך מאות מיליוני ש"ח לרוכשי הדירות מידי שנה.
 
 ח"כ חיים כץ: " בשנת 2021 הציבור נטל 130,000 משכנתאות בהיקף של 116 מיליארד ש"ח. אם נלקחה עמלה של 0.25% כמקובל מכולם, הבנק גרף רווח של 290 מיליון שקל. אבל לא כולם משלמים, יש כאלו שדורשים הנחה ומקבלים ויש כאלה שלא, כי לא סופרים אותם. החלשים נפגעים, החזקים מקבלים הנחה.  זו חזירות לשמה, הבנקים לוקחים כי הם יכולים, הציבור לקוח שבוי. הבנק צריך להרוויח אבל במידה". 
בשנת 2021 גובה המשכנתא הממוצעת עמד על כ-900 אלף שקל. מחירון הבנק לעמלה לפתיחת תיק משכנתא קובע עמלה של  0.25% מסך העסקה והיא יכולה להגיע לאלפי ש"ח לכל לווה ועד לכ-60% מגובה שכר המינימום החודשי בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה