משפט

ישראלית שהייתה בהריון והוצאה לחל"ת תבעה פיצויים: זו ההחלטה

בית המשפט דחה תביעה של מעל 200,000 שקל שהגישה עובדת לשעבר בחברת פולירן. העובדת הוצאה לחל"ת בן 30 ימים בתקופת הסגר הראשון של הקורונה, כשהיא בהיריון, ללא הסכמתה ולאחר מכן לא חזרה לעבודה. אז כמה פיצויים בכל זאת תקבל ולמה?
מערכת ice |  1
הריון (צילום pixabay)
השופט עמיצור איתם דחה תביעה על סך של מעל 200,000 שקל שהגישה עובדת לשעבר בחברת פולירן. העובדת הוצאה לחל"ת בן 30 ימים בתקופת הסגר הראשון של הקורונה, כשהיא בהיריון, ללא הסכמתה ולאחר מכן לא חזרה לעבודה, כך פורסם ב"פסק דין".
הטענה של האישה כי מדובר בפיטורים בניגוד לחוק עבודת נשים נדחתה על הסף לאחר שהשופט התרשם שלמעסיק לא הייתה כוונה לפטר אותה, אלא חוסר יכולת זמנית ואמיתית להעסיקה.
במרץ 2020 כשהתובעת הייתה בחודש השמיני להריונה הוטל סגר כללי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. התובעת נעדרה מעבודתה למשך יומיים אחרי שלא היה לה איפה לשים את ילדיה הקטנים. בהמשך התייצבה למשך שעתיים וחצי בכל יום לאחר שהודיעה כי אין לה סידור לילדים.
 
לקראת סוף החודש העבירה התובעת אישורי מחלה למעסיקה, לא התייצבה לעבודה ואף סירבה לבצע את עבודתה מהבית, למרות שהממונה עליה הבהיר לה כי תפקידה חיוני לצורך גביית מיליוני שקלים מלקוחות. באפריל הודיעה לה המעסיקה כי החליטה להוציאה לחל"ת בן חודש אך היא סירבה לקבל את המכתב. חודש מאי היא ילדה ולא חזרה לתפקידה, גם לאחר שהוצע לה לחזור בתום תקופת חופשת הלידה. 
 
השופט קיבל את גרסת המעסיקה כי לא הייתה לה כל כוונה לפטר את התובעת והפעולה נערכה בלית ברירה נוכח המצב החריג בו הייתה המדינה באותה עת. הגנת התקנות חלה רק במקום בו העובדת הסכימה ליציאה לחל"ת, מה שלא היה במקרה זה. בנוסף, פולירן הוגדרה כמפעל חיוני כך שהתקנות ממילא לא חלו עליה. לפיכך, היה על החברה לפנות לשר העבודה והרווחה בבקשה להיתר להוציא את התובעת לחל"ת, מה שלא נעשה. בגין הפרה זו פסק השופט פיצוי של 10,000 שקל. עוד חויבה החברה בפיצוי של כ-2,500 שקל בגין ימי חופשה והבראה ובהוצאות ושכ"ט בסך 5,000 שקל.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מעולה ניסתה לנצל את המצב השופט צודק (ל"ת)
    אשר 07/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור