מדדים ומחקרים

מחקר חושף: זו הסיבה לעלייה בביקוש להלוואות ללא ריבית

על פי הנתונים של הגוף הפיננסי החברתי "עוגן", נרשמה עלייה של 56% במספר הפונים לקבלת ההלוואות ללא ריבית. הביקוש הגבוה ביותר לקבלת ההלוואות ללא ריבית, נרשם אצל תושבי אופקים, נתיבות, שדרות ואשקלון
מערכת ice | 
הלוואה (צילום Pixabay)
מלחמת "חרבות ברזל" ממשיכה לתת את אותותיה בעולם הכלכלה בכלל ובתחום ההלוואות בפרט. על פי הנתונים שנאספו על ידי הגוף הפיננסי החברתי "עוגן",  נרשמה עלייה משמעותית בביקוש בהלוואות מתחילת המלחמה.
על פי הפרסום של ליאור באקאלו מאתר N12, במהלך שלושת החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 56% במספר הפונים אשר ביקשו הלוואות ללא ריבית. על פי הנתונים של הגוף הפיננסי "עוגן", אשר נחשפו לראשונה את ממצאיו לאתר N12, תושבי הערים אופקים, אשקלון, נתיבות ושדרות נחשבים למספר הפונים הגבוה ביותר בקבלת ההלוואות ללא ריבית.
 
בעקבות כך, הגוף הפיננסי החברתי "עוגן" מעניק הלוואות ללא ריבית או בריבית מסובסדת למשקי הבית, לבעלי עסקים ולעמותות אשר מעוניינים בכך. תוכנית החירום שהקים הגוף הפיננסי, מעניק למעוניינים הלוואות של עד 60 אלף שקל ללא ריבית.
על פי הנתונים שמסר הגוף הפיננסי, 3,420 פניות התקבלו במוקד ההלוואות של "עוגן". מלבד זאת, נמסר כי בשלושת החודשים שקדמו למלחמה, התקבלו רק 2,190 פניות. על פי הגוף הפיננסי, מבחינת תושבי שדרות, הביקוש להלוואות גדל ב-75%.
בגוף הפיננסי "עוגן", טוענים כי העלייה המשמעותית בביקוש להלוואות נובעת מהעובדה כי תושבי שדרות, אשר פונו מבתיהם בעקבות המלחמה זכאים למענקים שהממשלה מעניקה בעת הזו.
שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן: "משקי הבית והעסקים הקטנים בישראל הם הנפגעים העיקריים מהמלחמה וממצב החירום, במיוחד ביישובים הסמוכים לרצועת עזה. הם מתקשים לקבל מענה מהמערכת הבנקאית והמדינה - ולכן הם מגיעים לעוגן".

שגיא בלשה. צילום: יח"צ
"המטרה שלנו היא לסייע להם לעבור את התקופה הקשה הזאת כשהם עומדים על הרגליים. לכן, אנחנו גם מציעים כמענה משלים את שירותי הייעוץ והליווי הפיננסי של עוגן, הניתן ללא תשלום או בתשלום סמלי, כדי לאפשר ללווים לשמור על עצמאות כלכלית לטווח הארוך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה