תיירות

חברת התעופה על סף קריסה: זה הצעד הנואש בעקבות פשיטת הרגל

ספיריט איירליינס על סף קריסה: מקצצת כמעט 100 מטוסים אחרי פשיטת רגל שנייה. החברה מנמקת את הצעד כמהלך הישרדות חיוני שיאפשר לה לאזן קיבולת, להפחית עלויות תחזוקה וחכירה, ולהתאים את מבנה העלויות שלה לביקוש בשוק סוער
מערכת ice | 
מטוס ספיריט (צילום Shutterstock)
ספיריט איירליינס, אחת מחברות התעופה הזולות הגדולות בארצות הברית, מתכננת לצמצם את צי המטוסים שלה בכמעט 100 מטוסים כחלק מיציאה מפשיטת רגל לפי פרק 11 - בפעם השנייה השנה. החלטה דרמטית זו הוכרזה על ידי המנכ"ל הפיננסי של החברה פרד קרומר, בתגובה ללחצים הולכים וגוברים מעלויות תפעול עולות, תשואות חלשות ונטל חובות כבד.
הצמצום, שמשמעותו כמעט חצי מהצי הנוכחי של 214 מטוסי איירבוס מסוג A320, צפוי להתבצע באמצעות החזרת מטוסים בחכירה, פרישת מטוסים ישנים והאצת הוצאת דגמים פחות יעילים משימוש. החברה מנמקת את הצעד כמהלך הישרדות חיוני שיאפשר לה לאזן קיבולת, להפחית עלויות תחזוקה וחכירה, ולהתאים את מבנה העלויות שלה לביקוש בשוק סוער.

האסטרטגיה כוללת יציאה משווקים לא מנוצלים, פרישה מוקדמת של מטוסים ישנים, משא ומתן מחדש על תנאי חכירה, והקצאה מחדש של משאבים למסלולים הרווחיים העיקריים. הקיצוצים צפויים לפגוע בעיקר בקווים אזוריים קטנים וקווי נופש שמתקשים במקדמי תפוסה או שמתמודדים עם תחרות חזקה. חלק מהמטוסים יוחזרו עוד לפני תום תקופת החכירה כדי לחסוך בעלויות. ספיריט מתכננת לבצע את רוב הצמצום במהלך 12 עד 24 החודשים הקרובים במסגרת תהליך הארגון מחדש, תוך מטרה למזער שיבושים ולחסוך משמעותית בחכירה, תחזוקה וצוותים. 
המצב הפיננסי של ספיריט קריטי במיוחד. ברבעונים האחרונים, החברה דיווחה על הפסדים כבדים שנגרמו מדלק יקר, תחזוקה, בעיות אמינות מנועים, נטל חכירות ושירות חובות. ספיריט איירליינס אינה חברת התעופה הזולה היחידה שנאבקת בארה"ב, אך היא זו הקרובה ביותר לחיסול אפשרי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה