ויראלי

סתיו שפיר באיכילוב: "רפואה ציבורית במדינת עולם שלישי"

חברת הכנסת לשעבר תיארה על 'חוויותיה' לצד סבתה המאושפזת בבית החולים וממתינה לניתוח: "מנהל מחלקה אין. רופאים בכירים אין. חיפשנו בכל קומה -אין אף מנהל! האחים מושכים בכתף, "זה חג". למה, בחג יש פחות תאונות? פחות חולים? באמת חגיגה!"
מערכת ice |  2
סתיו שפיר (צילום הדס פרוש פלאש90)
חג סוכות לא כל כך שמח עבר על חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר, שמעבירה את החג באיכילוב עם סבתה, אשר לדבריה כבר יומיים מחכה לניתוח דחוף. בשורת ציוצים, היא סיפרה איך זה מתנהל בימי החג ומדוע יש לה ביקורת כל כך גדולה על הנעשה בבית החולים הגדול.
שפיר שיתפה בטוויטר שלה: "מסתבר שבביה"ח השני בגודלו בארץ יש רק חדר ניתוח אחד בחג. במיון לקח שעות לרופא לבוא. צריכים ניתוח? תתפללו. אתם זקנים? חבל. לכל שעה שעוברת יש השלכות על ההחלמה. ומה ענו פה? "זו הרפואה הציבורית". במדינת עולם שלישי".
 
עוד הוסיפה: "מנהל מחלקה אין. רופאים בכירים אין. חיפשנו בכל קומה -אין אף מנהל! האחים מושכים בכתף, "זה חג". למה, בחג יש פחות תאונות? פחות חולים? באמת חגיגה! שאלנו אם לחפש בי"ח אחר שיוכל לעשות את הניתוח. "תשאלו אותם אם בא לכם", ענו. כי הרי גם תיאום כזה, ב2021, מסובך נורא למערכת".
"ושיהיה ברור - אין בי שום כעס כלפי הרופאים.ות והאחים.ות. אנשים שעושים עבודת קודש כולם ורק מנסים. אבל המערכת שמציבה אותם בתנאים כאלה, שייבשה תקציבים הפריטה את עצמה בשקט מהצד, תהפוך את המצב כאן לעוד הרבה יותר גרוע אם לא תשתנה מהר. ומפתיע זה לא - אבל אי אפשר שלא להזדעזע עד כאב".
עוד הוסיפה: "הייתי ח"כית באופוזיציה ונלחמתי הרבה על נושא התורנויות הבלתי נסבלות באורכן ומצבה התקציבי העלוב של המערכת. המאבק הזה רחוק מלהסתיים. לתקוף את מי ששותפים לדעתך זה לא הפתרון, למרות התסכול. ולענייננו, לרופאים שעושים עבודת קודש מגיע לנוח, צריך שיהיו יותר רופאים במערכת כדי להימנע מחוסרים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אמת.בית חולים לא באמת עובד 24 שעות! (ל"ת)
    אורי 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צודקת! חוויתי את החוויה הלא נעימה הזאת לפני 5 שנים
    ברק 09/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אמנם לא באיכילוב אלא בבלינסון. מסתבר שזה אותו הדבר ולא משנה איזה בית חולים זה. אומר לך הפרופ' של המחלקה "חגי תשרי" ולכן העבודה מוגבלת או משובשת. רק אחרי שמחת תורה כמעט חודש מאז שאושפזתי לפנימית ו' קיבלתי תשובות רעות לבדיקות
    סגור