מדדים ומחקרים

חמישה דברים שלא ידעתם על יעקב שחר

בתחילת דרכו היה שחקן כדורגל, בבעלותו אחת מחברות הרכב הגדולות בארץ, הוא השקיע בחלוף השנים עשרות מיליוני שקלים שקידמו את מכבי חיפה ואת הכדורגל הישראלי כולו,  5 דברים שלא ידעתם על יעקב שחר
מערכת ice | 
יעקב שחר (צילום יוטיוב/ Maccabi Haifa F.C)
יעקב שחר הוא איש עסקים ישראלי והבעלים של מועדון הכדורגל מכבי חיפה. שחר היה שחקן כדורגל בסוף שנות ה-50 בסקציה נס ציונה, אך כשבגר עזב את הכדורגל לטובת עסקים.
לאחר שהשתחרר מצה"ל עסק באימון כדורסל עד גיל 30, ואז הכיר את מי שעתידה להיות בת זוגו, נילי קז שניהם הפכו לשותפים יחד עם ישראל קז, אחיה של נילי, ב"קבוצת מאיר" שהפכה ל"מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ". החברה מייבאת לישראל את המכוניות וולוו והונדה, וכן אוטובוסים, משאיות וציוד מכני הנדסי שמייצרת וולוו. בין השנים 2002 ל-2007 שלטה החברה גם בחברת הביטוח הפניקס, עד אשר נמכרה לקבוצת דלק ברווח גדול.
בשנות ה-80 היה שחר הספונסר של בית"ר ירושלים ואחר כך של מכבי חיפה. בשנת 1992, בעקבות רצונו להצעיד את מכבי חיפה ואת הכדורגל הישראלי לסטנדרטים חדשים, רכש שחר את מכבי חיפה תחת חברת "קשר ספורט" שבבעלותו וכבר בעונתו השנייה כנשיא הקבוצה זכתה באליפות ללא הפסד ליגה, ואף העפילה לשמינית גמר גביע מחזיקות הגביע האירופאי.
מאז רכישת שחר את הקבוצה היא זכתה ב-8 אליפויות. הראשונה היתה בעונת 93/94 עם הופעות מרשימות של אייל ברקוביץ' ואלון מזרחי, לאחר מכן הגיעו מספר שנות יובש, אך יעקב שחר המשיך להשקיע בקבוצה עד שהגיעו האליפויות בעונת 2000/01 ובעונה לאחר מכן, עם שחקנים מרשימים ששחר הביא כמו יוסי בניון, איגביני יעקובו וג'ובאני רוסו. שנתיים אחר כך הגיעו 3 אליפויות רצופות (03\04, 04\05, 05\06) עם תור זהב של שחקנים כמו יניב קטן, עידן טל, רוברטו קולאוטי, גוסטבו בוקולי והשוער ניר דוידוביץ'.
לאחר כניסתם של איילי ההון ארקדי גאידמק, דניאל יאמר ואלכס שניידר לכדורגל הישראלי חל פיחות לכאורה ביכולתו של שחר להגיע להישגים, אך למרות זאת הצליחה מכבי חיפה שבבעלותו, תחת הדרכתו של המאמן אלישע לוי, לזכות באליפות בעונת 08/09 שבה השקיע פחות כספים בהשוואה לעונות הקודמות, ואף להעפיל שנית לשלב הבתים של ליגת האלופות. בעונה שעברה (20\21) זכתה מכבי חיפה באליפות, וגם בעונה הנוכחית היא מועמדת בולטת לזכייה.
 
לאורך השנים שחר השקיע מכספו במכבי חיפה יותר מ-150 מיליון שקלים. והוא זוכה להערכה רבה בקרב קהילת הספורט בארץ. ב-2010 קיבל שחר פרס על מפעל חיים מההתאחדות לספורט ותיקים בישראל בחסות הוועד האולימפי בישראל, ב-2017 קיבל פרס על מפעל חיים ממנהלת הליגות לכדורגל במעמד נשיא המדינה.
שותפו וגיסו של שחר, ישראל קז, הלך לעולמו לפני כחודש. קז החזיק למעשה בכחצי ממכבי חיפה. בנוסף לכדורגל, שחר תומך כספית במספר ספורטאים אולימפיים, ונכון לשנת 2021, הונם הכולל של משפחות שחר-קז מוערך בכ-835 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה