נדל"ן ותשתיות

מהפכה בכבישים בישראל: בקרוב תהיו תחת מעקב בכל רגע

הכביש שעוקב אחרינו: "געש תאורה" הישראלית מסבה עבור נתיבי ישראל את תאורת הכבישים לגופי לד חכמים מלווי חיישנים, בשבועות האחרונים, החלה געש תאורה בהסבת תאורת הנל"ג הישנה בכבישי ישראל בתאורת לד חכמה שמאפשרת שילוב חיישנים ומצלמות (מהירות ונפחי תנועה) לצד וויסות עוצמות התאורה בהתחשב בתנאי הדרך
מערכת ice |  8
כביש 16 החדש (צילום צחי קראוס)
אחרי ארצות הברית ורוב מדינות אירופה, מהפכת הלד עולה על הכביש, גם בישראל. חברת געש תאורה, היחידה שגם מפתחת גופי תאורה כחול-לבן במפעל בקיבוץ געש, זכתה במכרז נתיבי ישראל ומחליפה את נורות הנל"ג הישנות (נתרן לחץ גבוה) בגופי לד חכמים עם תקשורת חכמה וחיבור לחיישנים ומצלמות.
גופי הלד מבטיחים התייעלות אנרגטית בהיקף של עד 80%, כשהמשמעות עבור נתיבי ישראל היא חיסכון כספי של עשרות מיליוני שקלים בשנה. תאורת הלד המותאמת לתנאי הדרך המשתנים מבטיחה רמה גבוהה יותר של בטיחות וראות טובה יותר לנהגים. מחקרים מצביעים על כך שרמת הארה טובה, מביאה לירידה של 30% בממוצע בשיעור התאונות בכבישים בשעות הלילה.
 
גופי הלד המתקדמים של געש תאורה המותקנים בכבישי ישראל, כוללים יחידת תקשורת שמאפשרת שליטה מרחוק בכל עמוד תאורה. בנוסף, התאורה החכמה מאפשרת חיבור למגוון חיישנים ומצלמות (IOT אינטרנט של הדברים): גלאי מהירות, שינוי התאורה בהתאם לנפחי התנועה וכן אפשרות לזמינות אינטרנט אלחוטי WiFi.
בימים אלה מותקנים עשרות אלפי גופי התאורה של געש תאורה בכביש 531, לאורך 112 ק"מ בכביש 4 מחדרה ועד נתיב העשרה, כביש 31, 3, 40. בקרוב גם בכביש 1 מאזור לטרון ועד ירושלים ובכבישים 2 ו-44.
מנכ"ל געש תאורה, ראובן פיק: "אנחנו שמחים לקחת חלק בפרויקט הלאומי הזה, שמבטיח תאורה טובה ובטוחה יותר, ידידותית לסביבה וחסכונית. הניסיון שלנו כבר כמעט 60 שנה והמעבדות הייחודיות מבטיחים איכות, בטיחות ופיתוח – כחול-לבן".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    מהפכה בכבשים
    קובי 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עוד דרך לקחת כסף מהאזרחים אז כחה יש לנו טסט לרכב שעולה ים כסף יש לנו רישיון נהיגה שעולה ים כסף יש דוחות חניה ים כסף יש לנו מיסים על הדלק ים כסף ועוד ועוד אז למה לא לקחת על כביש 6 או כביש המנהרות בחיפה או לצלם בהזה מהירות אתם נוסעים ואז לתת לכם דוח מצלמות בעיר לתת לנו דוח 250 שח ועוד ועוד אתם מבינים למה אני יגיד לכם במקום שהאזרחים יצאו להפגין נגד יוקר המחיה נגד כול האושק הזה יוצאים להפגין עבור כמה אנשים שמפחידים את השמואל בשביל דמוחרטה אז אנשים תיצאו להפגין בשביל דברים אמיתיים ולא בשביל כמה אנרכיסטים שאתם לא מעניינים אותם הם משתמשים בכם בעבור עצמם אז כן תפגינו יוקר המחייה הדרל הטסט לרכב על מחירי הדלק על הבנקים
    סגור
  • 6.
    געש כחול לבן????
    היועץ 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיהיה בהצלחה, כנראה העסקה הזו תציל את המפעל הכושל לעוד שנתיים שלוש מה פיתחתם בשנים האחרונות? הרי את הפנס הבאתם ויצירתם את הפנס בסין למה לשקר לנו על תעשייה כחול לבן?
    סגור
  • 5.
    פנסים חדשים בכבישים
    שמואל 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ממשלות השטן משתפות פעולה עם האגנדה השטנית 21 30 50 לדילול אוכלוסין ולשליטה על השורדים
    סגור
  • חחחחחחחחח
    חן 06/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי חיכתי לתגובה של הזיות
    סגור
  • 4.
    עוד דרך של האח הגדול לעקוב אחרינו
    ארנון 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    12 1
    האם נושא המצלמות בכל מקום יכול לעמוד במבחן בג"צ? האם הדרך לפרטיות שלנו לקראת סוף דרכה? עוד מעט יכניסו גם מצלמות לתוך הבית שלנו, לשרותים ולמקלחת..
    סגור
  • 3.
    מדינת שטאזי של הפרקליטות והמשטרה
    סם 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    7 1
    צועקים דמוקרטיה הצבועים הפריווילגיה והתנועה לאיכות השלטות מבית היוצר שלהם רוג’רס וקרן וקסנר
    סגור
  • 2.
    במדינה כמו שלנו במצב היום, האח הגדול זה מצוין (ל"ת)
    מוטי בר-נס 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    סייברוואן
    רפי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    4 4
    בע״ה מקווה ששרת התחבורה הגברת מירי רגב תנחה את המדינה לסבסד על חשבונה מערכת למניעת הסחות דעת של פלאפונים ברכבים בזמן נהיגה של מערכת סייברוואן הישראלית שעשתה מספר פיילוט ית ברחבי העולם ובהצלחה רבה ובכך מצליח לצמצם תאונות דרכים רבות הנגרמות עי שימוש בטלפונים בזמן הנהיגה ו שהפטנט המיוחד של חברת סייברוואן הישראלית משבש את יכולתו רק של הנהג ברכב לעשות בו שימוש,מהפכה אמיתית שתתרום רבות להפלתם ההרוגים ולכל הנגזרות ממנה,המדינה תשקיע מיליונים רבים ותחסוך מיליארדים רבים ובעיקר תחסוך הרוגים ופצועים בתאונות הדרכים שזאת מכת מדינה בכל העולם,בהצלחה ובתקווה שזה ימומש בקרוב.
    סגור