TOP 5

חמישה דברים שלא ידעתם על דני קושמרו

יום אחד הוא עם חליפה ועניבה באולפן הממוזג, ויום אחד הוא מטפס על הרים ובוחן אופנועים. מי אתה דני קושמרו?
מערכת ice | 
דני קושמרו (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
איך זה להגיש לסירוגין את החדשות עם המגישה שהכי מזוהה עם החדשות? על זה יוכל לענות רק דני קושמרו, המבוגר בכעשור מיונית לוי, ותופס את משבצת המגיש הרגוע והנינוח יותר, שמסוגל גם להגיש וגם לנווט תוך כדי את המהומה הטלוויזיונית הנקראת "אולפן שישי".
קושמרו נולד בשנת 1968 בבאר שבע וגדל שם וביישוב הסמוך עומר. הוריו עלו מרומניה בשנות ה-60. לאחר לימודיו בבית הספר החקלאי "אשל הנשיא", התגייס לצה"ל ואת שירותו עשה, לא בגלי צה"ל, אלא כלוחם בשייטת ספינות הטילים של חיל הים, יצא לקורס קצינים ושירת במטה חיל הים. המשיך לשמש רס"ן במילואים.
לאחר השחרור פנה ללמוד תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול ותואר שני במנהל עסקים - שניהם באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
בזמן הקמת ערוץ 2 הוא עדיין למד וכתב למוסף הסטודנטים "איינשטיין" בעיתון "חדשות". את צעדיו הראשונים בשידורי רדיו עשה בתקשורת המקומית באזור הדרום. בשנת 96' היה ממייסדי רדיו דרום ופתח את שידורי התוכנית הראשונה.
ברבות השנים היה למנהל מחלקת החדשות של התחנה. מאוחר יותר החלה הקריירה הטלוויזיונית שלו, כמגיש התוכנית "שיחת העיר" בכבלים בדרום, ואחר כך גם "זוויות" ו"תחנה מרכזית" בכבלים במרכז. בתחילת הקריירה עוד עבד במקביל כמהנדס תעשייה וניהול.
 
בשנת 2001, שנתיים אחרי יונית, הצטרף כמגיש ועורך לחברת החדשות של ערוץ 2. בשנים 2003–2013 הגיש את "חדשות סוף השבוע", ומתחילת שנת 2008, 6 שנים אחרי יונית, הצטרף אליה קושמרו לסבב ההגשה של המהדורה המרכזית.
 
במשמרת הלילה הראשונה שלו כמגיש מבזקים בחדשות ערוץ 2, ב-24 במאי 2001, התרחש אסון אולמי ורסאי, והוא ניהל אל תוך הלילה את שידור האירוע. ב-1 בפברואר 2003 שידר את התוכנית המיוחדת לרגל נחיתת מעבורת החלל קולומביה ובה האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון. באסון התרסקה המעבורת וכל צוותה נספה.
"על המשמרת הראשונה היו לי שני פיגועים", הוא שיחזר בעבר בריאיון למעריב. "באותו שבוע, במשמרת השלישית, היה הלילה של אסון ורסאי. מאז היו לי עוד הרבה אסונות, לצערי. גם את השידור החגיגי של נחיתת הקולומביה הייתי אמור להגיש, ואתה יודע איך זה נגמר". 
בינואר 2012 החל להגיש גם את "אולפן שישי", בעקבות מעברו של יאיר לפיד לפוליטיקה. אחר כך הודיע שהוא מוותר על התפקיד ומועמדים אחרים נבחנו. לאחר שהמשיך להגיש את "אולפן שישי" באופן זמני מונה לבסוף באופן רשמי במאי 2013.
בשנה שהחל להגיש זכה לביקורת ממורן שריר ב'הארץ', שהאשים אותו ביתר פטריוטיות. "מנחה אולפן שישי מחניף לתחושות הפטריוטיות הכמוסות שלנו על ידי זלזול, ביטול ואם צריך היעלבות, מדברי המנהיגים ה"עוינים" לנו ועל ידי פיאור ראש הממשלה. במובן הזה הוא דומה לשדרנים והפרשנים הישראליים במשחקים של מכבי תל אביב באירופה. הם אף פעם לא יסתירו את האהדה שלהם לקבוצה הישראלית". כתב שריר.
בסקר שנערך בקיץ 2014 אחרי מבצע צוק איתן בעיתון "גלובס", הוא נבחר למגיש החדשות האהוב בישראל בפער גדול מהמגישים אחרים: 44.6 אחוזים מהנסקרים אמרו שהם מעדיפים לצפות בו על האחרים.

דני קושמרו, 2005 (חדשות ערוץ 2)
שימש כפרזנטור בתשדיר למען חתימה על כרטיס אדי. מבקריו טענו כי הוא פוגע במעמד העיתונאי כאשר הוא משתתף בתשדיר, גם כאשר הוא מוגש מטעם המדינה.
קושמרו רוכב על אופנועים החל מגיל 16. ביוני 2018 נפצע באופן בינוני בתאונת אופנוע באיטליה.
קושמרו הוא גם חובב ידוע של צלילה, טיפוס וספורט אתגרי. בעקבות אלו, הוא שימש ככתב האופנועים של מגזין "בלייזר", והחל משנת 2009 הוא בעל טור קבוע, ומשמש כבוחן בעיתון האופנועים "מוטו".
מפעם לפעם מעלה קושמרו כתבות שלו וגם סרטים, רובם עוסקים בתחביבים שלו – פעילויות האקסטרים. יוצא דופן היה סרטו התיעודי בשנת 2013, "אני מצהיר", אשר ליווה חרדים בגיוסם לגדוד "נצח יהודה" בצה"ל ועקב אחריהם משלב החיול בבקו"ם ועד לטקס סיום הטירונות.
באפריל 2015 לאחר הבחירות לכנסת העשרים הציג בשידורי קשת בערוץ 2 סרט תיעודי שנקרא "שתי מדינות, עם אחד", על ההבדלים שבין הימין לשמאל, בין "מדינת תל אביב" לפריפריה ובין מזרחיים לאשכנזים בישראל.
בדצמבר 2015 הציג בשידורי קשת את סרטו "מזג האוויר השתגע", שעסק בבעיות אקלים בעולם ובהתחממות הגלובלית.
באוקטובר 2020 שודרה התוכנית "עד הקצה" בהשתתפותו ובהנחייתו, בה תיעד תופעות טבע מרהיבות וקיצוניות. על התוכנית הוא זכה לביקורת מעמית סלונים ב'וואלה', שכתב: "בזמן שאיתי אנגל פוגש שבטים רצחניים בקונגו, מסתנן לשורות דאעש בסוריה ומפלרטט עם המוות בצפון עיראק - קושמרו סך הכל הצטרף לטיול מאורגן מאוד פופולרי ושחה עם דולפינים. בגדול מדובר בגרסה הטלוויזיונית של החבר הסחי שלכם שנסע לאיזה יעד אקזוטי והזמין אתכם לראות מצגת תמונות בסלון במקום פשוט לתת לכם לעשות לייק על האלבום שלו בפייסבוק."

קושמרו (מימין) עם ערד ניר, גדי סוקניק ועין דור על שער "מוטו", 2003
גם אריאנה מלמד לא פסחה עליו וכתבה כי "קושמרו זנח את העיתונאי שבו. נותר רק זכר־אלפא טעון טסטוסטרון שמשמש כפרזנטור למיזמי תיירות."
באותה שנה נכתב נגדו מאמר נוקב ע"י איתי לנדסברג "מדוע קושמרו לעולם לא יהיה חיים יבין". לנדסברג ביקר את התנהלותו של קושמרו במשבר הקורונה, משום שחייך למרואיינים. "אין לו את עמוד השדרה העיתונאי לדרוש בשם הציבור את התשובות" כתב.
לא נראה שקושמרו התרגש מהביקורות, ובריאיון למעריב בעבר הגיב על ביקורת שנכתבה עליו: "הקהל לא סתם מצביע באמצעות השלט. המהדורה שלנו יותר טובה, יותר נכונה". אין ספק שבעניין הרייטינג הוא צודק.
היה נשוי למיכל סביון, מעצבת פנים, ולהם שני בנים. כיום הוא נמצא בזוגיות עם אנג'ליקה ויש להם בת משותפת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה