תיירות

הסוף ל''התחמקות'' של אל על, ישראייר וארקיע: מה יקרה בביטולי הטיסות?

אושר בטרומית: הודעה על ביטול טיסה או שינוי במועדה תישלח לנוסעים בשלושה ערוצים. מוצע לקבוע שבכל מקרה של ביטול טיסה או שינוי במועדה מפעיל הטיסה או מארגן הטיסה, לפי העניין, יודיעו על כך לנוסע באמצעות מסרון, בדואר האלקטרוני ובשיחת טלפון
מערכת ice | 
נתב"ג (צילום פלאש 90/ משה שי, shutterstock,)
בשורה גדולה לנוסעים מנתב''ג. מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי תעופה של ח"כ אליהו ברוכי. 51 חברי כנסת תמכו בהצעה, אל מול 50 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הכלכלה. 
מוצע לקבוע שבכל מקרה של ביטול טיסה או שינוי במועדה מפעיל הטיסה או מארגן הטיסה, לפי העניין, יודיעו על כך לנוסע באמצעות מסרון, בדואר האלקטרוני ובשיחת טלפון. לפי המוצע, יראו את ההודעה כהודעה שנמסרה לנוסע, לרבות לצורך קביעת זכאות הנוסע להטבות בשל ביטול הטיסה או הקדמתה, אם אישר הנוסע את קבלתה, או לחלופין אם נשלחה ההודעה בכל הערוצים האמורים בשלושה מועדים שונים. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב–2012 מסדיר את הפיצוי והסיוע שחברות התעופה נדרשות לתת לנוסעים שטיסתם הוקדמה או בוטלה ומפעיל הטיסה או מארגן הטיסה הודיע לנוסע, וכן בפיצויים הנדרשים, במידה ומפעיל הטיסה לא הודיע לנוסע מראש על ההקדמה או הביטול. 
בחוק לא מוגדרת או מפורשת ההגדרה של ה"הודעה לנוסע", ועל פי רוב במבחן המציאות החברות שולחת רק הודעת טקסט מסוג sms בלבד או הודעת אימייל שפעמים רבות אינן מגיעות לנוסע עקב שהותו בחו"ל, ולעיתים עם מספר טלפון אחר או עוברות באופן אוטומטי למאגר הספאם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה