מדדים ומחקרים

רישיון נשק: עלייה של מאות אחוזים בבקשות מאז הפיגוע

בעקבות הפיגוע אמש: עלייה של מאות אחוזים בבקשות להוצאת רישיון לנשק
מערכת ice | 
אקדח (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
פיגוע הירי בחדרה אתמול (ראשון) בערב זעזע את המדינה, והשפעתו, יחד עם הפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר, ניכרת בפן נוסף. מאז אתמול בערב נרשמה עלייה של מאות אחוזים בחיפוש כיצד מוציאים רישיון לנשק, ויחד עם זאת עלייה בבקשות בפועל להוצאת רישיון.
מאתמול בשעה 21:00 ועד הבוקר נרשמו יותר מ-400 בקשות חדשות, ובמשך היום התקבלו מאות נוספות. חיפוש הרישיון לכלי נשק נכנס גם לחיפושים החמים בגוגל, ואתמול רשם יותר מ-5000 חיפושים, והיום עד הצהריים יותר מ-2000 חיפושים.
לשכת הרישוי במשרד לביטחון פנים דיווחו כי נרשמה עלייה של כ-700%: בממוצע ביום מוגשות כ-60 בקשות להוצאת רישיון לנשק, ומאתמול כאמור נרשמו מעל ל-400, בתוך 12 שעות בלבד.
 
כזכור, הפיגוע אתמול נגמר בשני הרוגים, לוחמי מג"ב יזן פלאח מכסרא-סמיע ושיראל אבוקרט מנתניה, ולולא החיסול המהיר של המחבלים הוא היה יכול להיגמר גרוע יותר בהתחשב בכך שהמחבלים היו חמושים בכלי נשק אוטומטיים, ועליהם היו גם אקדחים, סכינים, מחסניות מלאות ואף ארגז תחמושת עם מאות כדורי 5.56 צה"ליים גנובים.
הפיגוע אירע פחות משבוע לאחר הפיגוע המשולב בבאר שבע, שבו בדואי תושב חורה, שריצה בעבר עונש מאסר בישראל עקב תמיכה בארגון הטרור המדינה האסלאמית, רצח ארבעה אזרחים ישראלים. בנוסף הפיגוע אירע בעיצומה של פסגת הנגב - ועידת פסגה שבה נפגשו לראשונה בישראל שרי החוץ של ישראל, ארצות הברית, איחוד האמירויות הערביות, בחריין, מצרים ומרוקו, במסגרת שיתוף פעולה ישראלי-ערבי נגד איראן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה