נדל"ן ותשתיות

הישראלים בדרך למיאמי? "רבים מחפשים השקעות נדל"ן בחו"ל"

בית השקעות הנדל"ן רכש קרקע למגורים ומסחר בלב העיר דייבי. עלות העסקה מוערכת ב-11 מיליון דולר. המטרה: הקמת פרויקט נדל"ני, שיכלול בית בן חמש קומות עם 36 דירות מותאמות לסטודנטים לרבות שטחי מסחר וחדר כושר. נועם שפלטר, מנהל משותף: "בצל הלחימה ואי הוודאות, המטרה שלנו היא לספק הזדמנויות אטרקטיביות ובטוחות"
מערכת ice | 
השקעות במיאמי (צילום shutterstock, freepik)
אינווסטו קפיטל, בית להשקעות נדל"ן, בבעלותם של אוהד ארד ונועם שפלטר, מודיע היום (שני) על רכישת קרקע בלב העיר דייבי, מיאמי, יחד עם שותפים מקומיים, לצורך הקמת פרויקט נדל"ני - מולטיפאמילי, בעלות מוערכת של כ-11 מיליון דולר. בשנה האחרונה, פעלו החברה ושותפיה להוצאת היתרי בנייה לקרקע, שנועדו להקמה של בניין בן 5 קומות, שיכיל כ-36 דירות מותאמות לסטודנטים, יחד עם שטחי מסחר, חדר כושר, מתחם משותף לדיירי הבניין ופסיליטיז שונים.
המיזם נועד לתת מענה למחסור החמור בהיצע של שטחי מגורים במחוז מיאמי, כשלפי ההערכות, שיעור תפוסת הנדל"ן בו עומד על כ-98%. בימים אלה, אינווסטו מצרפת משקיעים לפרויקט, כשהמטרה הסופית היא למכור את הנכס לאחר כשנתיים. דייבי הינה עיר מרכזית במטרופולין מיאמי, שאוכלוסייתה מונה למעלה מ-6 מיליון תושבים. היא צמחה ב-20 השנים האחרונות בלמעלה מ-25%, בעיקר הודות לגידול במספר הסטודנטים וצוותי הסגל השונים, בין היתר בשל מרכזי החינוך האיכותיים באזור, החל מגיל הגן ועד לאוניברסיטאות גדולות.
 
"ההחלטה לרכוש קרקע באזור, נבעה ממנעד רחב של שיקולים, החל מגידול מרשים באוכלוסיה, נתוני תעסוקה והשכלה מעולים, וכלה בהיצע נמוך מאוד של שטחי מגורים, שמעלים מאוד את הביקוש לדירות באזור", מספר נועם שפלטר, מנהל משותף באינווסטו קפיטל. "בתקופה כזו, אנחנו רואים ישראלים רבים שמחפשים השקעות נדל"ן בחו"ל, שיסייעו להם לגדר סיכונים בתיק ההשקעות שלהם, בעקבות הלחימה ואי הוודאות בישראל. המטרה שלנו היא לספק להם את הזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות והבטוחות ביותר, שיאפשרו להם לחיות בביטחון כלכלי באמצעות הכנסות נוספות שאינן תלויות במאורעות בישראל, בכל תרחיש ביטחוני וכלכלי".
דייבי, נחשבת כ"מרכז החינוך" של דרום-מזרח ארה"ב בשל כמות בתי הספר, המכללות והאוניברסיטאות בעיר, ביניהן NOVA UNIVERSITY, בה ילמדו ב-2024 כ-24,000 סטודנטים. אחריה נמצאת Broward College, בה לומדים כ-22,000 סטודנטים, שיחד עם מוסדות אקדמיים נוספים, הופכים את דייבי לאחת הערים המשכילות בארה"ב.

מימין לשמאל: נועם שפלטר ואוהד ארד, מבעלי בית ההשקעות אינווסטו קפיטל (צילום: Johannes Felten)
אוכלוסיית המחוז גדלה מאז שנת 2010 ב-551,651 תושבים, מספר המשקף עלייה שנתית יציבה של 0.9%. האוכלוסייה צפויה לגדול ב-293,806 תושבים נוספים עד שנת 2026, המשקפים את המשך גידול האוכלוסייה השנתי. במהלך חמש השנים הבאות, ההכנסה החציונית של משק הבית צפויה לזנק בכ-14%, או בכ-$1,662 לשנה. שיעור האבטלה באזור עומד על כ-3.7% בלבד. 
 
בשנה האחרונה, דיווחה אינווסטו על רכישה של 5 מרכזים מסחריים בארה"ב: באוהיו, אילינוי, אינדיאנה, ו-ורמונט, בהיקף רכישות כולל שעומד על כ-40 מיליון דולר. זאת לאחר שהנכסים הועמדו למכירה ע"י בתי משפט והבנקים בשל המצב אליו נקלעו הבעלים או עקב צורך של בעלי הנכסים בנזילות, לאור עליות הריבית החדות שהתרחשו.
אינווסטו קפיטל, הוקמה על ידי אוהד ארד ונועם שפלטר, ותחת ניהולה נכסים בשווי של כ-600 מיליון  דולר, כגון: הטיילת החדשה של ניו-יורק, מרכזים מסחריים, מתחמי מגורים ובנייני משרדים, קרקעות לפיתוח ומאות בתים בבנייה חדשה, במעל 7 מדינות שונות בארה"ב, ביניהן: ניו יורק, פלורידה, אוהיו, טקסס, אילינוי, דרום קרוליינה, וורמונט, וגם בפורטוגל.
ב-2018 חברה אינווסטו עם היזם, המנטור ואיש העסקים האמריקאי גרנט קרדון, שהוכתר זה מכבר כ"איש המכירות הטוב בעולם" ע"י פורבס מגזין, ומייסד תנועת ה-10X העולמית, ומאז מייצגת את פעילותו בישראל במסגרת חברת הבת "בי ריץ' מיינדסט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה