עסקי ספורט

ליגת הכדורגל האמריקאית ואפל TV בעסקת מיליארדים לזכויות שידור

ליגת ה-MLS חתמה עם שירות הסטרימינג של אפל עסקת זכויות שידור עולמית בשווי 2.5 מיליארד דולר למשך 10 שנים (עד 2032). יותר מ-900 משחקי MLS יהיו זמינים בשירות החדש
מערכת ice | 
רייטינג יורו טלוויזיה (צילום דניאל שטרית פלאש 90)
Major League Soccer חתמה על הסכם זכויות שידור עולמי ל-10 שנים עם ענקית הטכנולוגיה אפל בשווי של לפחות 2.5 מיליארד דולר (2.4 מיליארד יורו) במהלך כל תקופת הסכם, או 250 מיליון דולר בכל שנה, ואולי אף יותר כאשר מביאים בחשבון גם רכיבים לחלוקת הכנסות - זאת לפי מקורות בתעשייה ודוחות שפורסמו,.
כחלק מהשותפות שפועלת בין השנים 2023 ל-2032, יותר מ-900 משחקי MLS יהיו זמינים בשירות הזרמת מנוי חדש שישוכן באפליקציית Apple TV+ ברחבי ארצות הברית וקנדה, כמו גם ברחבי העולם, ללא כל מגבלות שידור מקומיות.
 
בעסקה כלולים גם כל משחקי גביע הליגות - הטורניר שיורחב בקרוב בין MLS לליגה MX של מקסיקו - וכן משחקים נבחרים בדרג השלישי של MLS Next Pro ותוכנית הנוער MLS Next.
על פי הדיווחים, כל משחקי ה-MLS בטלוויזיה ליניארית בארה"ב ובקנדה לא יהיו בלעדיים, והם ישודרו גם ב-Apple TV+. כתוצאה מכך, Apple TV+ תהפוך למעשה לבית העיקרי של MLS בהמשך הדרך, ותסמן מהלך דיגיטלי ראשון משמעותי עבור ליגת ספורט מקצוענית גדולה בצפון אמריקה. העסקה גם מבטלת את המושגים של זכויות מדיה אזוריות והפסקות מקומיות ב-MLS, בתורה מעצבת מחדש את טביעת הרגל התקשורתית של הליגה עצמה ואולי עוזרת לפתח עידן חדש ודרמטי בהפצת תוכן ספורט.
"אנחנו חושבים שהליגה שלנו ממוקמת בצורה מושלמת לאבולוציה הבאה של האופן שבו אנשים צופים בספורט בשידור חי, ועם השותפות החדשה הזו עם אפל, היא הולכת לתת לאוהדים הצעירים, המגוונים, ילידי הדיגיטל שלנו... כל משחק בכל זמן ובכל מקום ברחבי העולם ללא הגבלות או הפסקות כלשהן", אמר נציב ה-MLS דון גרבר לקבוצת עיתונאים. עוד אמר כי "אנחנו משוכנעים שזה לאן שהמעריצים שלנו הולכים, לאן העסק הולך ויש לנו הזדמנות ללכת לשם אולי לפני שמישהו אחר יעשה את זה ולעשות את זה עם החברה שלדעתנו תהיה הנהג והמנצח האולטימטיבי בעולם הזה. מרחב הזרמת ספורט".
כל משחקי ה-MLS וגביע הליגות ישודרו באנגלית ובספרדית, עם סיקור לפני המשחק, המחצית ואחרי המשחק, בעוד שמשחקים הכוללים קבוצות קנדיות יהיו זמינים גם בצרפתית. החל משנת 2025, משחקים יהיו זמינים גם בפורטוגזית.
 
בנוסף למשחקים חיים, שירות הסטרימינג של MLS יציע מופע שוטף שבועי חדש של משחק חי - כאשר הרוב המכריע של המשחקים יתקיימו בערבי רביעי ושבת, מלבד היכן שיש עימותים באצטדיונים - וגם שידורים חוזרים של משחקים, רגעי השיא, ניתוח ותכנות מקורי אחר.
למחזיקי כרטיס עונתי לכל קבוצות ה-MLS תהיה גישה חופשית לשירות, שעדיין אין לו נקודת מחיר. מספר נבחר של משחקים יהיה זמין ללא עלות נוספת למנויי Apple TV+ הסטנדרטיים, אך עסקת MLS כולה לא תהיה חלק משירות הסטרימינג הזה. השותפות תמונף גם ב-Apple News, עם אפשרות למעריצים לצפות בהיילייטס ישירות באפליקציית החדשות.
כדי לאפשר את קיום העסקה הטרנספורמטיבית עם אפל, MLS הבטיחה בשנים האחרונות שכל הזכויות הבלעדיות המקומיות, הלאומיות, הסטרימינג והבינלאומיות יסתיימו לאחר עונת 2022.
לא ברור כמה משחקי MLS יהיו בטלוויזיה ליניארית מ-2023 ואילך. כמו כן, לא ברור אם יסכימו עסקאות ליניאריות נבחרות נוספות בטריטוריות בינלאומיות, כאשר דיונים בין MLS ואפל עדיין לא מתנהלים בנושא זה. MLS מתכננת לשדר משחקים נבחרים בטלוויזיה ליניארית בארה"ב ובקנדה, כאשר עסקאות אלה עדיין לא סוכמו. מאמינים כי ESPN ו-Univision יחלקו בזכויות שידור אלה בארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה