נדל"ן ותשתיות

הקבלנים זועמים: "בקרוב אף אחד לא יצליח לקנות דירה בישראל"

בעקבות פרסום נתוני התחלות הבנייה לשנת 2022 על ידי הלמ"ס, מגיבים בכירי ענף הנדל"ן: "מי שמסתכל על הנתונים מבין כי המגמה של התחלות הבניה בישראל בירידה חדה. מדובר בספתח לקראת מה שנראה בשנת 2023"
מערכת ice |  57
פרויקט בנייה במרכז הארץ (צילום ליטל גואלמן)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את נתוני היתרי הבנייה ונמצא כי בשנת 2022 הונפקו היתרי בנייה עבור 77,690 דירות, עלייה של 5.2% לעומת שנת 2021. בשנת 2022 החלה בנייתן של כ-67,070 דירות, עלייה של 5.3% לעומת שנת 2021. יחד עם זאת, אחוז השינוי בין הרבעון הרביעי של 2022 לרבעון הרביעי של 2021 עמד על 22.7%, שפל של ארבע שנים.
לאחר פרסום הנתונים, בכירי ענף הנדל"ן הגיבו לנתוני הלמ"ס:
אלי רוזנטל מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז: "אנו נמצאים בפני אחת התקופות המאתגרות והמורכבות ששוק הדיור בישראל היה בה אי פעם. סיימנו את שנת 2022 עם עלייה קלה בהתחלות הבניה, אבל מי שמסתכל על הנתונים מבין כי המגמה של התחלות הבניה בישראל בירידה חדה. מדובר בספתח לקראת מה שנראה בשנת 2023 וזאת בעקבות האינפלציה והשפעתה על העלאת הריבית והבירוקרטיה של וועדות התכנון והרשויות.
"זה לא סוד שהריבית הגבוהה גרמה לכך שיזמים ממונפים נאלצים לשלם עלויות מימון נוספות היכולות להגיע למיליוני שקלים שככל הנראה יגולמו במחירי הדירות. מנגד הריבית הובילה להאטה מלאכותית בביקושים ולכן במצב הנוכחי היזמים פועלים בצורה זהירה ולא ממהרים להתקדם עם התחלות הבניה שכן יש חוסר וודאות מוחלט בשוק. ככל שפרק הזמן הזה יימשך ונמשיך לראות ירידה בהתחלות הבניה אנו נגיע לשוקת שבורה שבה הביקוש ימשיך ויתעצם אל מול ההיצע שכמעט לא יהיה קיים.
כמו כן, הליכי הרישוי האינסופיים מול רשויות התכנון גורמות לכך שכל פרויקט מתעכב שנים רבות עד שהוא יוצא לפועל ולכל 'המדורה' הזו יש להוסיף ממשלה שטרם הציגה תוכנית דיור עדכנית והנה משבר הדיור הולך ומתעצם. כפתרון אני מציע לממשלה לקדם תוכנית חירום לאומית שתעסוק בקידום פרויקטי התחדשות עירונית. הרשויות צריכות להפסיק להסתכל על שורת הרווח של היזם ולהבין שבמצב הנוכחי מה שחשוב הוא פתרון כולל ומקיף למשבר הדיור, אחרת בעוד כמה שנים נתעורר למצב שבו כמעט אף אחד לא יצליח לקנות דירה בישראל".

עו"ד קרן פרשקר, ממשרד רז-כהן, פרשקר ושות': "הירידה הדרסטית בהתחלות הבנייה הנמשכת כבר שני רבעונים לפחות מעידה על החסמים המשמעותיים בשוק. ההתייקרות במחירי הקרקעות, התארכות הליכי התכנון והרישוי בוועדות התכנון השונות ועליית הריבית הפכו את התהליך של הוצאת היתר בניה למסע ארוך ומפרך ואף יקר יותר, עבור היזמים בשנים האחרונות.
"הדבר ממריץ היום יזמים, יותר מאשר בעבר, להשקיע משאבים ניכרים בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית, כפי שהדבר גם מתבטא בנתוני הלמ"ס שכאמור התפרסמו היום ולפיהם כרבע מהתחלות הבניה ברבעון הרביעי הן התחלות בניה בתהליכי התחדשות עירונית. עם זאת, הפוטנציאל של התחלות הבניה בהתחדשות עירונית גדול פי עשרות מונים ממה שמומש עד כה בפועל.
יש לציין, כי גם האתגרים הכלכליים החדשים שעומד בפני השוק עשויים להוות סכנה להמשך הגידול בהתחלות בניה בהתחדשות עירונית אלא אם כן ייעשה מעשה. הפתרון המרכזי להאיץ את הצלחת קידומן של התחלות בניה בתחום זה, הוא באמצעות העברת הסמכויות לשלטון המקומי".

גיא לקסמן, מנכ"ל משותף בחברת MyTown יזמות: "הנתונים אודות התחלות בנייה לשנת 2022 במסגרת התחדשות עירונית דווקא מעודדים. פרויקטי התחדשות עירונית מהווים נדבך משמעותי מהבניה בישראל ולכן אין זה פלא שמדובר כבר על כ-25% מסך התחלות הבניה. המגמה הנוכחית מצביעה על הבנה של הרשויות, היזמים והדיירים בחשיבות של פינוי בינוי ותמ"א הריסה ובניה במקום תמ"א עיבוי וחיזוק - לפי הנתונים רואים כי מדובר על למעלה מ-80% מתוך כלל התחלות הבנייה בהתחדשות עירונית.
"המגמה הנוכחית תימשך שכן הפוטנציאל של ההתחדשות העירונית רחוק מלממש את עצמו. אני צופה כי בשנה הקרובה התחלות הבניה בהתחדשות עירונית יעלו יותר ויתכן ויעברו את ה-30% מסך כלל התחלות הבניה, שכן ההליכים הבירוקרטים והסטטוטוריים בהתחדשות עירונית ארוכים מאוד וכל מה שיוצא היום הוא פועל של פרויקטים שהחלו לקדם לפני כ-7-8 שנים ויותר".
שמוליק לוי, מנכ"ל ובעלים קבוצת אמבסדור המתמחה בייעוץ ושיווק לחברות נדל"ן: "הירידה בהתחלות הבניה אשר החלה לאחר הרבעון השני של השנה החולפת, אינה בכדי והיא תוצר ישיר של המצב הכלכלי ובחודשים האחרונים גם האפקט הפוליטי–חברתי נותן את אותותיו. כאשר שוק הדיור נמצא בקיפאון מזה מספר חודשים, וכשכמות העסקאות יורדת, גם היכולת של החברות היזמיות לגייס הון עצמי נדרש הוא מוגבל.
"בנוסף, הבנקים שהקשיחו את תנאי המימון, לרבות הריביות הגבוהות פגעו בכדאיות הכלכלית להוציא פרויקטים אל הפועל. גם התנאים לפתיחת ליווי בנקאי לפרויקט שהבנקים מציבים כיום קשוחים יותר ודורשים כיום מהיזמים לעמוד ביעדי מכירה מוקדמת, טרם התחלת הבניה ופוגעים ביכולת לצאת לדרך. ניתן לומר שרבים מהיזמים, כמו גם רוכשי הדירות יושבים כרגע על הגדר וממתינים שעלויות המימון יירדו, השוק ייכנס לרגיעה ואז יחזרו לבנות. בכל מקרה כרגע, וכל עוד שר השיכון החדש לא יוזם שום תכנית עם אופק או בשורה לציבור הרחב הסיכוי של המחירים להישאר במגמת האטה אינו גבוה. כל עוד ההיצע נמוך, בטווח הלא רחוק – המחירים יעלו בחזרה".
האדריכל עדי רובננקו ממשרד רובננקו אדריכלים, אומר שהאתגר הגדול ביותר היה ונשאר נושא הרישוי ולא התכנון: "הירידה בהתחלות הבניה בחודשים האחרונים נובעת ממספר גורמים מרכזיים - חוסר הוודאות השלטונית משפיעה מאד על קידום הבניה ובנוסף, הממשלה החדשה טרם הציגה תכנית דיור חדשה. לכך מתווסף המשבר הכלכלי העולמי שנגרם בעקבות עליית הריבית והאינפלציה הגבוהה המשפיעים ישירות על המשק הישראלי בכלל ושוק הדיור בפרט.
