גיל אגמון: סוכן המכירות שהפך לבעלים של דלק רכב

הוא עזב את בית הספר על דעת עצמו, עבר לפנימייה צבאית ונפצע במלחמת לבנון הראשונה. אחרי קריירה צבאית, התחיל לעבוד בדלק רכב כסוכן מכירות באולם תצוגה, במה שהיה רק אקורד הפתיחה בנסיקה מטאורית בדרך למשבצת בעל השליטה בחברה. מי אתה גיל אגמון?

מערכת ice |  2
גיל אגמון (צילום רפי דלויה, vecteezy)
גיל חיים אגמון, יליד 1961, הוא יו"ר ובעל השליטה בחברת דלק רכב – אשר בבעלותה דלק מוטורס, המייבאת לישראל את מותגי פורד, BMW, מאזדה ומיני מיינור. הונו של אגמון מוערך במיליארדי שקלים.
ביוגרפיה עסקית
אגמון נולד בירושלים למשפחה מהמעמד סוציו-אקונומי גבוה. אביו, אברהם אגמון, היה מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל חברת דלק. בילדותו, כך תספר לימים משפחתו, הרבה לעורר את חמתם של מוריו בבית הספר – עד שהחליט על דעת עצמו, לעבור וללמוד בפנימייה הצבאית לפיקוד שליד בית הספר הריאלי בחיפה.
בצבא שירת בחיל השריון: הוא יצא לקצונה, נלחם ונפצע במלחמת לבנון הראשונה, התקדם בסולם הדרגות והשתחרר בדרגת סגן אלוף. לאגמון גם תואר ראשון בכלכלה מטעם אוניברסיטת תל אביב.
את צעדיו הראשונים מחוץ למסגרת הצה"לית, עשה באמצע שנות ה-80 כסוכן מכירות באולם התצוגה של חברת דלק רכב, משם התקדם בהדרגה למשרת סמנכ"ל ומנהל השיווק של חברת הבת, דלק מוטורס. ב-1998 ביצע אגמון קפיצת מדרגה נוספת, כשהפך למנכ"ל דלק מוטורס וכחמש שנים מאוחר יותר מונה למנכ"ל דלק רכב. שנה לאחר כניסתו לתפקיד של אגמון, שוויה של החברה חצה את רף מיליארד השקלים. משנת 2010 הוא גם בעל השליטה בדלק רכב. על המהלך סיפר בראיון ל"כלכליסט": "הגעתי לשלב בחיים שבו אמרתי לעצמי: או שאני קונה, או שאני מוכר. או שאלך לדוג או שארכוש את השליטה בדלק רכב. ידעתי שאם אשאר, זה יהיה רק כבעל השליטה".
היום בפרספקטיבה של למעלה מעשור ניתן לומר כי ההחלטה של אגמון בהחלט הוכיחה את עצמה. מדובר באחד האנשים החזקים בשוק הרכב הישראלי המנצח על חברה משגשגת. "יבוא רכב הוא לא המקצוע המסובך ביותר עלי אדמות. המשוואה של יבואני הרכב די פשוטה: צריך דגמי רכב מדהימים, מחירים סבירים ושערי מטבע טובים כדי למכור הרבה. אם אחד המשתנים משתבש, פשוט מוכרים פחות", סיפר באותו ראיון ל"כלכליסט".
על אף פעילותו בענף הרכב, אגמון הוא גם אחד שמבין דבר או שניים בכל מה שנוגע לאיתור סטראט-אפ איכותי. בשנים האחרונות הוביל אגמון את דלק רכב להשקיע במגוון חברות הזנק – דוגמת יצרנית שבבי הבינה המלאכותית היילו, שהשלימה באוקטובר 2021 סבב גיוס של 136 מיליון דולרים. בנוסף השקיע החברה גם במובילאיי, יצרנית מערכות הנהיגה האוטונומית, שנמכרה ב-2017 לאינטל תמורת 15.3 מיליארד דולר – האקזיט הגדול ביותר בישראל אי פעם.
אחד האירועים שמעיבים על הרזומה המרשים של אגמון נוגע לחקירה במשטרת ישראל. בשנת 2007 הוא נעצר בידי חוקרי היחידה הכלכלית, בחשד למתן שוחד למהנדס הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בלוד ורישום כוזב במסמכי תאגיד – וזאת, על רקע הקמת המרכז הלוגיסטי של חברת דלק רכב בסמוך למושב ניר צבי. התיק טופל בפרקליטות מרכז ונסגר מחוסר ראיות.
מהתקף לב לריצות מרתון
אגמון הוא אב לשלושה, ונמצא במערכת יחסים עם אורית אלסטר, לשעבר ראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט. אחיו, עו"ד צבי אגמון, הוא מבכירי הפרקליטים בישראל. באוקטובר 2021 פורסם כי אגמון ואלסטר רכשו דירה במגדל בן 64 קומות במנהטן, ניו יורק, בסכום של כ-35 מיליון דולרים.
מעבר להיותו מנהל דומיננטי, אגמון הוא גם דוגמה לאחד שיודע לשקם את עצמו ולהתרומם ממצבים לא פשוטים. מעבר לפציעתו במלחמת לבנון, בגיל 42 במהלך משחק טניס הוא חטף התקף לב, ובליבו הושתל סטנט. מאז שינה אגמון את אורח חייו, הוא מתמחה בריצות ארוכות ואף לקח חלק במרתונים.
ב-2010 מיד אחרי שסיים את מרתון ניו יורק, התייחס אגמון בשיחה עם "גלובס" לשינוי שעבר: "אני, סא"ל במיל', שהלך לשריון מסיבה אחת ויחידה – לא לרוץ, שבכל בוחן דרגה הבאתי אישור רופא, שבכל מד"ס התחבאתי מאחורי השיחים; אני עומד פה בשדרה החמישית על רחוב 98, וסיימתי את מרתון ניו יורק".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מחר היום הקובע לקבלת דיבידנד
    נריה 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שטרם הצטייד, כמה דק׳ ספורות לסיום המסחר
    סגור
  • 1.
    הבן אדם תותח. תודה על הדיבידנדים השמנים
    רוני 10/2023/01
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כן תמשיך ותפרח, כך גם הכיס שלי ושל שאר בעלי המניות בדלק רכב
    סגור