מדדים ומחקרים

סין חיסלה את הביטקוין – איך זה השפיע על ארה"ב?

שורת הצעדים של סין נגד ביטקוין, ובראשם האיסור על כריית המטבע הקריפטוגרפי, גרם לו שורת נפילות – אבל עכשיו נראה שארה"ב הרוויחה בענק מההשלכות
יאיר מור |  3
סין אוסרת השקעה בכריית קריפטו (צילום pixabay, freepik)
הגזרות שהטילה סין על תעשיית הקריפטו במדינה הובילו לכך שהיא נעלמה לחלוטין ממפת הקריפטו העולמית, בזמן שארה"ב הפכה משחקנית בינונית למובילה העולמית, כך מפרסם היום פייננשל טיימס.
לפי נתוני אינדקס צריכת החשמל לכריית ביטקוין של אוניברסיטת קיימברידג', מאז תחילת גל מעצרי כורי הביטקוין בסין בחודש מאי ועד יולי, ירד נתח השוק שלה בכוח הכרייה העולמי מ-43.98% ל-0%. מדובר בירידה דרמטית, במיוחד לאור העובדה שבספטמבר 2019 (החודש בו החלה המדידה) היוותה סין 75.5% מכוח הכרייה העולמי.
במקביל, נתח השוק של ארה"ב עלה מ-1.06% בספטמבר 2019 ל-7.08% בספטמבר 2020, 16.85% באפריל 2021 ו-35.4% באוגוסט. – עלייה של יותר מפי שניים תוך ארבעה חודשים בלבד.
לדברי מומחים, האיסור שהטילה סין על כריית מטבעות קריפטו, ובמרכזם ביטקוין, וגל מעצרי הכורים בחודש יוני האחרון, הובילה להגירה המונית של כורים למדינות אחרות. נראה שמלבד ארה"ב, ה"מרוויחה" העיקרית היא קזחסטן, שנתח השוק שלה בכריית קריפטו עלה מ-7.37% במאי ל-18.1% באוגוסט.
מנהל חברה לכריית ביטקוין בארה"ב סיפר למגזין כי מדי יום נכרים כ-900 מטבעות ביטקוין על ידי כורים ברחבי העולם, וכי החברה שלו כרתה ברבעון האחרון כ-1,200 ביטקוין – כמעט פי שניים מאשר בשלושת החודשים שקדמו לכך. הדבר מהווה הוכחה נוספת לכך שהתחרות על כריית ביטקוין ירדה דרמטית בעקבות סגירת מפעלי הכרייה הענקיים בסין, שהממשלה החלה להילחם נגדם לא רק בשל חוסר יכולתו של השלטון לשלוט על כלכלה המבוססת על מטבעות קריפטו, אלא בעיקר בשל העומס שהדבר יצר על רשת החשמל שלה.
סין אינה המדינה היחידה שעצרה כריית ביטקוין בשטחה בשל העומס על רשת החשמל מצריכת האנרגיה הרבה של מחשבי הכרייה הפותרים את המשוואות המסובכות ה"יוצרות" מטבעות קריפטו: במאי האחרון אסרה איראן על כריית ביטקוין לאחר שגרמה לדברי הממשל לגל הפסקות חשמל בחורף, ומתוך חשש שהפסקות דומות בקיץ הפרסי הלוהט יגרמו לאזרחים לצאת לרחובות ולהפיל את השלטון.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קריפטו
    אלי 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי צריך את הזבל המזויף הזה.חבל על מתן שלנו.כול המדינות צריכות לאסור את הדבר הזה
    סגור
  • 1.
    הביטקוין דוהר
    כמה שטויות 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ממשיך להעלות ...שום דבר לא יעצור את הביטקוין
    סגור
  • חוץ מ..
    יוסי 10/2021/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממשלות. זה היה צפוי שבקגע שלממשלות יימאס, הן לא יאפשרו את הקרנבל הזה בשטחן - ונגמר. כשזה יאיים מספיק על הדולר, יקרה אותו דבר בארהב. אין לזה באמת עתיד ארוך טווח.
    סגור