"אך הבעיה המרכזית הפוגעת בקצב התחלות הבניה היא התנהלות הוועדות המקומיות בכל הנוגע לקידום היתרי בניה לפרויקטים. וועדות התכנון המקומיות נמצאות כבר זמן רב במחסור משווע של כוח אדם מיומן ומקצועי וזמן ההוצאה של היתרי בניה בישראל רק ממשיך להתארך, בעוד שמדינות מערביות ומתוקנות מדובר בתהליך עשוי לקחת בין פגישה אחת בעירייה ועד שנה. הדרך העיקרית לפתור את המשבר היא באמצעות פתיחת צוואר הבקבוק בוועדות המקומיות ותיגבור שלהן בתקציבים וכוח אדם איכותי".
תגובות לכתבה(57):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    שתפשטו את העור!
    קבלנים גנבים 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנים חירבנתם לנו ישר בפרצוף, עכשיו מגיע החשבון.
    סגור
  • 51.
    הקבלנים זועמים
    יוכי 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תורידו את המחירים שכולם יהיו יכולים לקנות .דירה .יקבלנים .ליצנים ..לא קונים דירות עד שהמחירים יורדים .ממשכך לא משועובדים לבנקים ולקבלנים אל תהיו פרייארים
    סגור
  • 50.
    ישראל
    ישראל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שקונה עכשיו יפסיד יגלה בעוד שנה שהוא הפסיד בגדול
    סגור
  • 49.
    ישראל
    ישראל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה בקרוב לא יצליחו לקנות כבר עכשיו לא מצליחים לקנות וגם קודם לא הצליחו לקנות הקבלנים עורכי דין כולם חזירים המדינה ארץ אוכלת יושביה גם מישהו שהוא קונה הוא מרגיש פראייר כל החיים שהוא קנה במקום גבוה אז למה לקנות פשוט לא לקנות ולשבת על הגדר בינתיים כי חייב לבוא שינוי שוק כבר מתקרר ומצתנן זו הסיבה שהקבלנים מציעים כל מיני הנחות והטבות תשימו לב בכל מיני פרסומים זה מעיד על האטה וטוב שכך
    סגור
  • 48.
    ישראל
    ישראל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן פרשקר את והאנשים שלך עוד התגלו בבית משפט הקומבינות שלך ימים יגידו..המשרד שלך ושל כול הסטזרים הילדים שאת מעסיקה במשרד שלך .עם ישראל אגלה אותך.בבית משפט לשקר ולקובינות אין רגליים את בסר גליק מספר 2 ימים יגידו....
    סגור
  • טען עוד
  • 47.
    ישראל
    ישראל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה יכולה לפתור את המשבר היא לא באמת מעוניינת הוא מראשון לכיוון אשדוד תראו כמה קרקעות פנויות יש בשעה מנהל יכול להפשיר אותם לבנייה ה מדינה לא באמת מעוניינת להמשיך קרקעות ולבנות להגדיל את ההיצע ואז המחירים ירדו בהתאם או למדינה זה טוב שאנחנו משלמים יקר על הדירות ככה המיסים שלה יותר גבוהים זו הסיבה ארץ אוכלת יושביה וזה לא משנה ימין שמאל פוליטיקה אין קשר כולם אותו דבר אותה הגברת בשינוי אדרת
    סגור
  • 46.
    ישראל
    ישראל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קרן פרשקר מייצגת פרויקטים קומבינות ואינטרסים אף אחד שם לא נקי כפיים.מכיר ומקרוב פרויקט שלה .עירייה בוודאי שמרוויחה עוד בנייה + דירות עוד ארנונה הקבלן כמובן עלות המגורים מתייקרת לפחות פי שלוש את זה הם לא כותבים לא לכולם נעים לחיות במגדל עם 200 שכנים לא לכולם יש צורך בזה והתשתיות אותם תשתיות ואז זה יוצר יותר עומס בפקקים חשבתם על זה מתי נפתח כביש חדש ....בניינים חדשים כן ועוד תושבים. אבל תשתית ראויה אין
    סגור
  • 45.
    נגמר הבלאגן
    אחד שיודע 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם תקועים עם עשרות אלפי דירות עם לא יותר או שתזילו את המחירים בהרבה או שתמשיכו להיות עים הדירות הריקות להרבה שנים.
    סגור
  • 44.
    קבלנים
    amico 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החזירים מדברים
    סגור
  • 43.
    ריבית 1% לקבלנים
    אלי 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה צריכה לחייב את הבנקים לתת הלוואות בריבית של 1% לקבלנים, כשיהיו דירות, הבנקים יוכלו להרוויח חזרה את מה שהפסידו לקבלנים במשכנתאות של רוכשי הדירות. קבלן צריך את ההלוואה במקסימום לשלוש שנים, לוקחי משכנתא זה לשלושים שנה. ברור איפה הכסף הגדול.
    סגור
  • 42.
    אתר של שקרנים אתר לא אמין
    ארז 03/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל שקרים
    סגור
  • 41.
    הקבלנים הזועמים
    נחום 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים הזועמים זה ממש בדיחה . מי שצריך להיות זועמים זה האזרחים , הדירות חייבים לרדת לפחות ב- 20 אחוז ,
    סגור
  • 40.
    גם כך קשה לקנות דירה בישראל (ל"ת)
    אושרי 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 39.
    עולם מתחלק ל - 2
    ראשון 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העם יהיה עני יותר, והאליטה תתחזק, לכיוון הזה כל העולם שועט. שמרו על הכסף שלכם ואל תחיו כאילו אין מחר, תחסכו!
    סגור
  • 38.
    אין קשר בין מחירי הדיור והיצע וביקוש
    . 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במשך עשרות שניים התקשורת העלתה שהמחירים עולים ולכן אתם העלתם עוד ועוד ועוד. ניצול אגרסיבי של השוק כבעליות בכלל לא קשורות לגידול באוכלוסייה. אזתשבו בשקט ותפסיקו להכות הגיע הזמן שהניצול המזעזע ייפסק. המחירים רק יירדו כי לאנשים אין כסף מיותר ואף אחד לא ישקיע עכשיו בדירה עם ריבית 6 אחוז. אתם תמשיכו לבנות כי זה המשכורת שלכם ואל תפחידו אף אחד אין קשר בכלל לכמה תבנו המחירים ההזויים שהיו יד כה כבר לא קיימים
    סגור
  • 37.
    בג"ץ
    ניר בר 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אך ורק בגלל בגץ תקראו תבינו, הם כל הרע שקורה לנו במדינה
    סגור
  • 36.
    כמה שנים חיכיתי לכתבה הזו
    משה1 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תענוג
    סגור
  • 35.
    כבר היום אי אפשר לקנות (ל"ת)
    ישראלי 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    להוציא מכרזי בניה לחו"ל
    מה יהיה ? 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערים חדשות במכרז בינלאומי. ממשלת ליכוד פושעת . הם הקפיצו את המחירים לאורך השנים . פושטקים צריכים כסף לקזינו .
    סגור
  • 33.
    ובעוד שנה תגידו חסר דירות...תפסיקו לשקר לעצמכם ולאחרים
    אנדריי 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיבנו פחות...תרוויחו פחות....לא תיבנו בכלל....אין לכם זכות קיום...לא יהיה אתכם...יביאו לכאן חברות סיניות שיבנו הרבה יותר מהר ובאיכות יותר טובה ממה שאתם בוכים...אז תפסיקו להפחיד אותנו...וקדימה להמשיך בעבודה במקום לקטר
    סגור
  • 32.
    במילה אחת מסחרה
    שרון 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא יכול לקנות דירה כי יש מתווכים מצליח להם פעם אחת או פעמיים או יותר למכור מעל המחירון בשוק ונפתחו העיניים של העמלות אז ברור שלא אכפת להם ששרון לא תקנה דירה של 800000 ב1.9 וגם לא בית קרקע של 1.5 במחיר של 3 כי זה למשכורות הממוצעות של המשק קוטל משכורת שלמה של לווה משכנתא ובעצם משכורת בן הזוג צריכה להספיק ליתר מחייתם שזה לא הגיוני בשום צורה, אבל למשקיע שיש לו כסף נזיל זה ממש לא מעניין, למתווך בכלל לא מפריע לגרוף לכיס מי שנפגע זה קבלנים ודורשי דירה שנאלצים לשכור בית בעלות משכנתא, בוא נראה מתי יבינו את זה אם בכלל, מתווכים אין לכם זכות לבכות על יוקר מחיה כי אתם אשמים
    סגור
  • 31.
    הקבלנים רוצים קרקעות
    עופר משה 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקבלנים רוצים קרקעות חדשות כי ככה הם יכולים לבנות דירות יוקרה ודירות להשקעה לחברים העשירים שלהם. בנוסף גם רוצים לבטל בירוקרטיה כדי שיוכלו לרמות ולגנוב בבנייה.
    סגור
  • 30.
    לא קונים דירות במחירים לא דפויים
    יובי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא קונים דירות אל תהיו פריארים של הקבלנים ושל הבנקים .. עד שהמחירים לא יורדים לא קונים דירות .דירה זה דבר מינימלי .ואתם הקבלנים סוחטים את האזרחים .ממש כך שוחטים אותנו ..תראו כמה אלפים משפחות הרסתם .אתם ביחד עם הבנקים .
    סגור
  • 29.
    אם המחירים כל כך יעלו אז איפה עליה בהתחלות בניה? (ל"ת)
    דבר והיפוכו 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 28.
    רק שמישהו יסביר לנו
    אופיר 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מדוע מחיר דירה בפריפריה עולה יותר מדירה במנהטן? מי נישק אותנו? המדינה? הקבלנים? לפי רמת החיים של הקבלנים החיים בפאר והדר. כנראה שיש להם חלק בלתי מבוטל בעושק. והמדינה. כאשר מוכרת אדמות בזהב. גם כן עושקת אותנו. עם מיסים בלתי הגיוניים ובלתי פוסקים
    סגור
  • 27.
    תת רמה
    ברוך ג. 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברור שלא יוכלו לקנות דירות , ולמה ? כי כל הקבלנים חזירים ורודפי בצע כסף , ודורשים הון עצמי שאין למי שרוצה לקנות דירות !!!!!! לפני 20 שנה , בקשו רק 10 אחוז הון עצמי מהקונים , ועכשיו הרימו את האף העקום שלהם למעלה !! אני מציע לקונים , שלא לקנות , שהקבלנים האלה יישארו עוד שנים רבות עם הדירות שלהם שייהרסו.
    סגור
  • 26.
    החרדים יקנו
    חרד 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הקבלנים בוכים? בונים בזול לחרדים ומצפים שאחרים ישלמו על זה. אז תפנו אליהם, כי במצב היול רק הם יכולים לקנות דירות.
    סגור
  • 25.
    מה הבעיה?
    שחר 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    תורידו מחירים
    סגור
  • 24.
    אוי מסכנים
    לא קונה 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נעזוב רגע את זה שהקבלנים בונים על כל חלקה טובה ומשמידים את הטבע במדינה. הם מאוד מתעשרים מהנדלן! אז מה הם בוכים, שהםמלא יצליחו להמשיך להיות כאלה עשירים? שיורידו מחירים וירוויחו כמו בן אדם ממוצע ולא כמו עשיר, מה יש
    סגור
  • ריבוי טבעי משמיד את הטבע במדינה
    שחר 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אנחנו המדינה עם שיעור הפריון הגבוה בעולם המערבי ובין הגבוהים בעולם בכלל והתוצאה בהתאם זאת גם הסיבה לעליית המחירים הבלתי פוסקת
    סגור
  • 23.
    כשדירה "מסכנה" עולה כ
    בנצי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מיליוני שקלים הם עוד ברוב חוצפתם לכעוס ?.??.
    סגור
  • 22.
    כל מי שיושב על הגדר ישלם אח"כ יותר. (ל"ת)
    בירד 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • 21.
    המשוואה פשוטה
    דן 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ממשלה ביזיונית=שקל חלש=אינפלציה גבוהה (גם כשבעולם יתחיל לרדת)בישראל יעלה=ריביות יעלו= כולם יסבלו= עדיין יצביעו למלך ביביהו=ימשיכו להתבכיין.
    סגור
  • ביבי נתן הוראה לעלות ריבית בארצות הברית
    גבר גבר 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא גם נתן הוראה לפוטין לפלוש לאוקראינה.האמת הוא גם מושך בחוטים שיפגינו נגדו ,ככה הוא יותר מסוקר. יאללה , קח כדור התפכחות מהשקרים שסיפרו לך בערוץ 12. תגדל קצת מוח כי ניראה לי ששלך מנוון
    סגור
  • 20.
    אתם יצרתם את הכאוס
    72 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה מתלוננים על הכאוס שאתם יצרתם בשנים של ריבית אפס מלאכותית ומינוף שלא ידע שובע. פימפום נדלן מעלה ובצע וסדנאות התעשרות ושוק מבוסס משקיעים וקבלנים מהנדסי תודעה באמצעות תישקורת משתפת פעולה. לא פלא שאחרי שניפחתם כל הבועות מגיע היום שכולן יחד מתפוצצות ואתם משלמים את המחיר בריבית שרק עולה. אולם זו הדרך היחידה של היקום וגרמי השמים אוראמוב ופלוטו בדרכו לדלי להשיב האיזון והסדר
    סגור
  • 19.
    חזק . תורידו מחירים 7% משכנתא מי הפרייר (ל"ת)
    חחח גלעג 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 18.
    שרת
    אלכס שטיין 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    החזירות של הקבלנים נגמרה
    סגור
  • 17.
    עים המחירים שאתם רוצים צריך 50000אלף בחודש
    דני 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כדי לחיות ולעמוד בתשלומים הגיע הזמן שתתחילו לרדת מיה שאתם חושבים לעשות
    סגור
  • 16.
    מי לא הבין לממשלה יש רוב והיא עושה מה שרוב העם רוצא
    כוכבי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ככה זה הכל מלמעלה
    סגור
  • 15.
    הקבלנים והמתווכים ורמי עשו יד אחת לפמפום הבועה
    ריקי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הם הגנבים המושחתים הגדולים ביותר במדינה הזו
    סגור
  • 14.
    התחדשות עירונית
    קותי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בהחלט מהלך נבון שצריך להגדיל התחדשות עירונית , אך ורק בפריפריה ולא במרכזי גוש דן שתמשיכו לגרוף מליונים
    סגור
  • 13.
    מחירי הדירות בדרך לצלילה חופשית
    חיים 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    זאת רק ההתחלה מחירי הדירות בדרך לירידות חדות אנשים לא מצליחים לשלם משכנתא וכונבי נכסים מתמלאים בדירות .האנטרסנטים שכתבו את הכתבה ניזוקים קשה וזה רק ההתחלה
    סגור
  • 12.
    קבלן שלא בונה שיקחו ממנו את הקרקע.
    חצופים 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא לתת להחזיק קרקעות ללא בנייה. מה זה משנה אם יש התחלות בנייה והמחירים כל כך גבוהים שאף אחד לא יכול לקנות. לא הגיוני שאם הקבלנים לא מרוויחים בטירוף אז הם לא מוכנים לבנות.
    סגור
  • 11.
    חוצפנים,עשקתם דור שלם של צעירים
    נועם 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא תצליחו להפחיד אותנו רודפי בצע החגיגה שלכם נגמרה התחלות בנייה או לא לאנשים נגמר הכסף!!!
    סגור
  • 10.
    זמן התרסקות המחירים מעבר לפינה.
    משה 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא יהיה מנוס מהורדה דרסטית של המחירים אחרת הקבלנים לבד יפשטו רגל. והבנקים יוכלו את שלל מלאי הדירות שהם לא הצליחו לימכור. וכאן הבנקים יקבלו את המכה שלהם כשיבינו שחייבים למזער נזקים והפסדים ולמכור במהירות כדי לחסות את השקעתם בכמה שפחות הפסדים. השנה הולכת להיות רעה מאוד גם לקבלנים וגם לבנקים. וכשהחזירות של המחירים תתרסק נתחיל לקנות במחירים שטועמים לכיס הישראלי. בעקבות כך יתחיל ביקוש אדיר והמחירים שוב יתחילו לזנק אבל בקצב איטי מאוד משום הריבית העולה על גדותיה.
    סגור
  • 9.
    זאב זאב...
    איתן 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    די כבר... נגמר הטריק הזה...
    סגור
  • 8.
    קבלנים לא מקצועיים !!!
    אדריכל 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנושא הרישוי יש הרבה הטעיה, קבלנים מקצועיים שנותנים למתכננים לעבוד מקבלים היתרים ותכנון טוב. הרבה קבלנים, שמים לעצמם מקלות בגלגלים, שינויים בלי סוף, חסרי יכולת לקבל החלטות. התיאבון כל זמן התכנון גדל..מה בדיוק מצפים שיקבלו היתר בלי לעמוד בדרישות התקנים ?!. בחו"ל יש לא פחות בירוקרטיה ולשלב הרישוי עוברים אחרי שמקבלים אישור עקרוני ועוברים לתכנון לביצוע ואז מוציאים היתר בניה. כאן עובדים הפוך ובמקביל.
    סגור
  • 7.
    הזוי
    אלון 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלה תקועה לגמרי
    סגור
  • 6.
    מספיק לתחמן
    אבנר 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא נורא בכלל רק לא שפוי קונה דירה פה הרבה יותר קל ופשוט לחיות במדינה אחרת עם שכר דירה טפחות זיבולי שכל מהתקשורת שלכם ממכם מהסובבים אותכם והחיים יראו הרבה יותר נעימים ושווה לחיות איתם
    סגור
  • 5.
    מי יכול לרכוש היום!?
    יניב 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אתם בנפילה חופשית, המחיר שישלמו הקונים בעוד שנה יהיה כמו לפני שנה אך מי שירוויחו הם הבנקים ואתם הקבלנים אכלתם אותה עם עליית הריבית , כי תצטרכו להפשר (זה יהיה לכם קשה אבל לא תהיה לכם ברירה) ומחיר הדירות ירדו ביותר ביחס ישר לעליית הריבית.
    סגור
  • 4.
    קבלנים מחירי הדירות
    ביל 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אנחנו נימצאים במצב של פיצוץ בועת הנדלן כך שהקונים לא יצליחו לשלם על החובות של קנית הדירה וגם עים ירצו למכור המשכנתה שלקחו תהיה שווה פחות מהדירה שקנו ואז תהיה בעיה לבנקים שיצתרכו לממש את המשכנתות שלא ניפרעו חובותיהם ויכול להיות שהבנקים יכנסו למשבר מצב מסוכן למשק ולמדינה פשיטת רגל כללית ומסוכנת
    סגור
  • 3.
    תורידו מחירים. תסתפקו ברווחים הוגנים !!
    עומרי 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    12 0
    יזמים תאבי בצע הרסו את שוק הדיור. מחירים בלתי אפשריים !!!! גם מי שקנה לפנינשנתיים שלוש מוצא את עצמומהיום מול שוקת שבורה וקושי לשלם את המשכנתא ולקיים חיים נורמליים
    סגור
  • 2.
    תעלו את מחירי הנדלן בארץ !!! נלך לקנות בחו"ל (ל"ת)
    יעקב 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    תפסיקו להפחיד
    איציק הבנאי 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    24 1
    כל כתבה או ראיון עם נציגים מהצד של ההיצע ( קבלנים, מתווכים ויזמי בניה)תמיד כולל הסטריה ששוק הדירות הולך למשבר ותמיד מפחידים שמחירי הדירות יעלו וכו' רבאק יש גבול לכמה דירה יכולה לעלות ולמה שזוג צעיר מסוגל לשלם, אז תפנימו שאתם יורים לעצמכם ברגל או שסוגות צעירים יעברו לקפריסין, יוון בולגריה ויקנו במליון שקל את בית החלומות עם בריכה ומטפלת צמודה
    סגור
  • עושים מיליונים על הגב של כולם
    חאלס 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומאשימים את המדינה! מספיק לראות את העליות ברווחים שלהם כל שנה. סוף כל סוף המציאות מורידה מחירים!
    סגור
  • מחירי הדירות ירדו תוך שנתיים ב 50%
    רעיה 03/2023/20
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא יעזור לכם כלום, הריבית מטפסת ומחירי הדירות כבר במגמת ירידה !!!
    סגור
  • יוקר הדיור
    אייל 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל האינטרסנטים יעשו הכל שהמחירים לא ירדו
    סגור