מדדים ומחקרים

דירוג מניות הנדל"ן: זו החברה שזינקה מעל כולן החודש

חברות הנדל"ן לא מצליחות להתרומם, ובשנה האחרונה מדד הנדל"ן צלל ב-37% שהם שווי ערך ל-77 מיליארד שקל. גם במהלך חודש פברואר רשמו חברות הנדל"ן הנסחרות ירידות, אולם חברה אחת דווקא זינקה ב-27.22% | דירוג מניות הנדל"ן
מערכת ice | 
הנדל"ן בקריסה (צילום unsplash, shutterstock)
פתיחת השנה לא הייתה טובה לחברות הנדל"ן בישראל, והמיתון בשוק ממשיך להכות ברובן, גם אלו שפועלות בישראל וגם כאלו שבחו"ל. מתחילת השנה חברות הנדל"ן שנסחרות איבדו כ-13% כוללים מהערך במדד, הם כ-22 מיליארד שקלים.
בשנה האחרונה המדד צלל ב-37%, שהם שווי ערך לכ-77 מיליארד שקלים, מה שכמובן משפיע על הפסדים של בעלי השליטה בחברות הנדל"ן הללו.  על פי ההערכות והמצב בשטח מדובר בהשפעה חוסר הוודאות בשוק, האטה בתחומי ההיי-טק, עליית הריביות, השפעות מלחמת רוסיה-אוקראינה ועוד. בהתאם לכך ניכרה האטה בביקוש לרכישת נכסים בקרב רוכשי הדירות.
אולם ביממה האחרונה נרשמה עלייה בקרב מניות חברות הנדל"ן כמו ישראל קנדה שעלתה ב-6.43% אחרי תקופה מורכבת עבורה, אבל בדירוג הכללי של חודש פברואר היא נעדרת מהרשימה המובילה לאחר צניחה של מעל 20% בתקופה האחרונה. 
מי שבכל זאת קפצה מעל כולן היא חברת נתנאל גרופ שהציגה עלייה מרשימה של 27.22%, והיא כמעט היחידה שלא רשמה ירידות בחודש פברואר. במחצית החודש הודיעה החברה על עסקת ענק מבחינתה ומכירת פרויקט בינוי בביתר עלית בסכום של 225 מיליון שקל. הנתון אפילו מרשים יותר בהתחשב בעובדה ששווי החברה עמד בזמן המכירה על 265 מיליון שקל. שווי החברה עלה לאחר המכירה ל-311 מיליון שקל, והרווחים שתרשום נתנאל גרופ מהמכירה עומדים על 180 מיליון שקל לפני מס המכירה.
  
עוד ברשימת העולות: ג'י סיטי של חיים כצמן שרשמה התאוששות ומכירת קניון אטריום שבפולין תמורת 175 מיליון שקל. המכירה אמנם לא תניב לג'י סיטי רווח (מאחר והוא כבר הוכר בעבר) אבל תשפר את הנזילות שלה ובעיקר תשפר את מצבה בשל יעוד התמורה להפחתת החוב. זוהי עסקה נוספת במסגרת התכנית האסטרטגית של החברה למכירת נכסים שבעיקרם אינם נכסי ליבה אשר הוצגה בסוף אוקטובר 2022 ועומדת כיום על סך נכסים של כ- 5.3 מיליארד ש"ח. החברה מכרה ממועד פרסום התכנית נכסים בהיקף של כ- 1.35 מיליארד שקל וממשיכה להתקדם בהתאם לתכנית ולוחות הזמנים שהוצגו.
מעבר לחברות האלו, מניות הנדל"ן רשמו ירידות, חלקן ירידות קלות כמו גב ים שרשמה ירידה בשיעור של 4.06%, ודוניץ שרשמה ירידה של 4.12%. מניות בולטות שנעדרות מהרשימה המובילה: דניה סיבוס שצנחה במעל 24%, ישראל קנדה שירדה במעל 17%, ואאורה עם ירידה של 11.66%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה