נדל"ן ותשתיות

לפיד מברך על אישור ההסכם: "ממשלה אחראית מונעת מלחמה"

ראש הממשלה לפיד במסיבת עיתונאים לאחר אישור ההסכם הימי עם לבנון בממשלה: "הבהרנו ללבנונים – ישראל לא תעכב אפילו ביום אחד את ההפקה מאסדת "כריש". בהמשך קרא לנתניהו לעדכון פרטים: "זהו הסכם שעליו חתומים כל גופי הביטחון"
מערכת ice |  5
יאיר לפיד, חסן נסראללה ובנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני, משה שי, יונתן זינדל, pixabay, freepik)
ראש הממשלה יאיר לפיד הניח היום (רביעי) את ההסכם הימי עם לבנון בפני הקבינט המדיני בטחוני. עקרונות ההסכם אושרו ברוב קולות ולפיד ברך על כך במסע"ת שנערכה הערב, "זהו הישג כביר למדינת ישראל, לביטחון ישראל, ולכלכלת ישראל".
רה"מ לפיד סיכם את התהליך, "אחרי משא ומתן מורכב שנמשך חודשים והגיע לשיאו ביממות האחרונות, הצלחנו להגיע להסכם מדיני-כלכלי עם לבנון על הגבול הימי בין המדינות.סירבנו לדרישות האחרונות של ממשלת לבנון שהועלו בשבוע שעבר, והן הוסרו מן הנוסח הסופי". לאחר מכן הודה לפיד לנשיא ארה"ב ביידן ולנשיא צרפת מקרון על התמיכה והסיוע. 
עוד אמר, "ההסכם משמר את ביטחון יישובי הצפון, את חופש הפעולה של צה"ל ואת השליטה של חיל הים באיזור הקרוב לחוף, במה שקרוי "קו המצופים". מערכת הביטחון הבהירה לקבינט ולממשלה שההסכם נותן מענה מיטבי לצרכי הביטחון שלנו. כפי שאמר הרמטכ"ל לממשלה, הוא לא משמר את הביטחון, הוא משפר את הביטחון.
 
"ההסכם הזה מרחיק את האפשרות של התלקחות צבאית מול החיזבאללה. ישראל אינה חוששת מחיזבאללה. צה"ל חזק יותר מכל ארגון טרור, ואם היינו יוצאים למערכה, היינו מכים אותם מכה קשה. יחד עם זאת, אם אפשר למנוע מלחמה, תפקידה של ממשלה אחראית הוא למנוע מלחמה.
"לאורך כל הדרך הבהרנו ללבנונים – אם יהיה הסכם או לא יהיה הסכם, ישראל לא תעכב אפילו ביום אחד את ההפקה מאסדת "כריש" ולא תיכנע לשום איום. מאגר "כריש" נמצא בשטחנו הריבוני, והתקפה עליו היא התקפה על מדינת ישראל. לא נהסס לרגע להשתמש בכוח כדי להגן על המאגר."
לפיד קרא לאזרחי ישראל להתעניין בהסכם ולגלות לדבריו, את ההישג שישראל רשמה בחתימה על ההסכם. "כשההסכם יונח בפני הציבור, כל אחד ואחת יוכלו לראות בעצמם איזה הישג היסטורי יש פה לישראל, ועד כמה התעמולה השיקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים, ובעיקר נעשתה בידי אנשים שלא ראו את ההסכם ולא היה להם מושג מה יש בו ומה אין בו."
בהמשך הגיב על הביקורת של נתניהו להסכם, "הוצאתי הערב הזמנה לעדכון ליו"ר האופוזיציה נתניהו, כדי שהוא יכיר את ההסכם ופרטיו. אנחנו נזמן לעדכון את כל ראשי מפלגות האופוזיציה ונחשוף אותם בפעם הראשונה לפרטי ההסכם. זהו הסכם שעליו חתומים כל גופי הביטחון, שארה"ב והקהיליה הבינלאומית מברכים עליו, שבמקום מלחמה מביא לאזרחי ישראל הכנסות של מיליארדים וביטחון אנרגטי לשנים ארוכות."
רה"מ לפיד סיכם: "אני מודה לשר הביטחון בני גנץ, לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, לשרת האנרגיה קארין אלהרר ולצוותה. אני מודה לראש צוות המשא-ומתן, לראש המל"ל אייל חולתא, למנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, למזכיר הצבאי אלוף אבי גיל ולכל צוות משרד ראש הממשלה. ההסכם משריין את הביטחון האנרגטי של מדינת ישראל ויניב הכנסות של מיליארדים שמהן תהנה כל משפחה בישראל."
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יהיר רמת היהירות שלך מעוררת השתאות (ל"ת)
    סקנדל 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    הכל עניין של פרספקטיבה אצלו
    אשל 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי , אם היה בצד שני כנראה שלא היה אומר את זה !!! את ההשלכות נבין כנראה בטווח הזמן הלא מאוד רחוק לא יקרה כלום אם ימתין כמה למועד הבחירות והממשלה שתיבחר היא זאת שצריכה לקחת אחריות. כך היה ראוי לעשות וחבל שלא נוהגים כך. מצביע ליכוד !!!
    סגור
  • 3.
    תכלס
    dd 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להפסיד בקרב ללא מלחמה, ממשלה שהרימה דגל לבן! מחזיק מנצראלה שלח שני טיסנים והבריח חמקנים!
    סגור
  • 2.
    החיזבאללה חוגג.
    במציאות 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה הוא חוגג אם זהו לא הסכם כניעה??
    סגור
  • 1.
    מונעת? נותנת לאויב עוד כוח התחמשות ויכולת עוצמתית!
    ישראל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    טיפשים נמאס מהמדינה שאכפת לה רק מעצמה לא מהאזרחים!!! זה יתהפך עלינו!
    סגור