TOP 5

דירוג סוכנויות הרכב: זו הקבוצה שמכניסה הכי הרבה

בשנת 2021 נשבר שיא של מסירות רכבים בישראל - 289 אלף רכבים. מי שהרוויחו בענק הם יבואניות הרכבים והמשווקות שלהם - סוכנויות הרכב. כלמוביל, צ'מפיון או קרסו, מי קבוצת הרכב המכניסה ביותר בישראל?
מערכת ice |  2
רכבים (צילום freepik)
חברת הדירוגים דן אנד ברדסטריט, פרסמה את דירוג dun's100 לשנת 2021 של סוכנויות ייבוא ושיווק הרכב בישראל. החברות מכניסות יחד מיליארדי שקלים בשנה כל אחת. מיהי הקבוצה המכניסה ביותר בישראל?
במקום הראשון היא קבוצת כלמוביל, מיסודה של משפחת חרל"פ, ובראשות ד"ר שמואל חרל"פ. החברה הכניסה בשנה כ-7.8 מיליארד שקל. החברה מייבאת ומשווקת בין היתר את רכבי מרצדס, יונאי ומיצובישי, ומעסיקה כ-1300 עובדים.
במקום השני בפער ניכר היא "מאיר - חברה למכוניות ומשאיות", הקבוצה, בראשותם של משפחות שחר-קז (יעקב שחר), הכניסה בשנה כ-5.5 מיליארד שקל. החברה מייבאת ומשווקת בין היתר מכוניות, משאיות ואוטובוסים של חברת וולוו, וכן רכבים של הונדה, רנו ומיצובישי. מספר המועסקים בחברה הוא כ-4200.
 
במקום השלישי היא סוכנות צ'מפיון מוטורס, שהכניסה בשנה כ-4.8 מיליארד שקל. בחברה מועסקים כ-400 איש בלבד, והיא מייבאת ומשווקת את רכבי אאודי, פולקסווגן, סקודה וסיאט.
במקום הרביעי היא קבוצת קרסו מוטורס של משפחת קרסו. הקבוצה הכניסה כ-3.7 מיליארד שקל בשנה. הקבוצה מייבאת ומשווקת את רכבי רנו, ניסאן ודאצ'יה, ומפעילה גם שירות ליסינג. קרסו מוטורס מעסיקה כ-1800 עובדים, ויש למשפחה זו גם זרוע נדל"ן – קרסו נדל"ן – המחזיקה בנכסים מניבים רבים וקרקעות בפריסה ארצית.
סוגרת את החמישייה הראשונה היא דלק מערכות רכב (דלק מוטורס), שבשליטת איש העסקים גיל אגמון יחד עם קבוצת דלק. הקבוצה הכניסה בשנה כ-3.3 מיליארד שקל. דלק מוטורס אחראית בין היתר על ייבוא ושיווק רכבי BMW, מאזדה, פורד ומיני, ומעסיקה כ-1000 עובדים.
אחריהן ברשימה:
6. יוניון מוטורס – כ-3.2 מיליארד שקל
7. יו.אם.אי – כ-3 מיליארד שקל
8. טלקאר – כ-2.6 מיליארד שקל
9. דוד לובינסקי – כ-2.1 מיליארד שקל
10. סמלת – כ-2 מיליארד שקל
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    המכוניות בארץ יקרות פ-2 מאשר באירופה. למה?
    תמים 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכוניות בארץ יקרות פ-2 מאשר באירופה. למה? מישהו מתעשר מסחר במכוניות.
    סגור
  • 1.
    מביך
    זאתי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למאיר מכוניות ומשאיות אין 4200 עובדים, אין להם קשר למיצובישי ואם כבר רנו - משאיות בלבד. אבל גם רכב בשם 'יונאי' זה חדש... בקיצור, אייס, תנו למישהו שמבין בשוק הרכב לעבור על כתבות שלכם בתחום.
    סגור