מדדים ומחקרים

משרד הכלכלה חשף: זה הבנק הידידותי ביותר לעסקים קטנים

מדד הבנקים של משרד הכלכלה והתעשייה בדק מיהו הבנק שהכי בא לקראת העסקים הקטנים והבינוניים: מהיקף האשראי ועד סקר שביעות רצון של עסקים מהבנקים. איזה בנק הוביל את שנת 2020?
מערכת ice |  1
אורנה ברביבאי (צילום דוברות הכנסת)
משרד הכלכלה והתעשייה פרסם היום (שלישי) את מדד הבנקים שבודק את יחס הבנקים לעסקים קטנים ובינוניים לשנת 2020.
המדד בודק 5 מדדים משמעותיים לעסקים: היקף האשראי של הבנק לעסקים קטנים ובינוניים מסך האשראי העסקי, יחס הריבית לסיכון של האשראי שעסקים קטנים ובינוניים מקבלים מהבנק, שיעור הרווחיות של הבנק מהכנסות שאינן ריבית (עמלות שונות), סקר שביעות רצון של עסקים מהבנקים וסקר משוב יועצים פיננסיים על הבנקים.
על פי הודעת משרד הכלכלה: מדד הבנקים, המתפרסם מאז מאי 2018, על ידי הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, נועד לעודד את המודעות והתחרותיות בתחום האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. המדד מסתמך על הנתונים הפיננסים המפורסמים על ידי הבנקים, על סקר שביעות רצון של העסקים, ועל סקר משוב שערכה הסוכנות בקרב יועצים פיננסיים שמסייעים לעסקים לקבל שירותים שונים מהבנקים. נתוני האשראי לקוחים מדוחות הבנקים, ומגזר העסקים הקטנים כולל עסקים עם מחזור של עד 50 מיליון שקל.
על פי הדירוג החדש לשנת 2020: במקום הראשון נמצא בנק מזרחי-טפחות עם ציון 95, וקפיצה מהמקום השלישי אז היה במחצית 2019. אחריו: בנק מרכנתיל עם ציון של 91, במקום השלישי: בנק לאומי עם ציון 85, פועלים עם 84, הבינלאומי 80 ודיסקונט עם ציון של 75.
בנוגע להיקף האשראי לעסקים קטנים, הבנק הבינלאומי ובנק מזרחי ניצלו את שנת 2020 ואת התפשטות נגיף הקורונה על מנת להגדיל את שיעור האשראי לעסקים קטנים (מחזור שנתי של עד 50 מיליון שקל) ב-3 נקודות אחוז ו-1.2 נקודות אחוז, בהתאמה. לעומתם, בנק דיסקונט, בנק לאומי, בנק מרכנתיל ובנק הפועלים הקטינו את שיעור האשראי לעסקים קטנים בטווח של בין 3.2 נקודות אחוז ו-1.1 נקודות אחוז. 
לדברי שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי: "מדד הבנקים הנו  כלי נוסף לקידום העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, אשר שקיפותו והנגשתו מיועדים לעודד את הבנקים להטיב ולשפר את השירות, הסיוע והיחס, כך שיהיו ידידותיים יותר לעסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את מנוע הצמיחה המרכזי במשק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מפתיע
    יוסי65 07/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא פלא שדיסקונט במקום האחרון, הבנק הזה לא מעניין אותו הלקוחות שלו ובטוח לא העסקים הקטנים, שילמדו לתת שירות ויחס אנושי קודם
    סגור