מדדים ומחקרים

דוח מבקר המדינה חושף: הטרדות מיניות ברשויות המקומיות

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, פרסם היום את דוח מבקר המדינה ברשויות המקומיות ממנו עולה כי אחת משבע עובדות שנבדקו, ענתה כי חוותה הטרדה מינית או מכירים מישהי שחוותה הטרדה מינית
מערכת ice | 
הטרדה מינית (צילום shutterstock)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פרסם היום את דוח מבקר המדינה לשנה האחרונה ממנו עולים נתונים עגומים באשר לדיווחים על הטרדות מיניות ברשויות המקומיות כאשר עובדת אחת מתוך שבע ענתה כי חוותה או מכירה מישהי שחוותה הטרדות מיניות, בנוסף למעלה ממחצית עובדי העיריות שנבדקו טענו כי לא יודעים מי אחראי למנות הטרדות מיניות במקום העבודה.

ביקורת המעקב העלתה כי משרד הפנים אינו אוסף מידע על פעולות המניעה בהן נוקטות הרשויות המקומיות באשר למניעת הטרדה מינית ועל הטיפול הלקוי בתלונות העובדות המתלוננות על כך, שיתוף הציבור שערך משרד מבקר המדינה חשף כי יותר ממחצית מהמשיבים לא יודעים אם קיים אחראי לטיפול בהטרדות המיניות, קרוב לרבי מהמשיבים ציינו כי הם מגדירים את מקום העבודה ברשות המקומית כמקום לא בטוח מפני הטרדות מיניות.
 


המבקר אנגלמן מציין כי על כלל הרשויות המקומיות לפעול כדי להגביר את תחושת המוגנות של העובדים מפני הטרדות מיניות ולהשפיע על האווירה הארגונית כמקום נקי מפני הטרדות מינית, עוד מציין מבקר המדינה כי על משרד הפנים ומשרד המשפטים להמשיך ולפעול למען הסדרת הנושא ולנקוט צעדים להגברת תחושת המוגנות של העובדים ברשויות המקומיות.

​ביקורת המעקב נעשתה במשרד הפנים; בעיריות אום אל-פחם, אור עקיבא, אלעד, באר יעקב, חדרה, טירת כרמל, טבריה, מגדל העמק, נצרת ונשר; במועצה המקומית רכסים; ובמועצה האזורית חוף הכרמל.
הדס דניאלי ילין, מנכ"לית שדולת הנשים, מגיבה לדו"ח של מבקר המדינה על טיפול הרשויות המקומיות בהטרדות מיניות ובמניעתן: "שמחנו לראות כי בביקורת המעקב של מבקר המדינה נרשמה התקדמות בכל מה שקשור בטיפול הרשויות המקומיות בהטרדות מיניות. עם זאת, למרות ההתקדמות, הדו"ח חשף נתונים מדאיגים שמעידים כי הדרך עוד ארוכה. 22% מהמשיבים הגדירו את מקום העבודה שלהם ברשות כלא בטוח. פני הרשויות המקומיות כפני העיר כולה. דווקא במקום שעוסק בניהול העניינים המקומיים של העיר, מצופה לתת לעובדים תחושת בטחון במקום העבודה שלהם ושלהן. הסקר חשף כי יותר ממחצית מעובדי הרשויות לא ידעו שקיים אחראי למניעת הטרדה מינית ברשות או מיהו. ככה שגם אם חוו הטרדה, לא בהכרח ידעו למי לפנות, דבר שפוגע בתחושת הבטחון הכללית. בעוד כ4 חודשים יערכו בחירות לרשויות המקומיות. אנחנו קוראות לכלל המתמודדים ומתמודדות לשים את המאבק בהטרדות מיניות בכלל ובמקומות העבודה בפרט בראש סדרי העדיפויות שלהם.  בטחון במקום העבודה זה דבר בסיסי, חשוב שהעובדים ועובדות ידעו שיש למי לפנות, ויש מי שמטפל בנושאים של הטרדות. בינתיים, אנחנו מזמינות את כל מי שחווה הטרדה מינית במקום העבודה ליצור קשר עם הקו הפתוח של השדולה, על מנת שנוכל ללוות ולתת ייעוץ משפטי".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה