ויראלי

רעידת אדמה הורגשה בישראל בפעם השנייה החודש: כך תיערכו

אגף סיסמולוגיה בישראל הודיע על רעידת אדמה בעוצמה 3.1 בסולם ריכטר שהתרחשה בסמוך לבית שאן. זו הפעם השנייה החודש שישנה רעידת אדמה בישראל. איך נערכים נכון ומה עושים?
מערכת ice | 
רעידת אדמה (צילום shutterstock)
אגף סיסמולוגיה/מכון גיאולוגי בישראל הודיע שהיום (רביעי) בשעה 20:45 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.1, במרחק של 13 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן.
כזכור, לפני כשלושה שבועות הורגשה רעידת אדמה נוספת בישראל באזור הצפון והמרכז בעוצמה של 4.3 בסולם ריכטר. לפי נתונים שפרסם המכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני (EMSC), עוצמת הרעידה הייתה 4.8 והמוקד שלה היה בים התיכון, בעומק של 10 ק"מ ובמרחק של כ-28 ק"מ מדרום-מזרח לעיר לרנקה שבקפריסין.
 
ועדת ההיגוי הבינמשרדית להערכות מפני רעידות אדמה מזכירה את כללי ההתנהגות הנכונה בעת רעידת אדמה: בעת רעידת אדמה "שטח פתוח הוא הכי בטוח". אם ניתן לצאת מהמבנה במהירות, צאו אל שטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. רק אם אינכם יכולים לפעול כך - תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר הפנימי.
בעת שהייה בחוץ: הישארו בשטח הפתוח והתרחקו ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל. בעת שהייה ברכב: יש לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים. בעת שהייה בחוף הים: בעת רעידת אדמה, עזבו מיד את החוף מחשש שיגיע גל צונאמי. נסיגת ים (שפל) חזקה ופתאומית היא סימן לצונאמי מתקרב. התרחקו מן החוף כקילומטר אחד לפחות. על מי שאינם יכולים לעזוב את אזור החוף לעלות לפחות לקומה 4 של בניין קרוב.
 
חשוב לזכור -  לאחר רעידת האדמה, אין לחזור למבנה שנפגע ואין להתקרב לחוף הים.
הנחיות נוספות: בדרככם למקום הבטוח התרחקו מקירות הבית החיצוניים, מחלונות ומדפים. אין להשתמש במעלית בזמן הרעידה ולאחריה – אתם עלולים להיתקע בתוכה. אין לעמוד מתחת למשקוף. אין להיכנס למקלט תת – קרקעי. אם אתם יושבים בכיסא גלגלים נעלו אותו והגנו על ראשכם (לאחר שהגעתם למקום בטוח). במידת האפשר, יש לנתק את מפסקי החשמל והגז.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה