תיירות

בשורה לטסים מנתב"ג: הטיסות ליעדים האהובים יתקצרו בקרוב משמעותית

הטיסות מעל עומאן וסעודיה פסקו בעקבות המלחמה, וחברות התעופה הישראליות נאלצו להאריך את מסלולן משמעותית, בעוד חברות תעופה זרות מרוויחות מכך. כעת, נרשמת אופטימיות בכל הנוגע לחזרת הטיסות, ששוב תקצר משמעותית את דרכי ההגעה למזרח
מערכת ice |  1
חברת תעופה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ משה שי)
בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", הטיסות מעל עומאן וסעודיה הופסקו, זאת מספר חודשים בלבד מאז שהתקבל האישור לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל אותן מדינות, מה שקיצר את זמני הטיסות בצורה משמעותית, כאשר טיסה לבירת תאילנד בנגקוק למשל, לוקחת בין 7 ל-8 שעות, כשלפני  כן טיסה כזו הייתה לוקחת 11 שעות.
כעת, על פי דיווח של שמעון יעיש ב"ישראל היום", עושה רושם שעומאן בדרך לאשר את חזרת הטיסות מישראל מעל שמיה. אגב, ערב הסעודית כן מאשרת למטוסים ישראלים לטוב מעליה, אך הבעיה היא שטיסות כאלה עוברות דרך איראן, תימן או עומאן, כך שמישראל אין אישור לכך כרגע.
על פי הדיווח, הדרגים הגבוהים ביותר מעורבים בכך, גם בישראל וגם במדינות זרות, כדי לפתור זאת בקרוב ולאפשר לחברות התעופה הישראליות שטסות כיום למזרח, ביניהן אל על וארקיע, לשוב ולטוס במסלול הקצר. בכירים בענף התעופה אופטימיים במיוחד וטוענים שכבר בקרוב תצא בשורה בנושא, והטיסות למזרח יתקצרו בחזרה.
כיום, חברת אייר אינדיה, אמירייטס, אתיחאד וחברות נוספות למשל מורשות לטוס מעל עומאן, בעוד החברות הישראליות אינן מורשות לכך. בעקבות כך, אותן חברות יכולות להציע כרטיסי טיסה מוזלים, מה שהחברות הישראליות לא יכולות לרשות לעצמן.
על פי הדיווח, למרות האופטימיות, עדיין לא ברור מתי העומאנים יסכימו שחברות ישראליות ימריאו מעליהם, ולא ברור עדיין מה יבקשו בתמורה, אך על פי הערכות הם מחכים שהמצב בישראל יירגע מעט ובקרוב צפויות התפתחויות בנושא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם הכיס יתקצר (ל"ת)
    בני 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור