מדדים ומחקרים

הליכוד חייבת 60 מיליון שקל, כמה חייב יאיר לפיד?

על פי התנועה לאיכות השלטון, סכום העתק ששייך לכספי הציבור, בוזבז על ידי המפלגות השונות והן בחובות עצומים. הליכוד מוליכה בפער ענק עם חוב של 60 מיליון שקל, כמה חייב יאיר לפיד אחרי כעשור בכנסת וגם כמה המפלגות הדתיות או הרשימה המשותפת?
כפיר אדר | 
מפלגות ברשתות החברתיות

התנועה לאיכות השלטון פרסמה היום (ראשון) נתונים מדאיגים במיוחד, לפיהם כל המפלגות בכנסת חייבות יחד כ-200 מיליון שקל, כספי ציבור, כאשר ברשימה נראית מפלגת הליכוד מוליכה בפער עצום עם חוב מצטבר של כ-60 מיליון שקל.

בתנועה לאיכות השלטון צייצו: "איך הגענו למצב הזה? בשנת 2014 תיקנו חברי הכנסת את חוק מימון מפלגות, כך שהמפלגות יוכלו לקחת הלוואה מקופת המדינה בהתאם ליחס המנדטים של כל מפלגה עד שנה לפני מועד הבחירות – כדי שהמפלגה תוכל להחזיר את החוב מהמימון השוטף שמגיע לה כל חודש ועוד באותה הכנסת. ההלוואות מאפשרות למפלגות לממן קמפיינים יקרים, מבלי לקחת עוד מימון ולהסתכן בביקורת ציבורית".
"אבל מה קורה כשהכנסת מתפזרת תוך פחות מארבע שנים, ולמפלגות אין את האמצעים להחזיר את החובות העצומים שצברו על חשבון הקופה הציבורית? לצערנו, המפלגות מנצלות את הפרצה הזו. שוב ושוב הן דוחות את פירעון החובות מההלוואות הקודמות לכנסת הבאה, וממשיכות לקחת עוד ועוד הלוואות – מהכיס של כולנו. בראש רשימת הקלון עומדת מפלגת הליכוד, עם חוב אדיר של כמעט 60 מיליון שקל מהלוואות ציבוריות. במקומות השני והשלישי נמצאות מפלגות כחול לבן ויש עתיד, עם חובות של כ-19.6 מיליון ש״ח ו-כ-18 מיליון שקל, בהתאמה. למעשה, כמעט כל הסיעות המכהנות בכנסת ה-24 נמצאות בחוב, מלבד סיעות חד״ש ותע״ל, שהסדירו את החוב שלהן". 
"שיהיה ברור: ההלוואות של המפלגות נלקחו ישירות מכספי ציבור – והכסף הזה חייב לחזור לקופת המדינה. כל יום שעובר שבו המפלגות לא מחזירות את חובותיהן, מוסיף לפגוע באמון הציבור בנבחריו. אנחנו בתנועה פועלים מזה מספר חודשים מול המפלגות השונות ומול הייעוץ המשפטי של הכנסת על מנת לקדם את הסדרת החובות, ולא ננוח עד שכל מפלגה ומפלגה תפרע את החוב שלה לקופה הציבורית. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה