נדל"ן ותשתיות

בדרך להסכם היסטורי? לבנון מאשרת את נוסח הסכם הגז

דיווח חדש שמגיע מהלילה מצביע על כך שלבנון מרוצה מנוסח ההסכם. נראה כי הסכם הגבול הימי עם לבנון קרוב מתמיד
מערכת ice |  1
הסכם הגז עם לבנון-אילוסטרציה (צילום יחצ, pixabay)
האם ישראל ולבנון בדרך לחתימה על הסכם הגז המדובר? "לבנון מרוצה מנוסח ההסכם" – כך מסר בו סאעב, הנציג הלבנוני לשיחות שרטוט הסכם הגבול הימי עם ישראל, למתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין על פי רויטרס.
הדיווח מגיע אחרי שלבנון קיבלה את הטיוטה הסופית מישראל לעסקת הגבול הימי בין המדינות. מהצד הלבנוני משבחים את התיווך האמריקאי – "אם הכול יפעל כשורה, המאמצים של עמוס הוכשטיין עשויים להוביל לעסקה היסטוריה", כך אמר סאעב ואף ציין לטובה את ישראל. "ישראל לוקחת בחשבון את כל הדרישות של לבנון".
 
בעוד "האלטרנטיבה היא מלחמה", על פי מקורות במשרד החוץ האמריקאי, הוכשטיין מסר לערוץ אל- ערבייה כי ארה"ב "עושה לילות כימים" כדי לקדם את ההסכם בין ישראל ולבנון. למרות זאת, בישראל ערוכים גם למקרה בו ההסכם לא ייחתם ולבנון תחליט לפנות לאפיקים אלימים. "צה"ל ערוך לכל הסלמה שלא תהיה, אם חיזבאללה יעשה את הטעות הזו ויתקוף את ישראל באיזשהו אופן- אנחנו נפרק את לבנון", כך איים בני גנץ שר הבטחון בריאיון ל"חדשות סוף השבוע" של חדשות 12.
יש לציין כי סעיפי ההסכם אינם ידועים לציבור, אך הדבר לא מנע מצד לא מעט גורמים, בראשם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לתקוף את ההסכם המתקרב מול לבנון. לעומת זאת, מערכת הביטחון כן בעד ההסכם ולכן נותר להמתין ולגלות מה יהיה ההסכם, באם יגיעו להסכמות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה וחרפה
    חנוך 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העבירו את ההסכם כמה שינויי נוסח קלים ומעורפלים בשביל לענות לדרישות הלבנונים שלא להגדיר את הגבול הימי וכדי שלא יצויין בהסכם כמה תמלוגים בדיוק תקבל ישראל, והנה ממשלת לפיד יכולה להציג "הישג"
    סגור