עסקי ספורט

שיא: הימורי הסופרבול יגיעו ל-16 מיליארד דולר - חלקם מישראל

תעשיית ההימורים העולמית וגם הישראלית מחכות לסופרבול שיתקיים בארה"ב ביום ראשון הקרוב: בשנה שעברה הסתכמו ההימורים בכ-7.5 מיליארד – השנה הצפי ליותר מכפול
מערכת ice | 
הימורים על משחק הסופרבול (צילום pixabay)
בכל שנה מגלגלת תעשיית ההימורים מיליארדי דולרים סביב משחק הסופרבול של ליגת הNFL- האמריקאית, והשנה מעורר המשחק עניין גם בישראל. משחק הסופרבול הקודם גרר הימורים בסכום שחצה את ה-7.5 מיליארד דולר, ואילו השנה לפי כל ההערכות בארה"ב צפוי שיא חדש שינוע סביב 16 מיליארד.
"עם הכנסות שנתיות של כ-18 מיליארד דולר, ה-NFL היא הליגה המצליחה ביותר בארה"ב והעשירה ביותר בעולם כולו", מספר אלון קרמר, הישראלי הראשון העובד בליגת ה-NFL, המכהן ב-3 השנים האחרונות כמנהל בכיר במטה מנהלת ליגת הפוטבול בניו יורק. "ברשימת 100 התוכניות הנצפות ביותר בארה"ב בשנת 2022, ענף הפוטבול שלט עם כ-87 שידורים בזמן שרק 3 משחקי מונדיאל נכנסו לרשימה ואף לא משחק NBA אחד״.
 
קרמר מוסיף: "כ-120 מיליון אמריקאים יצפו במשחק הסופרבול, אך ה-NFL אינה רק פופולרית מבחינת נתוני צפייה, אלא היא זו שגם מושכת הכי הרבה מהמרי ספורט ושחקני 'פנטזי-ליג'. השנה צפוי להישבר שיא מבחינת נפח ההימורים ומספר האנשים הצפויים להמר על הסופרבול יתקרב לכ-40 מליון איש. הסיבה לכך בין היתר היא שבכל שנה הימורי ספורט הופכים לחוקיים ביותר מדינות בארה"ב ומספר המדינות בהן ניתן להמר באופן חוקי עומד כיום על כ-36 מתוך 50״.
והעניין סביב הסופרבול לא רק גובר בקרב האמריקאים. חברת 365scores הישראלית, אשר ממוקמת בצמרת תעשיית ה-Sport Data העולמית ומפתחת את הפלטפורמה הפופולרית בעולם לתוצאות ונתוני ספורט בזמן אמת, נערכת בשבועות האחרונים לחגיגה סביב הסופרבול.
על פי נתוני החברה, אחר ליגת ה-NFL והקבוצות בה, עוקבים 52,217 משתמשים מישראל. בדירוג הקבוצות האהודות ביותר, בראש הרשימה, ניו אינגלנד פטריוטס (11,984 עוקבים), דאלאס קאובויס (5,916 עוקבים) ושלישית, קנזס סיטי צ'יפס (5,479 עוקבים).
המשחקים שהכי סיקרנו את הישראליים העונה הם הגמרים האזוריים: פילדלפיה איגלס נגד סן פרנסיסקו 49' עם 15,274 כניסות לזירות המשחק; וקנזס סיטי ציפס נגד סינסינטי באנגלס עם 12,506 כניסות.
לירון שגיא, דאטה אנליסט בחברת 365scores: ״המגמה הכי מובהקת שאנחנו יכולים לזהות בקרב הקהל הישראלי, היא העלייה החדה בעניין שלו בליגת ה-NFL. מפתיחת העונה באוגוסט 22' ועד נכון לרגע זה, לפני משחק סיום העונה, זיהינו שהוכפלו מספר העוקבים אחרי הליגה והקבוצות שלה באפליקציה. אלו משתמשים שבוחרים לקבל עדכונים חיים על הליגה והקבוצות האהובות עליהם, חדשות ונתונים, והופכים למומחים גדולים יותר של המשחק. אם פעם האוהדים היו עוקבים רק אחרי טום בריידי ואחרי הקבוצה המיתלוגית שלו הניו אינגלנד פטריוטס, כיום אנחנו רואים חיבור יותר גדול לשאר הקבוצות ולשחקנים השונים. כמו כן, אנחנו רואים גם עלייה חדה במספר המשתמשים שנכנסים לזירות המשחק (בעיקר בשלבים המכריעים) לפני, בזמן ואחרי המשחק - כדי לעקוב אחרי המתרחש ואחרי הנתונים בצורה חיה. בשני אירועי הסופרבול האחרונים ראינו נתונים זהים במספר המשתמשים שעקבו אחר המשחק, נתון שאנחנו מצפים שיישבר ביום ראשון בלילה״.
אז על מה ניתן יהיה להמר? בנוסף להימורים על תוצאות המשחק, זהות המנצחת, וכמות הנקודות שיובקעו, מוקד המשיכה העיקרי למהמרים הוא ה-"Prop Bets" שהם הימורים על כל מה שאינו קשור באופן ישיר לתוצאת המשחק. קרוב ל-2,000 הימורים שונים ומגוונים פתוחים לקהל והם מתמקדים בין היתר במופעים המלווים את המשחק. מה יהיה אורך שירת ההמנון בתחילת המשחק, מה יהיה השיר הראשון בהופעת המחצית ומי יהיה האומן האורח ביחד עם ריהאנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה