נדל"ן ותשתיות

מהפכה בכביש 6: השדרוג בכ-810 מיליון שקל ישים סוף לפקקים?

קבוצת אורון זכתה במכרז של חברת דרך ארץ לביצוע עבודות סלילה וגישור להרחבה של כביש 6 בקטע שבין מחלף ניצני עוז עד מחלף עירון באורך של כ-20.3 ק"מ. התמורה בגין העבודות הינה פאושלית בסך של כ-810 מיליון שקל
מערכת ice |  25
כביש 6 (צילום צילום פרטי)
קבוצת אורון הודיעה כי קיבלה היום (שני) הודעה על זכייתה של חברת הבת אורון תשתיות ובניה (ג.י) בע"מ (100%) במכרז מסוג תכנון וביצוע (DESIGN BUILD) של חברת דרך ארץ הייווייז (1997) בע"מ, לביצוע עבודות סלילה וגישור להרחבה של כביש 6 בקטע שבין מחלף ניצני עוז עד מחלף עירון באורך של כ-20.3 ק"מ ("המכרז" או "הפרויקט"), מה שעשוי להקל על הפקקים.
בהתאם לתנאי המכרז, התמורה בגין העבודות הינה פאושלית בסך של כ-810 מיליון שקל (בתוספת מע"מ כדין) והיא צמודה בעיקרה למדד מחירי תשומה בסלילה וגישור ובחלקה למדד מחירי תשומה בבנייה. תקופת התכנון והביצוע על פי תנאי המכרז הינה כ-60 חודשים.  
 
מר יואל עזריה, יו"ר החברה ומבעלי השליטה, מסר: "אנו שמחים לבשר על זכיה בפרויקט משמעותי בהיקפו ובחשיבותו, הכולל הרחבת נתיבי הנסיעה בקטע המרכזי של ציר התחבורה הראשי בישראל. זכיה זו חוזרת ומעידה על היכולות המקצועיות והניהוליות שנבנו בקבוצה במהלך השנים, אשר יחד עם האיתנות הפיננסית מאפשרות לנו להתמודד ולזכות בפרויקטים שכאלו. כתוצאה מזכיה זו גדל צבר הפרויקטים של החברה לסך של כ-2.5 מילאירד שקל".
להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח לפיהם החברה נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה. בהתחשב בהיקף הפרויקט ותנאיו, בכוונת החברה לממן את הפרויקט ממקורות עצמאיים וכן ממקורות מימון חיצוניים.
יודגש כי הערכת החברה בדבר שיעור הרווח הגולמי הצפוי הינו מידע צופה פני עתיד, כמשמעותו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח - 1968, אשר אין וודאות בהתממשותו. הערכות החברה כאמור מבוססות, בין היתר, על המידע הקיים בידי החברה נכון למועד הדוח, בהתחשב בניסיונה של החברה בפרויקטים מסוג זה, ומושפע, בין היתר, בקצב התקדמות העבודות וכן בגורמי הסיכון החלים על פעילותה של החברה.
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    נתיב מיוחד
    שי 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב הפקקים נוצר רק ממשאיות שעוקפות צריך לתת חוק שאין להם אפשרות לעקוף היכן שיש שתי נתיבים ואז כל העומסים יפחתו
    סגור
  • 20.
    פיצוי לנהג
    שי 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כביש בדיחה כל הזמן פקוק לפחות שיחסירו על העבודה בעניים
    סגור
  • 19.
    810 מילון לפרויקט-שעשוי להקל- (ל"ת)
    גל 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    בדיחה
    זיו 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    20 ק'מ 5 שנים פשוט בדיחה כמו כל דבר במדינה הזאת
    סגור
  • 17.
    כביש 6
    אושי 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די נימאס אנחנו משלמים כבר על הכביש הזה יותר מידי מאז שסימו אותו...צריך להתחיל לפתוח חלק ניקר מימנו לנסיעה בחינם לנהגים כמה עוד הם יעשו כסף על החשבון הגב של כולנו...הם עשו כבר 6 פעמים את עלות הכביש והגיעה השעה שגם אנחנו הנהגים ניזכה לנסוע בחינם בחלקים מהכביש...על שרת התחבורה מירי רגב לפתוח מקטעים לנסיעה בחינם..הם גובים המון כסף מהאזרח .וגם קנסות שאנחנו מקבלים...מי שבעד לפתוח חלק מכביש 6 לנסיעה בחינם..
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    הבעייה לא שם אלא אחרי עיתון לכיוון דרום!
    אחד 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלם וטמטום. מה הם מרחיבים את הקטע בין עין תות לעירון? הרי הפקק בבוקר הוא מירון ועד מחלף אייל לדרום. הרחבת הקטע רק יגרום לעוד תנועה להיתקע בפקק שיתחיל מעין תות ויגיע לאייל. שישקיעו כסף לבדוק איך פותרים קודם את הפקק של עירון עד מחלף אייל שמתחיל כבר בחמש וחצי בבוקר ולוקח בין שעה לשעה וחצי לעבור. אחר כך שירחיבו במקומות אחרים. הם רושמים רווח של מיליארדי שקלים על חשבון אלו שעומדים בפקקים בבוקר.
    סגור
  • 15.
    ומה עם הוספת מסלול שלישי ותאורה מעירון לעין תות?
    חי 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקטע בין מחלף עירון לעין תות עם שני מסלולים בלבד ולא שלושה, ובנוסף הכביש ללא תאורה. יש לפעול להוספת מסלול שלישי בקטע וכן להוספת תאורה.
    סגור
  • 14.
    וממחלף עירון פקק חדש יותר גרוע מהקיים
    חגי 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    20 קמ ב 5 שנים ???? עכשיו 5 שנים של פקקים בגלל עבודות בכביש
    סגור
  • 13.
    כביש 6
    אחד שיודע 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש בושה לפחות שנתיים לא יגבו תשלום על קטע זה. אני לא מבין הרי האוכלוסיה רק הולכת וגדלה , למה מלכתחילה לא בוני את הכבישים עם שלושה ויותר מסלולים אם היו עושים זאת מלכתחילה העלות הייתה מכסימום 100 מליון . לא 800 עכשיו . תלמדו מהסינים שלא מרחיבים את הכבישים כל שנה . פשוט בונים וסוללים הכל סופי כבר בהתחלה . זה הכי זול
    סגור
  • 12.
    20 ק"מ ב 5 שנים. עלוב פתטי
    מנחם 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מראה יותר מכל על תכנון וניהול ירודים
    סגור
  • י
    טל 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    7 שנים
    סגור
  • 11.
    מאחז עיניים
    Jojo 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם 10 נתיבים לא יעזור המחלפים והירידה והכניסה לערים יוצרים צוואר שגורם לפקקים וזה עוד תרגיל להאריך להם חוזה ובעלות על הכביש להמשיך לחלוב את האזרחים
    סגור
  • 10.
    פח
    אבו ירין 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך לפתוח ולסלול יצאות ישיר לערים סמוכות לכביש 6 למשל לעשות חיבור ישיר ניסה ויצאה לחריש לעיר טירה לבת חפר לחבר בין 6לכביש השומרון קלקיליה וכדומה ובכך יפחית ויחסוך פקקים מסלול מיוחד רק משאיות
    סגור
  • 9.
    הקטע הדרומי לא מעניין אף אחד
    רובי 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקטע הדרומי יש 2 מסלולים שגורמים לפקקים ונסיעה איטית,הדרום לא מעניין את המדינה
    סגור
  • 8.
    לא יפתור. רק שישה מסלולים לכל צד זה חוצה ישראל
    יגאל 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תקשיבו לי תזמינו אותי נפתור יחד את הפרקים בכביש שש . חשיבה מחוץ לקופסה בלבד. עוד מסלול בקטע מסויים לא יעזור . אולי רק לשנתיים חבל . הקמתם מחלף חדש כפר סבא חסמתם התרחבות 'ל כביש שש טיפשות ישראלית
    סגור
  • 7.
    כרגיל דואגים רק למדינת תל-אביב
    משה 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כרגיל דואגים רק למדינת תל-אבי, מה עם הרחבה בין צומת עירון לצומת עין תות? עד מתי שני מסלולים בלבד? שם אין פקקים, בעיקר מדרום לצפון? הצפוניים כרגיל שקופים מחוץ למדינה. ????
    סגור
  • ההרחבה היא ב 4 מקטעים
    מיכאל 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההרחבה היא ב 4 מקטעים שונים אורון זכתה במקטע שבין נצני עוז לעירון אז ממש לא תל אביב
    סגור
  • 6.
    הפקק בה הידיעה נמצא במנהרת בן שמן.
    מושיק 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד שלא ירחיבו את המנהרה והכביש עד כביש אחד בלפחות שני נתיבים תמיד יהיה שם פקק.
    סגור
  • 5.
    עשרים ק"מ בחמש שנים?בסין זה לוקח אולי חודש. (ל"ת)
    עידו 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 4.
    מה עם הרחבת הכביש במקום שבו היו קברים?
    ירון 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקטע הזה תוכנן להיות שלושה נתיבים, ובפועל נסללו רק שניים כי נמצאו קברים והחרדים השתוללו ולאף אחד לא היה אינטרס להתעסק איתם. מימשו איזה פטנט של הכביש "צף" עם חלל תת קרקעי בהוצאה מטורפת, וארובות ש"מאווררות" את הטומאה. מקסימום אנשים יעמדו בפרקים בעתיד. איך הבעיה הזו נפתרה?
    סגור
  • 3.
    5 שנים ל-20 ק"מ. 5 טרקטורים ו20 תאילנדים (ל"ת)
    ישראל 2023 09/2023/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • אולי הגיע הזמן לגלות
    נהג 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי הרוויח ממריחת זמן הרחבת כביש יוקנעם - עין תות ? ומה היה התרגיל ?
    סגור
  • 2.
    אף אחד גם ככה לא קורא את הערוץ הזה..
    אבי 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל התשובה היא לא.
    סגור
  • 1.
    סוף לפקקים זה רק תחבורה ציבורית ולא שום כביש (ל"ת)
    מתי תפנימו כבר 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • להזכירכם
    טל"ח 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובכמה תמחרו למדינה הארכת הזיכיון והוספת הנתיב? 2,500 אלף שקלים. בניכוי עלויות התפעול ורענון חלק מהכביש, מדובר על שולי רווח מכובדים מאוד. מקצוענים
    סגור