מדדים ומחקרים

המלך החדש בשכונה: הרשתות החברתיות עוקפות בסיבוב

המלחמה של ישראל מול איראן וארגוני טרור כבר חצו מזמן לשדה קרב אחר-הרשתות החברתיות, שהשפעתן גדלה משמעותית לעומת רשתות החדשות המסורתיות 
מערכת ice | 
רשתות חברתיות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המלחמה בין ישראל ואיראן חורגת מעבר ללוחמה הקונבנציונלית, אל תוך הרשתות החברתיות. מכון רויטרס הבריטי לחקר העיתונות (RISJ) פרסם מחקר, שכלל יותר מ-100 אלף משתתפים, ממנו עולה כי הרשתות החברתיות עוקפות לראשונה את הטלוויזיה כמדיה העיקרית ממנה צורכים חדשות בארה"ב. 
על פי הנתונים העולים מהמחקר, 54% מהאמריקאים העידו כי הם ניזונים ממה שקורה בחדשות בעיקר מהרשתות החברתיות. רק כמחצית מהם ציינו שהם גם צופים בחדשות ברשתות המסורתיות בטלוויזיה. בבריטניה, לעומת זאת, נמצא כי לא פחות מ-46% נמנעים לחלוטין מצריכת חדשות. 
עם זאת, כמעט 60% מהמשתתפים במחקר הביעו את דאגתם מפני היכולת להבחין בין אייטמים חדשותיים אמיתיים ושקריים. הדאגה בשיעור הגבוה ביותר נרשמה מצד אחד בארה"ב ומצד שני באפריקה. 
כך למשל, הופץ ברשתות החברתיות סרטון מטעם סוכנות הידיעות "תסנים" המקושר למשמרות המהפכה של משטר האייתולות, בו נראה לכאורה מטוס ישראלי שיורט על ידי מערכות הנ"מ של איראן. הסרטון הופץ בטלגרם אך לבסוף הובן כי זהו בעצם קטע ממשחק סימולציה צבאי. עם זאת, הסרטון עשה את האפקט שלו, ורבים בארה"ב עדיין חושבים כי זה אמיתי. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה