ויראלי

נטע ברזילי מגיבה לביקורות: "הכאב והזעם הורסים אותי"

נטע ברזילי, עשתה חידוש עם עיבוד מיוחד לשיר "ימים של שקט" של לולה והעלתה את זה לאינסטגרם. אלא שחלק מהגולשים לא אהבו את זה וכתבו את דעתם בתגובות. ברזילי הגיבה לאחת מהן: "מרגיש לי שאם לא נתעסק בהחלמה לצד מלחמת הקיום שלנו, לא יהיה לנו קיום". צפו
מערכת ice |  4
נטע ברזילי (צילום פייסבוק)
נטע ברזילי, אחת מהזמרות הגדולות בישראל, העלתה היום (שני) לחשבון האינסטגרם שלה פוסט, אליו צירפה עיבוד מקסים שלה לשיר "ימים של שקט" של לולה, אלא שהתגובות, לפחות בחלקן, ממש לא היו מפרגנות.
ברזילי העלתה את השיר וכתבה: "אני גרה מעל הים ביפו ובתקופה שכבר היה מותר לשאול את עצמך איך אתה מרגיש, הים סער. זה לא דימוי זאת עובדה. המים כמעט בלעו את הבית קפה מתחת לבית שלי. אין מקום ללכת. אין מקום לשבת. אי אפשר אפילו לעמוד. רק לצוף. להילחם בגלים".
"טוב, אולי זה גם דימוי. אבל אז עשיתי את הדבר הכי טבעי שאפשר לעשות, וניסיתי להרים טיפה את הראש. לכיוון האופק. גם אם הוא נראה ממש רחוק. גם אם הוא עדיין מעורפל. הוא שם. וחשוב מדי פעם להביט לעברו כדי לזכור את זה. הים סוער והימים עדיין סוערים. אבל המעקה הדמיוני שאני נאחזת בו זה שכמו בטבע, יש מן וודאות לא מוסברת, שאחרי הסערה, איפשהו באופק, מחכה לנו ים שקט. וימים שקטים".
אחת העוקבות כתבה לה: "נטע, את מוכשרת והעיבוד יפה, אבל לא מבינה על מה את מדברת. לשיר הזה אין מקום בתקופה הזאת. אין כל ימים של שקט, ואם השקט כאן הוא שקט נוראי של סף שיכחה, מחיקה של אהובינו שעוד בעזה והלבבות השבורים לרסיסים של כל קיבוצי ויישובי העוטף כדאי לחכות עם השיר הזה ולמצוא משהו שמשקף יותר את הכאב, הייאוש ותחושת הנטישה. האמנות חשובה עכשיו מאוד, אבל קצת יותר רגישות בבקשה".
ברזילי השיבה לה וכתבה: "יקרה, יש חלק בי שמזדהה עם כל מילה שלך. הכאב והזעם הללו בדיוק הורסים אותי כל בוקר ואני מסתובבת איתם בתוכי והם מכלים אותי. ומשום מה, מרגיש לי שאם לא נתעסק בהחלמה לצד מלחמת הקיום שלנו, לא יהיה לנו קיום".
עוד הוסיפה בתגובה כי "אם אין ימים של שקט, אני אזמן אותם שוב ושוב ואקרא להם לבוא. אתמול, כששרתי ביום ההולדת של אלון אהל שחטוף בעזה, אנשים התבקשו לשיר שירים שמחים עם אנרגיה טובה להשבתו והשבתם של כולם. התקווה היא המצרך הנדיר והחשוב של התקופה. רק היא תביא אחדות. חיבוק גדול".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא בא לך להיות רזה? (ל"ת)
    כמה אפשר לאכול 02/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    מסכנה היא הולכת לחטוף המיינסטרים אוהב להכתיר ולהפיל (ל"ת)
    יוני 02/2024/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    להעלים
    דנדוש 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    גדולה פיזית אבל זמרת קטנה.
    סגור
  • 1.
    איכשהו זה נראה שדווקא משפחות שיש להן קשר
    אחות 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לחטופים או חיילים, כן מוכנות לראות תקווה ושמחה ולשדר אותה לטובת החטופים והחיילים. עצבות נטו בעיני היא מלאכותית, שאדם שאין לו קשר לאירוע כופה על עצמו לצורך הזדהות או, שמא, ניגוח פוליטי.
    סגור