מדדים ומחקרים

מפתיע: זה המקום הבטוח ביותר במטוס

לעתים רחוקות אנו מזמינים טיסה בתקווה לקבל את אחד המושבים האמצעיים בשורה האחרונה. ובכן, נחשו מה? מושבים אלה הם סטטיסטית הבטוחים ביותר במטוס. כל הסיבות לפניכם
מערכת ice |  1
טיסות (צילום unsplash)
האם אי פעם חשבתם איזה מושב יגן עליכם הכי הרבה בשעת חירום? כנראה שלא. רוב האנשים מזמינים מושבים מטעמי נוחות, כמו מושב עם מרווח לרגליים או כזה עם גישה נוחה לשירותים. לא מעט נוסעים עשויים להזמין את מושבם קרוב ככל האפשר לחזית המטוס כדי שיוכלו לרדת מהר יותר.
לעתים רחוקות אנו מזמינים טיסה בתקווה לקבל את אחד המושבים האמצעיים בשורה האחרונה. ובכן, נחשו מה? מושבים אלה הם סטטיסטית הבטוחים ביותר במטוס.
 
לפי הניתוח של המועצה הלאומית לבטיחות בארה"ב של נתוני מפקד האוכלוסין, הסיכוי למות במטוס הוא בערך 1 ל-205,552, לעומת 1 ל-102 במכונית. למרות זאת, אנחנו מקדישים מעט תשומת לב לתאונות דרכים קטלניות, אבל כשאנחנו שומעים על התרסקות מטוס בנפאל זה הסיפור הראשי בכל מהדורות החדשות.
כדאי לזכור שתאונות מעצם טבען אינן תואמות לתקנים. בהתרסקות טיסת יונייטד 232 ב-1989 בסיו סיטי, איווה, 184 מתוך 269 האנשים שהיו על הסיפון שרדו את התאונה. רוב הניצולים ישבו מאחורי המחלקה הראשונה, לכיוון קדמת המטוס.
עם זאת, חקירת TIME שבדקה 35 שנים של נתוני תאונות מטוסים מצאה שלמושבים האחוריים האמצעיים של מטוס היה שיעור ההרוגים הנמוך ביותר: 28%, לעומת 44% במושבי המעבר האמצעי.
גם זה הגיוני מבחינה לוגית. ישיבה ליד שורת יציאה תמיד תספק לך את היציאה המהירה ביותר במקרה חירום, בתנאי שאין אש בצד הזה. אבל הכנפיים של המטוס אוגרות דלק, אז זה פוסל את שורות היציאה האמצעיות כאפשרות השורות הבטוחה ביותר .
יחד עם זאת, להיות קרוב יותר לחזית פירושו שתיפגע לפני אלה מאחור, מה שמותיר אותנו עם שורת היציאה האחרונה. באשר למה המושבים האמצעיים בטוחים יותר ממושבי החלון או המעבר, כלומר, כפי שניתן לצפות, בגלל החיץ שמספק אנשים משני הצדדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שכל
    אורי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמטוס מתרסק רוב כול הנוסעים מתים בספק סביר עם יש שורדים הכול תלוי באלוהים וחסדי שמים.
    סגור