דיגיטל וטק

צוקרברג נכנס לעסק חדש: זה המוצר החדש של מטא

מחשב העל שהוכרז עליו היום במטא, יופעל בסוף השנה ולדברי צוקרברג יהיה המהיר והמתקדם בעולם. בין היתר חוקרי ה-AI של החברה ישתמשו בו לבניית מודלים מדויקים יותר, לפעול במאות שפות, לנתח טקסט, וידאו ותמונות בבת אחת

מערכת ice |  4
מארק צוקרברג (צילום אינסטגרם/ מארק צוקרברג, unsplash)
חברת מטא (Meta) הכריזה היום (שני) על בניית "מחשב-על" שלדבריה יהיה המהיר והמתקדם בעולם. שם המחשב, שמתוכנן לצאת בסוף השנה, הוא RSC. החברה טוענת שהמחשב יוכל להריץ חישובים, לעבד טריליוני פרמטרים בשניות בודדות, ולאמן מודלים של בינה מלאכותית: "מטא פיתחה את מה שאנו מאמינים שהוא מחשב העל המהיר ביותר בעולם", אמר מארק צוקרברג בהצהרה.
ההצהרה מדגישה את החשיבות שנותנות ענקיות הביג-טק למחקר AI. יריבות כמו מיקרוסופט ו-Nvidia כבר הכריזו על "מחשבי-על AI" משלהם, שהם מעט שונים ממה שאנו חושבים עליו כמחשבי-על רגילים. RSC ישמש להכשרת מגוון מערכות באגפים השונים של מטא: מאלגוריתמים של ניהול תוכן המשמשים לזיהוי דברי שטנה בפייסבוק ובאינסטגרם ועד לתכונות מציאות רבודה שיהיו זמינות יום אחד בחומרת ה-AR העתידית של החברה. מטא אומרת ש-RSC ישמש לעיצוב חוויות עבור המטאוורס, ממשרדים ועד לזירות מקוונות.
 
העבודה על מחשב-העל החלה לפני שנה וחצי, כשהמהנדסים של מטא תכננו את המערכות השונות שלו - קירור, חשמל, רשתות וכבלים - לגמרי מאפס. לפי מטא, לפני סוף 2022 השלב שני של RSC יושלם, והוא יוכל לאמן מערכות בינה מלאכותית "עם יותר מטריליון פרמטרים על מערכי נתונים גדולים כמו אקס-בייט".
אבל למרות המהירות ויכולות העל של המחשבים הללו, התועלת האמיתית של מחשבי-על היא דווקא בעבודה הייחודית שהם עושים, ולא בביצועי השיא שלהם. עבור מטא, עבודה זו פירושה בניית מערכות אמינות בתקופה שבה האמון בחברה נמצא בשפל של כל הזמנים, ומשמעות הדבר היא יצירת פלטפורמת מחשוב חדשה - בין אם מבוססת על משקפי מציאות רבודה או על המציאות המדומה מטאוורס – שתוביל אותה מול יריבות הביג-טק גוגל, מיקרוסופט ואפל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פייסבוק זאת חברה שצריכה ליפול (ל"ת)
    Pure evil 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    כדי שיוכל לעקוב יותר טוב
    לסגור לאלתר 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לסגור חשבונות פייסבוק ווטסאפ.הם רוצים את נשמת המכורים.
    סגור
  • 2.
    מחשב על זה מוח אנושי עם צ'יפ 5ג' (ל"ת)
    אלכס 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מעניין מה המפרט הטכני שלו (ל"ת)
    לאון 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור