מדדים ומחקרים

מחירי ביטוח הרכב מזנקים: זה הרכב שהתייקר ב-36.7%

מדד Wobi  אוגוסט 2023 חושף המשך התייקרות בפוליסות ביטוח הרכב: ביחס לחודש אוגוסט אשתקד מחיר ביטוח מקיף לרכב עלה ב 37% בממוצע וביטוח החובה עלה ב 9% בממוצע, מתחילת שנת 2023 קיימת עליית מחיר של  13.5% בממוצע כאשר מתוכה, רק החודש, עלייה נוספת העומדת ע"ס 1.9% בממוצע 
מערכת ice | 
מכירת רכב (צילום freepik)
Wobi, סוכנות הביטוח הדיגיטלית המפעילה פלטפורמה להשוואה ורכישה של מוצרי ביטוח, עורכת מדי חודש את מדד מחירי ביטוחי הרכב (מקיף +חובה). המדד כולל ניתוח ביג דאטה חודשי של כל הפוליסות המבוטחות דרך Wobi, ובודק את תנודות המחירים בהן.
מבדיקה שנערכה במחלקת המחקר והאנליזה ב-Wobi , עולה כי מחירי פוליסות ביטוח הרכב ממשיכים לטפס. בחודש אוגוסט האחרון, נרשמה עלייה בשיעור של 1.9% בממוצע ומתחילת 2023, עלייה של -13.5%. בהשוואה לאותה התקופה בשנת 2022, חברות הביטוח העלו את מחירי פוליסות הביטוח בשיעור של כ- 37% בממוצע לביטוח מקיף לרכב וביטוח חובה לרכב ב 9% בממוצע.
 
כל פי הטבלה, הרכב שהכי התייקר בחודש האחרון הוא ניסאן אקו מיקרה עם 7.6%, ביטוח הרכב לקיה ספורטאז' זינק ב-5.9%, ניסאן קשקאי ב-5.6%, יונדאי i-10 זינקה בביטוח ב-4.4%. הרכב שמחיר הביטוח שלו דווקא הכי ירד היה יונדאי i-20 עם 3.2% הוזלה.
בשנה האחרונה, ההפרש הכי גדול בביטוח היה בשברולט ספארק שזינק ב-36.7%. אחריה קיה ספורטאז' עם 34.7% ובמקום השלישי טויוטה קורולה עם 34.4%. הרכב שזינק הכי מעט בביטוח הוא יונדאי i-20 עם 18.8% בלבד.
היקף גניבות הרכבים - שיא של כל הזמנים
על פי הנתונים ממאגרי המידע הממשלתיים, בהשוואה לכל רבעון ממוצע בחמש השנים האחרונות (טרום ולאחר קורונה) מדובר בעלייה של כ- 130%. ממוצע של - 18,500 -20,000  מקרי גניבות רכב בשנה המובילים לנזק כספי המוערך ב - 1.85 -2 מיליארד ₪ בשנה.
בניתוח שערכה  Wobi לדוחות הכספיים השנתיים של כל חברות ביטוח רכב עולה כי ההפסדים הכספיים שאותם הן ספגו השנה עומדים על סך 439 מיליון שקל, לעומת שנה שעברה, במהלכה ספגו הפסד שעמד ע"ס של 1.016 מיליארד שקל (2022).  השיפור העולה בין השנה לשנה שעברה מגיע לסכום של - 560 מיליון שקל כאשר ההפסדים בביטוח המקיף פחתו ב 332 מיליון ₪  ובביטוח החובה, פחתו ב - 246 מיליון שקל.
בניתוח הרבעון משתקף כי גם לאחר גל התייקרויות משמעותיות שביצעו חברות הביטוח בפרמיות (קרוב ל38% ממוצע חציון 1 2023 מול חציון 1 2022 ) גם ברבעון ה - 2 לשנה, ההפסד הכספי שלהן עמד ע"ס 158 מיליון שקל, לעומת 506 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. השיפור ברבעון הנוכחי נובע מביטוחי החובה שצמצמו את ההפסדים, מסכום של- 200 מיליון שקל ל-18 מיליון שקל. ההסבר לכך הוא שילוב העלאות הריבית התכופות שתרמו להקטין התחייבויות לטווח הארוך וכמובן עקב  העלאות מחיר ביטוחי הרכב.
ההפסד החיתומי של החברות ירד מ 1,294 מיליון שקל ל-894 מיליון שקל, כאשר יש שיפור של 280 מיליון שקל ברכב רכוש. החברות מציינות שמבחינת עלות התביעה הממוצעת המוגשת עקב תאונה, ממשיכה מגמת ההתייצבות אך לצד זה, הן ממשיכות לספוג מהלומות כספיות קשות בשל היקף גניבת הרכבים.
על פי הערכות,  מדובר בגידול של יותר מ- 60% בחציון ה - 1 של השנה, אל מול שנה מקבילה בגניבות הרכבים. כאמור, מדובר באחד הגורמים המרכזיים והעיקריים שפגעו באיכות התיק הביטוחי ברבעון הנוכחי, וזאת למרות העלאת מחירים אותה ביצעו גם ביתר הרבעונים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה