ויראלי

"מדבקת אולטרסאונד" שתאפשר לנשים בהריון לצפות בעוברים גדלים - בסמארטפון

אמהות לעתיד עשויות לראות בקרוב את התינוקות שלהן גדלים ברחם באמצעות הסמארטפון. מהנדסי MIT פיתחו מעין מדבקת אולטרסאונד בגודל חותמת שיכולה לייצר תמונות ברזולוציה גבוהה של הלב, הריאות ואיברים אחרים של העובר. כמו כן, תוכלו לראות צאת האיברים הפנימיים שלכם דרך המדבקה
מערכת ice | 
הריון (צילום vecteezy)
אמהות לעתיד עשויות לראות בקרוב את התינוקות שלהן גדלים ברחם באמצעות הסמארטפון. מהנדסי MIT פיתחו מעין מדבקת אולטרסאונד בגודל חותמת שיכולה לייצר תמונות ברזולוציה גבוהה של הלב, הריאות ואיברים אחרים של העובר.
הטכנולוגיה תיצור תמונת אולטרסאונד רציפה למשך 48 שעות. יחד עם נשים בהריון שיוכלו לשים עין על עובריהן, ה"מדבקה" יכולה גם לשפר את המעקב אחר גידולים סרטניים. חוקרים מוסיפים שלמדבקות יש שורה של יישומים פוטנציאליים שמזרזים את האבחון והטיפול במחלה.
 
"אנו שמים כמה מדבקות במיקומים שונים בגוף, והם יתקשרו עם הטלפון הסלולרי", אמר שואנה ז'או, מחבר המחקר. "אנחנו מאמינים שפתחנו עידן חדש של הדמיה. עם כמה מדבקות על הגוף אתה תוכל לראות את האיברים הפנימיים שלך", הוסיף.
מה המדבקות יכולות לראות? צוות MIT הפעיל סוללת בדיקות עם מתנדבים בריאים, שענדו את המדבקות על חלקים שונים בגופם, כולל הצוואר, החזה, הבטן והזרועות. הם נשארו מחוברים לעורם וצילמו תמונות מפורטות של מבנים בסיסיים למשך עד יומיים.
 
במהלך תקופה זו, המשתתפים ביצעו מגוון פעילויות במעבדה, מישיבה ועמידה, ועד ריצה, רכיבה על אופניים והרמת משקולות. התמונות חשפו את הקוטר המשתנה של כלי הדם העיקריים בישיבה לעומת עמידה. הם גם תפסו פרטים של איברים עמוקים יותר, כמו איך הלב משנה צורה בזמן שהוא מפעיל את עצמו במהלך האימון. יתרה מכך, החוקרים הצליחו לראות את הבטן מתרחבת, ואז מתכווצת כשהמתנדבים שותים ומאוחר יותר מעבירים מיץ דרך המערכת שלהם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה