תיירות

חברת התעופה שהישראלים אוהבים בבשורה גדולה: זה השינוי שמגיע

AI בעולם התעופה: Wizz Air משיקה שתי טכנולוגיות ייחודיות. החברה מציידת את כלל מטוסיה בשני כלים חדשניים מבוססי בינה מלאכותית, הכוללים המלצות למסלולי טיסה ומערכות מתקדמות להכוונה במזג אוויר
מערכת ice | 
חברת Wizz Air (צילום shutterstock)
חברת Wizz Air, משיקה טכנולוגיות חדשות בכל צי המטוסים שלה, במטרה לתמוך בפעילות טיסה מתקדמת יותר ולשפר את נוחות הנוסעים. בין החידושים: המלצות חכמות למסלולי טיסה עבור הטייסים ומערכות מתקדמות להכוונה במזג אוויר.
החל מחודש מרץ, הטמיעה Wizz Air שנחשבת פופולרית מאוד לתיירים הישראלים במטוסיה את מערכת FlyGuide FPO של חברת StorkJet המאפשרת אופטימיזציה של מסלול טיסה על ידי ניתוח של ביצועי המטוס ונתוני טיסה באמצעות אלגוריתמים של למידת מכונה. כלי ה-AI ממליץ לטייסים על מהירויות וגבהים מיטביים לכל שלב בטיסה, מההמראה ועד לשיוט ולנחיתה ומספק המלצות מותאמות אישית ישירות לטאבלטים שברשותם.

באמצעות המידע הזה, יכולים הטייסים לקבל החלטות מושכלות יותר שמובילות לטיסות יעילות יותר. בנוסף, הם יכולים להימנע מפליטות מיותרות של פחמן דו-חמצני. בזכות הטכנולוגיה החדשה ולאחר יותר מ-10,000 טיסות ניסוי, הצליחה Wizz Air להפחית בין 0.5% ל-1% של דלק ופליטות פחמן בכל טיסה, מבלי להתפשר על הבטיחות.
ההשקעה בטכנולוגיות הינה חלק מיוזמת Customer First Compass שהשיקה החברה לאחרונה בהשקעה של 14 מיליארד אירו, ומבוססת על ארבעה עמודי תווך מרכזיים – מוצר, מחיר, שירות ותקשורת. באמצעות מוודא החברה כי הלקוחות ימשיכו להנות מדיוק בזמנים, מחירים אטרקטיביים, חדשנות ושירות איכותי.
בחודש אוגוסט מוטמעות במטוסי Wizz Air מערכות Aventus ו-SIGMA של חברת AVTECH, שמאפשרות לטייסי Wizz Air גישה לנתוני מזג אוויר בזמן אמת בתא הטייס. הכלים הטכנולוגיים משדרגים את התדרוכים המסורתיים שמתקבלים לפני הטיסה, על ידי שליחת "התראות" דינמיות וממוקדות-מסלול במהלך הטיסה עצמה.
בכך, הטייסים מקבלים מידע עדכני לגבי דפוסי רוחות, מערבולות אוויר ותנאים נוספים לאורך המסלול, כגון קרח, סופות רעמים ועוד. בנוסף, בעזרת פיצ'ר זה יכולים הטייסים לראות את נתיב הטיסה בארבעה ממדים - קו רוחב, קו אורך, גובה וזמן - ולקבל הצעות ממוחשבות ישירות למחשב המטוס, באשר לדרך היעילה ביותר להגיע ליעד.
דיַארמוד אוֹ קונגֵיי סמנכ"ל התפעול הראשי של Wizz Air, מציין כי "חברת Wizz Air גאה להיות הראשונה שמטמיעה את המערכות הללו, הרבה לפני המתחרים המרכזיים שלנו. מערכת אופטימיזציית מסלול הטיסה של StorkJet מסייעת לטייסים שלנו בקבלת החלטות חכמות. מדובר בפתרון קל לשימוש, שמפחית פליטות פחמן דו-חמצני ותומך ביעדים השאפתניים שלנו להגיע לאפס פליטות נטו עד שנת 2050. למרות ששתי המערכות פועלות מאחורי הקלעים, הנוסעים חווים את היתרונות שלהן באופן ברור: הטיסות שקטות יותר, חלקות יותר, ועם פחות אזורים של מערבולות אוויר - במיוחד במהלך ההמראה והנחיתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה