מדדים ומחקרים

האם המעבר בין שעון החורף לשעון הקיץ מסייע לבריאות?

האם המעבר בין שעון החורף לשעון הקיץ מסייע לבריאות? על פי מחקרים, מעבר לשעון קיץ גורם לסיכוי מוגבר למחלות לב, למצב הנפשי ולדיכאון
מערכת ice | 
שעון (צילום freepik)
הלילה (חמישי, 23.3) בשעה 02:00, נזיז את השעון שעה אחת קדימה, ונחליף אותו משעון חורף לשעון קיץ כאן בישראל. אמנם אנחנו נישן שעה אחת פחות, אבל נרוויח זמן ארוך יותר של שמש, כאשר הבקרים צפויים להיות מעט חשוכים יותר. אבל האם זה משהו שמסייע לנו לבריאות?
ובכן, על פי מחקרים שנערכו בנושא, ישנו סיכוי מוגבר למחלות לב בעקבות החלפת השעון. מחקר מצא עלייה באשפוזים בעקבות הפרעה בקצב הלב המכונה פרפור עליות, בדיוק בימים שלאחר ההחלפה לשעון קיץ. מחקרים נוספים הראו עלייה באירועים קרדיאליים שונים, בימים שאחרי המעבר לשעון הקיץ.
 
בישראל, התופעה פשוט שכיחה מכיוון שהחורף אצלנו פחות קיצוני והקיץ חם ומלא בשמש. אך בארצות קרות יותר, בהחלט יש לכך השפעה – הן על המצב הנפשי של התושבים והן על הסובלים מבעיות שינה. הסיבה לכך היא שקצב היממה האנושי קשור קשר הדוק לשמש ולאור הטבעי, ולכן עבור מי שסובל מבעיות שינה שונות, יקיצה בשעות קבועות והיצמדות לשעות האור הטבעיות דווקא מסייעות.
לגבי ההשפעה על מצב הרוח – אצל חלק מהסובלים מדיכאון, יש קשר בין חוסר אור טבעי להחמרת המצב הנפשי, שכן במדינות שידועות בשעות האור או החושך הארוכות שבהם, אחוז המתאבדים גבוה משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה