מדדים ומחקרים

אחרי טוויטר: אילון מאסק משתלט על נטפליקס | דירוג נטפליקס

האיש העשיר בעולם הגיע בשבוע לשירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם, והצליח להתברג בין עשרת הסרטים הנצפים ביותר בשירות. ואיזו תופעה ייחודית קרתה השבוע בישראל?
יאיר מור |  6
אילון מאסק (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק)
בין אלפי התכנים הזמינים לצפייה בנטפליקס, בדרך כלל הסרטים הפופולאריים ביותר הם סרטי אקשן ענקיים. אבל השבוע קרה דבר מוזר: למקום הראשון בישראל הגיע סרט שאפילו לא נמצא ברשימה הבינלאומית, למרות שדווקא יש בו שם גדול אחד (ג'ים קארי). הסרט הזה הוא "סוניק", על הקיפוד הזכור ממשחקי המחשב העתיקים של חברת Sega (ז"ל), וניתן לנחש כי הסיבה לכך שהוא נמצא כאן השבוע במקום הראשון היא חופשת הפסח, שהדביקה ילדים רבים למסך והעלתה את הפופולאריות של תכנים המתאימים להם.
מקומות 2 ו-3 בישראל, אחרי "סוניק", זהים למקומות 1 ו-2 בעולם: "עדיין כאן", הסרט על הצעירה שבטוחה שבן זוגה המת שולח לה מסרים מהעולם הבא, מוביל, ואחריו הסרט הפולני "פוריוזה", על גבר שבת זוגו לשעבר מציבה בפניו ברירה – או שאחיו יילך לכלא, או שיהפוך לסוכן שלה בכנופייה מסוכנת.
את החמישייה העולמית ממשיכים שלושה סרטים שבישראל מדורגים בסדר זהה אך במרווחים גדולים יותר מהצמרת: "אילוף הסוררת", עיבוד פולני למחזה השייקספירי, במקום השלישי בעולם והשישי בישראל; "יאקשה: מבצעים מיוחדים" הקוריאני במקום הרביעי בעולם והשמיני בישראל; ו"משחק של חיים או מוות" במקום החמישי בעולם והעשירי בישראל.
במקום השישי בעולם סרט שבו מככב ניקולאס קייג' – אך הוא כה שולי שאין לו אפילו שם בעברית (מה גם שכרגע הוא אינו זמין לצפייה כאן בשירות הסטרימינג): "A Score to Settle"; במקום השביעי "פרויקט אדם" עטור הכוכבים, שבישראל כבר אינו בעשירייה; במקום השמיני "שליטי המטאל"; במקום התשיעי "בדרך אליה", שבישראל דווקא מדורג במקום החמישי והמכובד; ובמקום העשירי "הקריאה" עם האלי ברי.
 
כמו שניתן להבחין, רוב הסרטים בחמישייה הבינלאומית השנייה כלל לא נמצאים ברשימה הישראלית. במקום זה נמצאים "זרה מושלמת" עם ברוס וויליס והאלי ברי במקום הרביעי; "Bohemian Rhapsody", שכפי שהזכרנו בשבוע שעבר נטפליקס בחרה שלא לתרגם את שמו לעברית, במקום השביעי; והסרט התיעודי "בחזרה לחלל", המתעד את המסע המפרך של אילון מאסק וחברת SpaceX לשיפור יכולות הטיסות לחלל, במקום התשיעי (בעולם הוא מסתפק במקום ה-11, לאחר שבשבוע הראשון שלו בשירות הסתפק במקום העשירי בין הסרטים באנגלית ומקום 17 בחישוב משולב של הסרטים בכל השפות).
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    להעביר חוק שיסגור את האתר העלוב הזה (ל"ת)
    קליקבייט 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    ושוב כותרת מטעה
    חן 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם חבורה של אנשים פאתטים! אם לא תרשמו כותרת שיקרית כדי שתמשוך אנשים להכנס לכתבה אז אף אחד לא יכנס
    סגור
  • 4.
    קליק בייט עלוב
    אחד שמבין 04/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תתביישו לכם. אין תוכן אמיתי אז כותבים גיבוב שטויות עם כותרת מפוצצת? אתם כל מה שרע בעיתונות המודרנית.
    סגור
  • 3.
    מזה הקליק בייט הזה
    קליק בייט 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיי לקליק בייט
    סגור
  • 2.
    לא שאכפת לי שהוא מזמבר את טוויטר ונטפליקס
    אבגד 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגיע לשניהם לפשוט את הרגל או הנהגה חדשה. אבל שימו לב לשיטה - מצייץ וכותב נגד חברה, יוצר נגדה סחף שלילי, מצניח את ערך המנייה ואז רוכש. הוא עשה את זה עם קריפטו, עשה את זה עם טוויטר, ועכשיו עם נטפליקס. ברור שהיו גם גורמים חיצוניים שרכב עליהם (אצל נטפליקס למשל צמיחה שלילית) אבל עדיין זה די שקוף השיטה שלו. ואם זה נראה לכם בסדר דמיינו שאתם מצליחים להקים עסק מצליח, מישהו חומד אתכם, משתמש בכח שלו ללכלך עליכם עד שהערך שלכם צונח, ואז קונה אותכם בזול. כמו שאמרתי אין לי שום סימפטיה לטוויטר או נטפליקס או בעלי המניות שלהם, אבל זה מסריח ובדרך גם אנשים קטנים מפסידים.
    סגור
  • 1.
    אחלה סרט- בחזרה לחלל (ל"ת)
    מישהו שלשם שינוי ראה 04/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור