ויראלי

מטבע עתיק נתפס אצל תושב ירושלים, כמה הוא שווה?

מטבע עתיק מתקופת בית חשמונאי וממצאים ארכיאולוגיים נוספים נמצאו בביתו של תושב מזרח ירושלים, המשטרה פתחה בחקירה בשיתוף עם רשות העתיקות
מערכת ice | 
מטבע עתיק (צילום דוברות המשטרה)
במקרה או שלא, ביום האחרון לחג החנוכה, נמצאו מספר פריטים ארכיאולוגים בביתו של תושב מזרח ירושלים. חלק מהפריטים מתועד לתקופת החשמונאים (בערך 160 לפני הספירה). הפריטים אותרו אתמול (ראשון) בביתו במזרח ירושלים. השוטרים שנקראו לביתו מצאו בין היתר מטבע המתוארך לתקופה החשמונאית, שעליה מצויר תבליט של מנורת בית המקדש.
מהמשטרה נמסר כי בפעילות, שבוצעה על ידי בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, אותרו בביתו של החשוד עשרות מטבעות עתיקים מתקופות קדומות שונות. כל המטבעות בעלות ערך ארכיאולוגי רב. החשוד, גבר בשנות ה-30 לחייו, עוקב לחקירה והפריטים הגנובים נלקחו ממנו והועברו אל משרדי היחידה המשטרתית, שם בחנו אותם נציגים מרשות העתיקות.
על פי נציג רשות העתיקות, בין הפריטים הארכיאולוגיים שנתפסו, נמצא מטבע חשמונאי המתוארך לתקופת מתתיהו אנטיגנוס, מימי המאה הראשונה לפני הספירה. על המטבע הנ"ל ישנו תבליט של מנורת בית המקדש. עוד פריטים שנמצאו אצל החשוד הם טבעת חותם מתקופת המקרא שעליה חרוטה כתובת בכתב עברי קדום ונר שמן שגם הוא מתוארך לתקופה החשמונאית.
מהמשטרה נמסר כי החשוד הועבר לחקירה בימ"ר ירושלים. והחקירה מתנהלת בשיתוף רשות העתיקות.
כזכור, לפני כשבועיים התגלה בחפירות ארכיאולוגיות ממצא נדיר ביותר - מטבע כסף טהור של שקל מתקופת המרד הגדול בירושלים. מי שמצאה את המטבע היא לא אחרת מילדה בת 11 מפתח תקווה, שהגיעה לפעילות סינון של עפר שנאסף מחפירות בעיר דוד בירושלים.
 
מתוך אלפי מטבעות שנמצאו מתקופת המרד, נדירים המקרים שמדובר בכסף טהור, וזה מה שהופך את הממצא הזה לנדיר ביותר, לצד שווי הכסף עצמו. לפי פרסומי מכירה פומבית קודמת של מטבע שקל מכסף טהור מתקופת המרד הגדול, עולה כי מחירו של המטבע שנמכר בבית המכירות הפומביות  ווינרס, מחירו של מטבע כזה יכול להגיע ליותר מ-30 אלף דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה