מדדים ומחקרים

דירוג ספוטיפיי: האם עומר אדם הצליח להתברג בצמרת?

שני שירים חדשים נכנסו לחמישייה והדיחו שניים ותיקים למדי. מי עלה, מי ירד והאם הרשימה של אפליקציית המוזיקה השוודית דומה לזו של המתחרה האמריקאית?
יאיר מור |  2
ספוטיפיי, עומר אדם (צילום pixabay, פייסבוק/עומר אדם)
אפליקציית המוזיקה השוודית ספוטיפיי חושפת גם השבוע עבור אתר ice את רשימת השירים המואזנים ביותר על ידי משתמשיה הישראלים. סטטיק ובן-אל תבורי ממשיכים להוביל את הטבלה יחד עם נטע ברזילי בשיר "אפס מאמץ", זה השבוע השלישי ברצף.
השיר Stay של The Kid Laroi וג'סטין ביבר עולה למקום השני בשבוע השלישי שלו בטבלה, ואחריו נכנס לטבלה עומר אדם עם השיר "חצי דפוק". שתי העליות הללו דוחקות את "טרילילי טרללה" של נועה קירל ואילן פלד למקום הרביעי, לאחר כמעט חודשיים בחלק העליון של הטבלה.
במקום החמישי כניסה נוספת לליל נאס X יחד עם ג'ק הארלו בשיר "Industry Baby".
השירים שהודחו השבוע מהחמישייה הם Beggin’ של הלהקה האיטלקית מונסקין ו"בית משוגעים" של רן דנקר, שני שירים ותיקים למדי שהחזיקו בה מעמד זמן רב.
מעניין לבחון את ההבדלים בין הטבלה של ספוטיפיי לזו של יוטיוב, שבה עומר אדם נמצא כבר במקום הראשון, ובמקום השני בה נמצא "ממתק" החדש של עדן בן זקן. בנוסף, השירים הלועזיים שמככבים בצמרת בספוטיפיי נשרכים הרחק מאחור ביוטיוב, כאשר דה קיד לרוי וג'סטין ביבר נמצאים שם במקום ה-24 ואילו ליל נאס X במקום ה-41 בלבד. בנוסף, מהשוואת הטבלאות לאורך זמן נראה שלשירים ישראלים לוקח זמן רב יותר לצבור פופולאריות בספוטיפיי לעומת יוטיוב, כך שסדר השירים הישראליים בטבלה ביוטיוב בשבוע אחד נוטה לחזות פחות או יותר את הסדר בספוטיפיי בשבוע שאחריו, אם כי לא ברמת דיוק של 100%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עומר
    נסים 08/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זמר מגעיל .אין לו קול בכלל .לא מבין מה מוצאים בו. להוריד בריבוע
    סגור
  • 1.
    עכו (ל"ת)
    שי 08/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור