דיגיטל וטק

וואטסאפ מנסה לחקות את המתחרות – מניית פייסבוק יורדת

פייסבוק הודיעה כי תתחיל בקרוב להשיק את ה"קהילות" המאפשרות לאחד מספר קבוצות בנושא-גג מסוים כך שמשתמשים יכולים לעבור בין דיונים ספציפיים באותו נושא כללי – אך המניה הגיבה בירידה
יאיר מור |  1
וואטסאפ (צילום pixabay)
מטא (לשעבר פייסבוק) הציגה הערב באופן רשמי את החזון שלה למה שהיא קוראת "קהילות" – תכונה חדשה שאמורה לפתור את כמה מהבעיות האקוטיות בקבוצות.
לפי החברה, קהילות הן מעין ליקוט של קבוצות – אפשר לפתוח קהילה ואז ליצור תחתיה קהילות ייעודיות חדשות, או לאגד תחתיה קהילות קיימות שמנהלי הקהילה חברים בהן. המנהלים (והם בלבד) יכולים לשלוח "הכרזות" שיגיעו לכל תתי-הקבוצות בקהילה, לגרש חברים או אפילו קבוצות שלמות (שלא יימחקו, אלא פשוט יחזרו להיות קבוצות נפרדות שאינן קשורות לקהילה) מהקהילה ועוד.
 
יחד עם השקת הקהילות, מבטיחה פייסבוק לשפר את הקבוצות בעזרת תכונות כמו ריאקשנס, מחיקת הודעות על ידי מנהלים, שיתוף קבצים בגודל של 2 גיגה-בייט, שיחות אודיו של עד 32 משתמשים ואפשרות עבור משתמשים לעזוב קבוצה בלי שהחברים בקבוצה ייודעו על כך.
בפוסט שפורסם עם ההכרזה על ידי מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, הוא הסביר ש"כבר זמן מה ברור שהדרך לתקשר ברשת משתנה; רובנו משתמשים ברשתות החברתיות ובפידים כדי לגלות תוכן מעניין ולהישאר מעודכנים – אך עבור רמה עמוקה יותר של תקשורת, הודעות הפכו למרכז חיינו הדיגיטליים. הן אינטימיות ופרוטיות יותר, ועם הצפנה הן גם יותר מאובטחות". הוא הדגיש כי למרות המיקוד הנוכחי בשיפור הקבוצות והקהילות, התכתבות אחד-על-אחד "תישאר הליבה של מה שאנחנו עושים". הוא הבטיח שהקהילות יושקו באופן הדרגתי.
למרות ההכרזה המשמעותית, שמשלבת חידושים רבים עבור וואטסאפ – נראה שהשוק לא התרשם. אחרי הכל, כל התכונות שהוכרזו הן לכל היותר השלמת פערים מול מתחרות כמו דיסקורד ומטריקס/אלמנט, שכוללות כבר את כל מה שהוכרז על ידי פייסבוק מזה שנים. מניית פייסבוק זינקה קלות בדקות שלאחר ההכרזה, אך מייד לאחר מכן חזרה לרדת, כפי שעשתה בתחילת המסחר בנאסד"ק, וכעת נמצאת בירידות של בין אחוז ורבע לאחוז וחצי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גיל 73 מס מכירת נירות ערך (ל"ת)
    לוי יוסי 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור