מדדים ומחקרים

האם בתי הקפה והמסעדות בדרך לקריסה? הנתונים המדאיגים נחשפים

מאז פרוץ המלחמה, המסעדות ובתי הקפה בישראל בטלטלה. בדיקת Coface Bdi מעלה כי אובדן ההכנסות היומי בענף, מסתכם בכ-35 מיליון שקלים: "ככל שהלחימה תימשך, מקומות יכרעו תחת הנטל"

מערכת ice | 
מסעדה סגורה - אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל" וירי הטילים על העורף הישראלי, נמצאים רבים מענפי המשק במצוקה כלכלית הולכת וגוברת. דוגמה בולטת מספק ענף המסעדות ובתי הקפה, שם תמונת המצב על רקע האירועים הביטחוניים, מצביעה על אובדן הכנסות בסכומים משמעותיים.
מבדיקה מיוחדת שערכה חברת המידע העסקי Coface Bdi עולה כי בכל יום לחימה, אובדן ההכנסות בענף מסתכם בכ-35 מיליוני שקלים. המשמעות: בפתחו של יום הלחימה ה-12, מדובר באובדן העומד על למעלה מ-350 מיליוני שקלים. לפי Coface Bdi מסתמן כי עיקר הפגיעה היא במסעדות יוקרה, בתי קפה ומסעדות המתבססים על ישיבה במקום. לעומת זאת, במקומות המתבססים על משלוחים, כמו למשל פיצריות, נרשם אמנם אובדן הכנסות אך במידה פחותה יותר.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi (צילום צביקה גולדשטיין) 
"ענף בתי הקפה והמסעדות, שגם כך נחשב לאחד הענפים המסוכנים במשק, נפגע משמעותית בשל המלחמה", מציינת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi. "בעוד חלק מבתי הקפה והמסעדות סגורים בשל מצב, המקומות שעדיין פתוחים סובלים מתנועת לקוחות דלה. הציבור ממעט לצאת מהבית, כאשר עיקר הפעילות הינה ממשלוחים".
במבט קדימה, מזהירה ינאי: "ככל שהלחימה תימשך, אנו עתידים לראות בתי קפה ומסעדות אשר כורעים תחת הנטל. בהקשר הזה חשוב גם להוסיף כי בשנה החולפת, הענף סובל מהאטה הכלכלית ואי-הוודאות במשק, לצד התייקרות בחומרי הגלם ותחרות חריפה".
דבריה של ינאי מתכתבים היטב עם המציאות בשטח. בחינת מדד הסיכון העסקי של בתי הקפה והמסעדות בישראל עוד טרם תחילת המערכה, מראה כי רמת הסיכון בענף גבוהה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק. הסיכון הגבוה בענף משקף את התחרות העזה, לצד קושי ביצירת בידול ונאמנות לקוחות ועוד.
מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים של Coface Bdi משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה