מדדים ומחקרים

פייסבוק ממשיכה לקרוס? כך פתחה את שנת 2022

מניית פייסבוק ידעה שנה קשה, במהלכה אף ננקט צעד של מיתוג חדש ושינוי שם בניסיון להציל את המגמה. האם המהלך הצליח לגרום למטא לפתוח את 2022 במגמה טובה יותר?
מערכת ice |  2
מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק (צילום pixabay ,unsplash, יוטיוב/ ABC News)
מניותיה של האם בפייסבוק, Meta, זינקו ב-18% במסחר המאוחר אתמול (רביעי) לאחר שהחברה דיווחה על רווחים שעלו על ההערכות הגם שההכנסות היו מאכזבות. החברה עדכנה את המשקיעים לראשונה מאז דוח רווחים אכזרי ברבעון הרביעי בפברואר הביא את המניה לירידה של 26%, היום הגרוע ביותר שלה אי פעם. 
העלייה שלאחר שעות העבודה ביום רביעי עדיין משאירה את המניה במגמת ירידה ביחס לשנה האחרונה. נכון לסגירה, המניות איבדו כמעט מחצית מערכן בשנת 2022. אבל אם המניה תמשיך לטפס ביום חמישי ותסיים את יום המסחר בעליות של יותר מ-19.1%, זה יהיה היום השני הכי טוב שלה אי פעם והעלייה הגדולה ביותר שלה מאז יולי 2013.
בנוסף לנתון הרווחים, פייסבוק גם עלתה על התחזיות להכנסה ממוצעת למשתמש. אבל כמעט כל מדד מפתח אחר נרשמה החמצה, כולל משתמשים פעילים חודשיים. ההכנסות עלו ב-7% ברבעון, מה שסימן את הפעם הראשונה בהיסטוריה של 10 השנים של פייסבוק כחברה ציבורית שהצמיחה נחתה בחד-ספרתי. האנליסטים ציפו לצמיחה של 7.8%.
ברבעון השני, פייסבוק חזתה הכנסות של 28 עד 30 מיליארד דולר, לאחר ההערכה של 30.6 מיליארד דולר של אנליסטים שנסקרו על ידי Refinitiv. החברה אמרה בהודעה כי ההערכה לוקחת בחשבון מגמות מתמשכות מהרבעון הראשון, כולל צמיחה רכה בהכנסות ש"חפפה למלחמה באוקראינה".
פייסבוק שינתה את שמה ל-Meta באוקטובר, מה שמשקף את המאמץ של המנכ"ל מארק צוקרברג לדחוף את החברה לעבר עתיד של עבודה, משחק ולימוד בעולם וירטואלי. האפליקציות הנלוות של פייסבוק, כולל אפליקציית הליבה, אינסטגרם ו-WhatsApp, היוותה 97.5% מההכנסות ברבעון. 695 מיליון הדולר הנותרים הגיעו מ-Reality Labs, החלק של החברה שמנסה לבנות מוצרים עבור metaverse.
בעסקי משפחת האפליקציות, הרווח הנקי ירד ב-13% לעומת שנה קודם לכן ל-11.48 מיליארד דולר. Reality Labs הפסידה 2.96 מיליארד דולר בתקופה בהשוואה להפסד של 1.83 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021.
 
פייסבוק הורידה את תחזית ההוצאות הכוללת שלה לשנת 2022 לאיזשהו בין 87 מיליארד דולר ל-92 מיליארד דולר, מתחת להערכתה הקודמת של 90 מיליארד דולר עד 95 מיליארד דולר. היא צופה שרוב הגידול בהוצאות יונע על ידי פלח משפחת האפליקציות שלה, ואחריה Reality Labs.
חברות מדיה חברתית אחרות הצביעו באופן דומה על גורמים מאקרו-כלכליים המשפיעים על הכנסות הפרסום שלהן. מנכ"ל Snap, אוון שפיגל, כינה את הרבעון הראשון "מאתגר יותר ממה שציפינו". החברה אמרה שכמה מפרסמים השהו את מסעות הפרסום לאחר הפלישה של רוסיה לאוקראינה בפברואר. 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זמן להיכנס
    אלפונסו השקעות 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקשיבו לי תעשו מלא כסף יא אחוואלים
    סגור
  • 1.
    יצאתי ונכסתי לפייס
    אזרח 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדף חדש, בלי תמונות, בלי חברים בכלל, אני מחוברלכמה קבוצות שמעניינות אותי וזהו... בלי אלפיי חברים שאני בכלל לא מכיר ובלי כל מני התראות והודעות שלא ממש מעניינות אותי, ובלי לשחק אותה משפיע על מישהו כי זו רק אשליה... בקיצור, הפייס הפך לדי זניח וגיליתי שזה ממש נחמד לי ככה.
    סגור