ויראלי

"כמו זכייה בלוטו": מצאה אוצר באדמה שנקבר לפני יותר מאלף שנה

אישה שהלכה לאחרונה בסמוך לעיירה קטנה בצ'כיה, נדהמה לגלות אוצר שככל הנראה נקבר באדמה בימי הביניים, בו לא פחות מ-2,150 מטבעות בני יותר מאלף שנה בשווי עצום: "זה סכום שאינו יכול להיות של אדם פשוט, זה ממש כמו זכייה בלוטו"
מערכת ice | 
האוצר שנמצא בצכיה (צילום המכון לארכיאולוגיה של האקדמיה הצכית)
אישה שהלכה לאחרונה בסמוך לעיירה קטנה בשם קוטנה הורה, במרכז אזור בוהמיה שבצ'כיה, נדהמה לגלות בזמן טיול רגלי בעיירה אוצר שככל הנראה נקבר באדמה בימי הביניים, בו לא פחות מ-2,150 מטבעות בני יותר מאלף שנה.
המטבעות שגילתה אותה אישה המומה הם מהשנים  1085 ו-1107, כשעל פי הערכות של מומחים אותם מטבעות נוצרו בבירת צ'כיה כיום, פראג, ועברו לבוהמיה. המכון לארכיאולוגיה של האקדמיה הצ'כית למדעים טען כי מדובר בתגלית של אחת לעשור.
עוד טען המכון לארכיאולוגיה של האקדמיה הצ'כית למדעים כי "מדובר בסגסוגת של מטבעות, הכוללת מלבד כסף גם תערובת של נחושת, עופרת ומתכות נוספות. גילוי מדויק של הרכב המתכות הייחודי של המטבעות יכול לסייע לנו לקבוע מה מקור מתכת הכסף שבה השתמשו".
עוד נמסר כי "מדובר בסכום עצום, שלצערנו עבור המאות ה-11 וה-12, אין לנו את הנתונים על כוח הקנייה של מטבעות לתקופה שבה הם היו בשימוש. זה סכום שאינו יכול להיות של אדם פשוט, זה ממש כמו זכייה בלוטו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה