מדדים ומחקרים

השב"כ יחקור הדלפות מישיבות חסויות בסוגיית החטופים וחיזבאללה

במהלך חודשי המלחמה האחרונים, התפרסמו בתקשורת הדלפות רבות מהנעשה בדיוני הקבינט, עליהם חלה חובת סודיות ואיסור בפרסום של ידיעות סודיות הנוגעות לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה. אחרי העתירה לבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון גם גלנט מתערב ומבקש לערב את השב"כ
דוד זולדן | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, אייל מרגולין)
שר הביטחון יואב גלנט ביקש מנתניהו ומראש השב"כ לפתוח בחקירת שב"כ על הדלפות מישיבות חסויות על החזית הצפונית ועל נושא עסקת החטופים. לפי הדיווח החקירה יוצאת לפועל בעקבות הדלפות שיצאו מהקבינט הביטחוני.
גם התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ, בדרישה שיורה ליועצת המשפטית לממשלה לפתוח בחקירת ההדלפות של ידיעות סודיות בעניין ביטחון המדינה ויחסי החוץ שלה מישיבות הקבינט המדיני - בטחוני בשעת מלחמה.
 
במהלך חודשי המלחמה האחרונים, התפרסמו בתקשורת הדלפות רבות מהנעשה בדיוני הקבינט, עליהם חלה חובת סודיות ואיסור בפרסום של ידיעות סודיות הנוגעות לביטחון המדינה וליחסי החוץ שלה. לטענת התנועה לאיכות השלטון, הדלפות אלה מצריכות פתיחה בחקירה פלילית, או לכל הפחות בהליך בדיקה מקדימה. זאת, בהתאם להנחיית היועמ"ש שהתקבלה בעקבות עתירת התנועה לאחר ההדלפות במבצע צוק איתן, המחייבות פתיחה בחקירה פלילית במקרה של גילוי מידע האסור בפרסום. התנועה פנתה חמש פעמים מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל ליועצת המשפטית לממשלה בכדי שתורה על פתיחה בחקירת ההדלפות, אולם לא נענתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה