TOP 5

הקניונים המצליחים בישראל נחשפים: אלו המדורגים במקומות הראשונים

הקיץ הלוהט של הקניונים: מכירות שוברות שיאים ביולי, כאשר ביג אילת בצמרת עם זינוק של 23% – וארבעה מרכזי קניות של מליסרון ברשימת המובילים. מי הפתיע במקום השני?
דסק צרכנות | 
קניון עזריאלי (צילום shutterstock)
ענף הקמעונאות הישראלי רשם ביולי 2025 התאוששות דרמטית, לאחר חודש יוני שהושפע מסגירת הקניונים במהלך מבצע "עם כלביא". לפי נתוני חברת ריס למחקרי נדל"ן מסחרי שפורסמו ב"ידיעות אחרונות", הפדיון היומי הממוצע למ"ר בקניונים זינק ב־8.5% לעומת יולי אשתקד – שנחשב לשיא היסטורי.
מנתוני ריס עולה כי נרשמה קפיצה של כ־15% במספר המבקרים, אולי על רקע החופשות והחום הכבד שהוביל רבים להעדיף בילוי במזגן.
בראש טבלת הפדיון ניצב ביג אילת, עם ממוצע של 112 שקל למ"ר ביום – עלייה חדה של 23% לעומת יולי 2024. אחריו שחקן מפתיע: ביג פאשן נצרת (97 שקל, עלייה של 15%), ובמקום השלישי קניון עופר הגדול בפתח־תקווה (93 שקל, עלייה של 10%).
במקום הרביעי בדירוג חודש יולי נמצא קניון עזריאלי ירושלים (90 שקל, עלייה של 9%), חמישי גרנד קניון חיפה (83 שקל, עלייה של 16%), שישי קניון הזהב בראשון־לציון (83 שקל, עלייה של 9%), ואחריו קניון עופר רחובות (82 שקל, עלייה של 10%) והקריון בקריות (80 שקל, עלייה של 10%).
נתוני ריס מראים כי אילת ממשיכה למצב את עצמה כבירת הקמעונאות של ישראל: עוד בפברואר 2025 בלטו בעיר הפדיונות הגבוהים, כאשר קניון "מול הים" רשם 122 שקל למ"ר ביום (עלייה של 20%), וביג אילת הגיע ל־89 שקל (עלייה של 15%). זאת בניגוד למגמה הכלל־ארצית של ירידות באותה תקופה.
מי שעדיין לא ברשימה המובילה בחישוב לפי מ"ר הוא ביג פאשן גלילות שנפתח בפברואר השנה בקול תרועה רמה, ונחשב לקניון הגדול בישראל. בשבתות הראשונות לפתיחתו נרשמה נהירה המונית של כ-150 אלף מבקרים ביום, ולמרות הירידה אחר כך הוא עדיין נחשב להצלחה. פתיחת הקניון החדש פגעה כצפוי בקניונים הוותיקים יותר הסמוכים אליו גיאוגרפית, כמו קניון רמת אביב, קניון שבעת הכוכבים בהרצליה ואפילו קניון איילון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה