מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: כך פרסום ציוני המיצ"ב השפיע על מערכת החינוך

מדיניות אחריותיות והשלכותיה: המקרה של פרסום ציוני מבחני המיצ"ב ברמת בית הספר. שיעור התלמידים שלא נכללו בחישוב הציון הבית-ספרי הממוצע במיצ"ב כיתה ח' עלה בין השנים 2009 ל-2019 מכ-13% לכ-16%
מערכת ice | 
בחינות בגרות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
החל משנת 2011 פורסם הציון הממוצע במבחני המיצ"ב ברמת הרשות המקומית, ובהמשך גם ברמת בית הספר. מחקר שפורסם לאחרונה בחן את ההשפעה שהייתה למהלך על שיעור התלמידים שציוניהם לא נכללו בחישוב הציון הממוצע ומאפייניהם, הציונים עצמם וההישגים בבחינות הבגרות.
שיעור התלמידים שלא נכללו בחישוב הציון הבית-ספרי הממוצע במיצ"ב כיתה ח' עלה בין השנים 2009 ל-2019 מכ-13% לכ-16%. אולם, לא נמצא קשר בין העלייה בשיעור לבין פרסום הציונים.
הסיכוי לא להיכלל בחישוב הציון הבית-ספרי הממוצע היה נמוך יותר לתלמידים מרקע חברתי-כלכלי חזק ולבעלי ציונים גבוהים במיצ"ב כיתה ה'. לא חל שינוי במאפיינים אלו לאחר פרסום הציונים.
כמו כן, לא נמצאו השפעות של פרסום ציוני המיצ"ב על הציונים במבחן, או של עצם קיום המבחנים על מספר יחידות הלימוד והציונים בבחינות הבגרות, לרבות במקצועות המיצ"ב - הן של הנבחנים במיצ"ב והן של תלמידי כיתות ז' ו/או ט' בעת שנערכו בבית ספרם מבחני מיצ"ב כיתה ח', והיו עלולים להיפגע אם הוסטו מהם משאבים לטובת הנבחנים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה