מדדים ומחקרים

המשבר ממשיך: עלייה במספר תובעי דמי האבטלה

לפי בדיקת שירות התעסוקה הישראלי חלה עלייה של 0.66% במספר דורשי האבטלה ועמד על כ-149 אלף איש
מערכת ice | 
נשים בשוק ההון-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
שירות התעסוקה מפרסם הבוקר (ראשון) את דופק שוק העבודה לחודש דצמבר, הסוקר את התנועות התעסוקתיות המאפיינות את חודש זה. מהנתונים עולה, כי בהשוואה לנובמבר ירד מספר דורשי העבודה הרשומים בלשכות התעסוקה במהלך דצמבר בכאלף עובדים, המהווים 0.66%, ועמד על כ- 149 אלף לעומת כ- 150 אלף בנובמבר.
יחד עם זאת, בשירות התעסוקה מדווחים כי בניכוי השפעת המגמות העונתיות הירידה שנרשמה הייתה קצת יותר גדולה, ועמדה בסך הכל על כ- 0.74% ומספרם המנוכה עונתית של דורשי העבודה עמד בדצמבר על כ- 148.9 אלף.
כך או כך ובניכוי עונתיות, מנתוני שירות התעסוקה עולה כי מאז אפריל 2022 מספר דורשי העבודה בסך הכל די יציב ועומד בממוצע על כ- 147.7 אלף. עם זאת, בדצמבר כמו ביתר החודשים הללו נרשמות שתי מגמות הפוכות ובעוד מספר תובעי הבטחת ההכנסה מצוי בירידה עקבית הרי שמספר תובעי האבטלה מצוי בעלייה עקבית.
 
בנוסף לכך ולאור הנתונים, נמשכת מגמת העלייה במספר דורשי העבודה מענפי ההיי-טק, כך למשל עלה מספר דורשי העבודה שהם מפתחי תכנה ומנתחי יישומי ב- 19.1% בין אוקטובר לדצמבר, ואילו מספר דורשי העבודה שהם הנדסאי וטכנאי ICT ב- 17.6%. מנגד, נרשמו ירידות במספר דורשי העובדה בתחומי ההוראה, כנראה בהשפעת חזרתם לעבודה של מפוטרי הקיץ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה