נדל"ן ותשתיות

לא רק השכירות: גם ועד הבית מזנק בעשרות אחוזים

בזמן שמחירי הדירות מזנקים, גם מחירי התשלומים לוועד הבית זינקו בעשרות אחוזים והגיעו לאלפי שקלים, כשבחלק מהמקרים תשלמו 25% משכר הדירה רק על ועד הבית. אז איך זה עובד והאם זה חוקי?
מערכת ice |  1
פרויקט הבית באחד העם של חברת שרביב בתל אביב. הדמיה: Itstudio
לא מחירי הדירות, המשכנתאות ומחרי השכירות מזנקים לגבהים חדשים, ב'תכניות חיסכון' של קשת 12 בדקו ומצאו כי גם מחירי תשלומי ועד הבית עלו בעשרות אחוזים וכי דיירים צריכים לשלם כעת הרבה יותר לוועד בית.
לפני כחצי שנה קיבלו דיירים ברחוב שלמה המלך מוועד הבית מכתב בו אמרו להם שדמי הוועד מתייקרים ל-220 שקלים בחודש, עליה של לא פחות מ-47%. על פי הדיירים, הבניין נשאר אותו הדבר, כשהם מקבלים מנקה אחת לשבוע וכך או כך כל דבר נוסף הוא אקסטרה תשלום.
 
על פי מחקר שערכה חברת הסטארטאפ Propdo, דמי וועד הבית עלו בסך הכל ב-65%. איפה תשלמו הכי הרבה? איך לא, בתל אביב, שם בבניין יוקרה תאלצו להיפרד מ-1,800 שקלים בחודש, במתחם הבורסה ברמת גן תשלמו 1,000 שקלים בחודש, במרכב הכרמל בחיפה תשלמו 850 שקלים וועד בית ואילו בירושלים תשלמו 800 שקלים ובנתניה 700 שקלים.
 
 בבנייני יוקרה זה יוכל לעלות 25% מדמי השכירות. החוק היבש אומר שבעל הדירה אמור לשלם את שכר וועד הבית לבניין, אך בפועל הדיירים משלמים אותו. העליות מתווספות לעליות האחרונות בשוק הדיור שהחלו להוציא עוד ועוד אנשים למחאת האוהלים ברחובות.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שטויות במיץ
    העיראקי 06/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו בוועד לא העלנו שקל כי אין סיבה להעלות
    סגור