מדדים ומחקרים

מרבית האוכלוסייה הערבית טוענים: חמאס לא משקף את האסלאם

המכון הישראלי לדמוקרטיה הוציא דוח מחקר חדש בנושא עמדות החברה הערבית בעקבות מתקפת חמאס. במחקר נחשף כי למעלה ממחצית (56%) מהערבים מסכימים עם דברי מנסור עבאס כי ארגון הטרור אינו משקף את ערכי האסלאם

מערכת ice |  2
הסכסוך הישראלי-פלסטיני (צילום freepik)
דוח מחקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך על-ידי ד"ר אדם אסעד, ראש התכנית לחברה הערבית, בחן את עמדות החברה הערבית בישראל. הדוח מתבסס על מדגם שכלל 538 מרואיינים ערבים.
במחקר נמצא כי למעלה ממחצית הציבור הערבי (56%) מסכימים עם דבריו של מנסור עבאס, שאומר כי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר אינה משקפת את ערכי החברה הערבית, העם הפלסטיני והאומה האסלאמית.
שיעור הדרוזים והנוצרים שהסכימו עם דברי עבאס (69.5% ו-68%) גבוה משיעור המוסלמים (53%). מפילוח לפי הצבעה, מיעוט שהסכימו עם הדברים נמצא רק בקרב מצביעי בל"ד (39%), לעומת רוב בקרב מצביעי יתר המפלגות  65% ממצביעי חד"ש-תע"ל ו-66% ממצביעי רע"ם.    
עוד נמצא כי שני שליש (65%) מהחברה הערבית מרגישים שייכים למדינת ישראל ובעיותיה. רוב זה גדול יותר בקרב הדרוזים (80%) מאשר בקרב הנוצרים (73%) והמוסלמים (62%). 
 
עוד נחשף כי מתחילת המלחמה, חלה עלייה במידת החשש של האוכלוסייה הערבית לביטחונם הפיזי (מ-69% ל-84%) והביטחון הכלכלי שלהם או של בני משפחתם (מ-69% ל-86%). מידת החשש הייתה גבוהה במיוחד בקרב נשים ערביות הן בביטחון הפיזי (92%) והן בביטחון הכלכלי (95%).
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבעיה היא שמיעוט קיצוני הופך שליט לרוב המתון.
    אחד העמך 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב שזו לא דעת הרוב. אך תעמולה שקרית יכולה להעלות לשלטון מיעוט קיצוני שיאיים גם על הרוב המתון.
    סגור
  • 1.
    הם רוצים פלסטין
    ועדין 12/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אף אחד לא כולל המדינות מהם גורשו למה המדינות הערביות לא רוצות את הפלסטינאים? למה אירופה ארהב וישראל צריכים את הצרעת הזו?
    סגור